FANDOM

autorstwa PieskkuPL
Ten artykuł dotyczy okresu Starej RepublikiTen artykuł dotyczy okresu Republiki GalaktycznejTen artykuł dotyczy okresu Wojen klonówTen artykuł dotyczy okresu władzy Imperium GalaktycznegoTen artykuł dotyczy okresu Nowej RepublikiTen artykuł dotyczy okresu Nowego ImperiumTen artykuł dotyczy okresu autonomii MandalorianTen artykuł dotyczy okresu władzy SithówTen artykuł dotyczy okresu Sojuszy

Koordynaty.png
Nad tym artykułem pracuje PieskkuPL. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.
"Imperia Panta Inviktios"
"Imperium Na Zawsze Niezwyciężone"

Imperium Konstantyńskie, znane pod swoją konstantyńską nazwą Imperialeos Dominioneos Konstantinos Exklisios to państwo powstałe na pięć tysięcy lat przed Bitwą o Yavin w galaktyce satelitarnej Attrenikos. Jest ono najstarszym i obiektywnie najpotężniejszym państwem w ów galaktyce, mając kontrolę nad Jądrem i okolicami.

Historia

Powstanie i wczesna historia

W roku 5000 ABY, na dwa lata po zakończeniu Wojny Żalu, ludzki watażka o imieniu Konstantyn pochodzący z planety Filbe postanowił pomścić swych dawnych przyjaciół, Eldrastów, rasę obcych którzy przybrali ludzi za swoich następców oraz byli swoistymi przewodnikami ludzi z galaktyki Attrenikos. Konstantyn zebrał pod sobą wszystkich ludzi jakich mógł, i postanowił najechać obecnie zajęte przez Varengidów Jądro. Po całorocznej kampanii przeciwko najeźdźcom, Konstantyn i jego flota ostatecznie odbiła Jądro z rąk Varengidów, którzy zostali wygnani na pogranicze galaktyki, jednak szybko zebrali siły, rozmnożyli się oraz powrócili. Tym razem walka z najeźdźcami była krótsza, ale pod jej koniec Konstantyn niechętnie użył Genofagu, broni biologicznej która znacznie osłabiła płodność owej rasy jako zapewnienie, że nie będą już zagrożeniem dla rasy ludzkiej. Wtedy też zaczął się Złoty Wiek dla nowo powstałego Imperium, które zaczęło kolonizację galaktyki.

Konstantyn I, jak już teraz był znany, również rozkazał swoim naukowcom rozwinąć technologię pozostawioną przez Eldrastów, i podczas tego również okryto Moc. Pierwszymi użytkownikami mocy został Zakon Imperialnych Słowików domu Etreńskiego, specjalnie wytrenowani w zarówno operacjach specjalnych jak i w tajnikach mocy, a Słowiki służyły zarówno jako zakon rycerski jak i swoista inkwizycja Imperium Konstantyńskiego. Następnie stworzono Zakon Imperialnych Rycerzy Konstantyńskich, których zadaniem bezpośrednim była służba Imperatorowi oraz obrona jego i jego terenów życiem. W porównaniu do Słowików, Rycerze byli znani ze swojego niesamowitego fanatyzmu wobec Imperatora i Imperium, oraz oddaniu głównie Jasnej stronie Mocy, w czasie gdy Słowiki używały swoich emocji i tajnik zarówno ciemnej i jasnej strony, i miały o wiele luźniejszy związek z Imperium. W 4998 BBY również oficjalnie założono Siły Zbrojne Imperium Konstantyńskiego, na których skład wchodziła Armia Imperium Konstantyńskiego, Marynarka Imperium Konstantyńskiego oraz Imperialna Awangarda Obronna, która służyła jako siła obronna Jądra oraz Wewnętrznych Rubieży, działając jako swoista forma policji paramilitarnej. Przez następne lata Imperium prosperowało pod władzą Konstantyna I, lecz w roku 4964 ABY Konstantyn zmarł, pozostawiając całą swoją spuściznę swemu synowi, Konstantynowi II, który kontynuował dzieło ojca, powiększając Imperium o dodatkowe układy w okolicy Jądra oraz kilka układów w Rubieżach Imperialnych.

Przez wieki

Przez następne wieki Imperium Konstantyńskie się rozwijało, zmieniało i przekształcało. Kilkukrotnie Imperium zostało obalone na miejsce republiki lub księstwa, lecz za każdym razie prawowity monarcha powracał na tron po zazwyczaj krwawych wojnach domowych. W 315 ABY Imperium po raz pierwszy nawiązało kontakt z państwem z innej galaktyki, Państwem Mandaloriańskim, którzy w drodze do Hydian natrafiło na ów galaktykę. Przez następne lata nic się nie działo, oprócz tego, że w 335 ABY ustanowiono odnogę Drogi Hydiańskiej prowadzącej do Attrenikos. W 360 ABY wybuchła Wojna międzygalaktyczna, w której Imperium nie brało udziału bezpośrednio, a raczej prowadziło wojnę w Attrenikos przeciw Imperium Yazimiriyskim, które zaatakowało Imperium. Wojna zakończyła się ostateczną przegraną agresora, a na mocy Paktu Gaelskiego 363 ABY Yazimiriyowie i Imperium zaprzestało wojny, Imperium wycofało się z okupowanych planet a Imperium Yazimiriyjskie zapłaciło reperacje wojenne oraz musiało zmniejszyć cło za handel z innymi państwami (Yazimiriyowie byli znani ze swoich wysokich ceł, które wzbogacały państwo znacznie). Po tym, pokój nastał raz jeszcze, a Imperium kontynuowało rozwijanie swojej ekonomii oraz gospodarki, korzystając z faktu, iż większość państw jest zdewastowane wojną, postanowili pomóc swoim międzygalaktycznym sąsiadom znów stanąć na nogi wspomagając odnowienie licznych układów w pobliskich galaktykach.

