FANDOM

Jesper Wiso-rycerz Jedi Ery upadku Republiki.

Wczesne życie 45 BBY-40 BBY

Jesper urodził się w 45 BBY na planecie Glee Anselm. Pierwsze lata swojego życia spędził razem z rodziną, z której najbardziej zapamiętał brata. Razem z nim spędzał wolny czas, bawiąc się na łące. Gdy na Glee Anselm zjawili się Jedi, by zabrać Jespera na szkolenie, chłopak mimo płaczu swojej matki, zapragnął pójść z nimi. Wkrótce potem, Wiso przybył na Coruscant, gdzie powitał go mistrz Yoda, przepowiadając mu wspaniałą przyszłość. Razem z nim młodzieniec udał się do świątyni Jedi, gdzie rozpoczął szkolenie.

Pierwszy padawan

W 22 BBY zginęła mistrzyni Villida Lalgera.Aby Villid mógł dokończyć szkolenie Jesper postanowił wziąć jego na swojego padawana. Przebieg szkolenia jest nieznany.

Wojny Klonów

Podczas wojen klonów Jesper Wiso posiadał rangę Komandora a potem Genarała.Dowodził oddziałem żołnierzy-klonów pod nazwą Hapter.

Bitwa o Manaan

3 miesiące po bitwie o Geonosis na wodną planetę Manaan wysłano armię pod dowództwem Jespera Wiso.Bitwa zakończyła się zwycięstwem Republiki.

Baza na Saleucami

Kolejną misją w której brał udział, była misja na Saleucami, w której towarzyszyli mu Asil Whorm , Kol Daral , Dera Skilis i Jenny Velnu. Mieli oni zlokalizować bazę Separatystów, z której atakowali oni republikańskie dostawy. Po krótkiej walce baza została zniszczona.