FANDOM

Era-ni
Koordynaty
Nad tym artykułem pracuje SuperSzym. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.
Jace Skywalker był Jedi rasy ludzkiej z  domieszką krwi zeltrońskiej. Posługiwał się mieczem świetlnym typu Dual-Phase o zielonym ostrzu. Mistrz Okol Fisto. Przyjaciel Reckella Augasanta i Mrackana Sala. Miał z Ann Gallią syna, Luke'a II.

Historia

Młodość (149 ABY - 164 ABY)

Jace urodził się w 149 ABY na planecie Naboo, w mieście Elliada, które było stolicą Cesarstwa Nubiańskiego liczącego już ponad cztery tysiące lat. Jego ojcem był mistrz Jedi Cade Skywalker, a matką Deliah Blue. Dzieciństwo Jace'a było beztroskie, wychowywał się w rodzinnej willi Skywalkerów, opiekowały się nim służące, jednak dosyć rzadko widywał rodziców. Jego ojciec właściwie cały czas przebywał w Świątyni Jedi, a matka była dyrektorem Korpusu Inżynierów Pałacu w Elliadzie. Pewnego razu kiedy Jace miał pięć lat poszedł wraz z ojcem i matką do Świątyni. Tam zaskoczyły ich wszędzie porozrzucane zwłoki mistrzów, rycerzy i padawanów. Ojciec Jace'a rozpoznał rany po mieczu świetlnym. Kiedy zobaczyli w holokamerach co się tu zdarzyło, zdziwili się. Do Świątyni wtargnęli władający Mocą osobnicy różnych ras. Potem okazało się, że byli to członkowie Akademii Mroku i Zakonu Mroku, który aż do 200 ABY będzie się ukrywać.

Nauka (165 ABY - 179 ABY)

Jace wraz z rodziną przeniósł się na Hal 5000. Tam ojciec uczył go sztuki Mocy oraz założył kolejną Akademię Jedi. Pierwszymi uczniami, oprócz Jace'a byli: Korelianka Ann Gallia, Bith Hez Muoolon oraz Sullustanin Dann Nunnb. Skywalker uczył się w Akademii aż do dwudziestego czwartego roku życia, po czym został mianowany rycerzem. Zakochał się w Ann i wzięli ślub.

Rycerz Jedi (179 ABY-199 ABY)

Zaraz po pasowaniu na rycerza dowiedział się o swojej pierwszej misji. Miał udać się na planetę Bar i złagodzić spór pomiędzy Huttem Barbą, a barcarską rodzina królewską. W tym czasie Akademia Jedi została przeniesiona na księżyc Ohma'D'un.

Mistrz Jedi (199 ABY-224 ABY)

W 199 ABY Jace za swoje zasługi dla innych planet, ogromne panowanie nad Mocą oraz umiejętności szermiercze został mianowany Mistrzem Jedi. Nikt nie spodziewał się, że za jakiś czas Jedi mogą przestać istnieć.

Powrót Sithów

Niespodziewanie, w 200 ABY Sithowie zaatakowali Akademię. Jace razem z innymi Jedi walczył przeciwko Sithom w obronie Akademii. Wielu Jedi zginęło, a Sithowie wysadzili Akademię. Zginęło około 35% Jedi. Jace razem ze swym ojcem poprowadzili ewakuację do wcześniej ustalonego miejsca. Tym była planeta w Nieznanych Regionach. W tym czasie Jace zaczął szkolić Okol Fisto. Mimo tego Jedi często musieli zmieniać miejsce pobytu, bo wysłany przez Dartha Mantisa Deredill szybko wpadał na ich trop. Po piętnastu latach tułaczki osiedli na Naboo. 

Wojna

Po dwóch latach spokoju na Naboo, Jedi wydawało się, że są bezpieczni. Jace jednak nie podzielał tych poglądów. I miał rację, ponieważ Deredill ich znalazł. W skrytobójczym ataku zabił ojca Jace'a, ale sam Jace zabił Deredilla. Sithowie mieli otrzymać wiadomość od Sitha, gdy już zabije ojca Jace'a, ale sam zginął i Sithowie, nie mający żadnej wiedzy o tym co się dzieje, wycofali sie do Akademii Mroku i sądząc, że Jedi rozpoczną ofensywę, zaczęli wynajmować wielu najemników. W 203 ABY Jace'owi i Ann urodził się syn, Luke II.

Jace uznał, że czas na żałobę jeszcze nie nadszedł i trzeba zadać potężny cios Sithom. Rozpoczęło się wielkie szkolenie padawanów pod kątem walki z Sithami. Jace tak samo przygotowywał swoją padawankę Okol. Po roku przygotowań zarządził atak na Akademię Mroku. Pierwsze oblężenie zostało odparte przez Sithów, z powodu Thor Fisto, która rok wcześniej przeszła na stronę Mantisa i podała Sithom plany ataku.

Śmierć Mantisa

W końcu Jace'owi udało się zniszczyć wszystkie klony Mantisa i został tylko on sam. Rozpoczęło się Drugie Oblężenie Akademii Mroku. Z początku zanosiło się na scenariusz zbieżny z tym z pierwszego oblężenia. W tym momencie niewielka grupa Jedi dowodzona przez Jace'a wdarła się do siedziby Mantisa. Lord Sithów zabił wszystkich Jedi poza Jace'em i wywiązał się wielogodzinny pojedynek. Ostatecznie Jace'owi udało się zabić Dartha Mantisa, mimo ogromnych poparzeń od Błyskawic Mocy.

Śmierć (224 ABY)

Jace Skywalker długo chorował na skutek Błyskawic Mocy użytych mocą w 219 ABY przez Dartha Mantisa i po pięciu lat walki o życie zmarł. Sądzono, że jego śmierć była naturalna. Prawdę o tym wydarzeniu poznał dopiero Veliron Skywalker jedenaście pokoleń później. Z tego powodu Veliron zaczął nienawidzić Herpsa Free Taa, potomka i spadkobiercy Mantisa.