FANDOM

Jensen Kalipto jest Karionajczykiem pochodządzącym z planety Karion. Ma rangę mistrza Ka-mei (tamtejszy Jedi) i tytuł Wiceadmirała Sił Alianckich podczas Bitwy o Wieżę.

Historia

Młodość

Jensen urodził się w ubogiej rodzinie górników w 18 BBT/467 ABY. Dorastał w trudnych warunkach. Rodzicom płacili tylko 30 kredytów miesięcznie, więc nie mieli pieniędzy na rzeczy poza jedzeniem. Miał kilku kolegów między innymi Jona Kolfmanna, Mike'a Wase'a czy Andreia Michina który okazał się potem bardzo ważną postacią w jego życiu.

Wojna Kariońsko-Virkicka

W wieku 16 lat został odebrany rodzicom i dołączony do armii, by brał udział w nadchodzącej wojnie. Wraz z nim poszło tam paru jego dawnych kolegów. Rok po przydzieleniu go do wojska wybuchła Wojna Kariońsko-Virkicka. Po szkoleniach został Podporucznikiem. Podczas słynnej Bitwy o Wieżę odbywającej się na Main Tower w Karionie wykazał się na tyle wielką odwagą, że dostał tytuł Wiceadmirała Sił Alianckich. Podczas jednego z samotnych zwiadów prawie został zabity przez Virkickiego Żołnierza, ale wtedy jego dawny przyjaciel Andrei pomógł mu i dzięki temu Jensen przeżył. Od tamtego czasu, aż do śmierci Andreia nigdy się nie rozłączali.

Nauka

Gdy w 485 ABY wojna się skończyła wygraną Karionajczyków 18-letni Jensen wrócił do rodziny, która niestety została wymordowana przez któryś z kariońskich gangów. Gdy Jensen to zobaczył zmienił się już na zawsze. Wraz z Andreiem ukradł Myśliwiec KMB-647 i poleciał na planetę Osel, do wujka Andreia, Ui-San-Tee'a, który okazał się dawnym mistrzem Ka-mei. Wyszkolił Jensena oraz swojego siostrzeńca, tak aby mogli bronić Karion oraz jego ludzi. Podczas powrotu na Karion w 491 ABY/6 ABT ich statek został zastrzelony przez Łowce Nagród Tyrina Setha, co spowodowało rozbicie się o powierzchnie planety Cortilia. W ostatniej chwili Jensen uratował się z objęcia śmierci, lecz Andreia nie dało się uratować i poświęcił się zabijając siebię jak i Większośc załogi Tyriana w statek którego uderzył. Wtedy Jensen złamał się jak przy śmierci rodziców.

Naucznie Jessici

Przez 16 lat ukrywał się w Kortiliańskich górach, aż do roku 24 ABT kiedy pewna młoda dziewczyna Jessica Rylote znalazłą jego kryjówkę i on nauczył ją sztuki Ka-Mei

Więcej z Fandomu

Losowa wiki