Terytoria

Imperium Konstantyńskie kontroluje całość Jądra (wliczając w to Głębokie Jądro, w którym znajdują się głównie planety industrialne oraz nieoficjalna stolica całego Attrenikos, Sarasti), Rubieża Imperialnego oraz spora część Rubieży Królewskich, łącznie z kilkoma oddzielonymi enklawami w Rubieżach Książęcych i Magnackich. Imperium posiada również liczne kolonie w pobliskich galaktykach, takich jak Hydian, Kadann lub Southriver. Stolicą Imperium Konstantyńskiego jest planeta Etrenum, na której odbyła się ostateczna batalia między ludźmi a Varengidami, a stolicą planety jest Neos Konstantinopolis, ekumenopolis na powierzchni owej planety. Byłą stolicą oraz jedną z obecnie bogatszych planet jest Filbe kolejna ekumenopolis, nazywana również Eleos Konstantinopolis. Do zmiany stolic doszło po posadzeniu Nikodeusza V na tron, który zadecydował, iż Filbe znajduje się zbyt daleko Jądra galaktyki.

Polityka

Polityka w Imperium Konstantyńskim jest skomplikowana. Oficjalnie, w Imperium panuje Monarchia konstytucyjna, jednak funkcjonalnie rząd przypomina bardziej Monarchię absolutną. Imperator ma bardzo dużo władzy, i może robić praktycznie co chce, jednak mimo to, konstytucja ogranicza niektóre z rzeczy, jakie jest w stanie zrobić. W czasie gdy Imperator pełni służbę głowy państwa i dokonuje najważniejszych decyzji, Senat zajmuje się bardziej przyziemnymi sprawami, jak zajmowanie się mieszkańcami terenów Imperium, choć nie raz dochodzi do sytuacji, w której Imperator wymaga poparcia oraz pozwolenia senatu w sprawach takich jak wypowiedzenie wojny. Senat pełni również funkcję konsylium doradczego, i Imperator często korzysta z ich pomocy.

Partie

Do senatu dobierani są senatorowie z różnych partii w Imperium. Do nich należą:

  • Imperialne Centrum - partia cechująca się sporą ilością senatorów w senacie. Jest rządzącą partią w Senacie. Cechuje się ideologią centroprawicy, militaryzmem oraz demokracją liberalną. Popiera monarchię.
  • Konstantyńscy Socjaldemokraci - partia z średnią ilością poparcia i kilkoma senatorami. Cechuję się socjaldemokracją i jest neutralna w sprawie monarchii.
  • Imperia et Primereos - partia popierająca monarchię absolutną, ciężki militaryzm i zmniejszenie władzy senatu. Nie należy do popularnych, ale posiada dwóch senatorów.
  • Front Czarnych Koszul - partia posiadająca średnią ilość senatorów w senacie, pożądająca konstantyńskiego ekspansjonizmu i zacieśnienia władzy nad koloniami. Cechuje się ideologią faszystowską oraz popiera monarchię.
  • Partia Liberałów - jedna z popularnych partii w senacie, posiada średnią ilość senatorów i cechuje się ideologią liberalną. Popiera monarchię.
  • Respublica Libera Civitaeos - partia która posiada kilkunastu senatorów, oraz cechuje się DeValeryzmem, nurtem narodowego syndykalizmu zmieszanego z socjalliberalizmem, socjaldemokracją oraz z elementami nacjonalizmu. Partia sprzeciwia się monarchii, a jej senatorzy dążą do promowania oraz stworzenia relacji między Imperium a obecnie nieuznawaną Republiką Konstantyńską.
  • Ruch Ludowy - jedna z mało popularnych partii, cechuje się chęcią obalenia Imperium i stworzenia kolejnej Republiki. Nie ma obecnie żadnych senatorów. Cechuje się ideologią komunistyczną i demokracją ludową.
  • Konstantyńska Partia Integralno-Socjalistyczna - jedna z partii, które szybko zdobywają popularność. Ma kilku senatorów. Założona w 498 ABY, cechuje się ona ideologią integralno-socjalistyczną oraz militaryzmem, jak i ograniczoną demokracją konserwatywną. Nie popiera monarchii.
  • Konstantyńska Partia Szmuglerska - jedna z mniej znanych partii, która popiera wolny dostęp do dóbr oraz miękką anarchię. Nie posiada żadnych senatorów ani nie popiera monarchii.

I kilka innych.

Wybory

Do wyborów pretora senatu dochodzi co osiem lat. Głosować ma prawo każdy powyżej 18 roku życia posiadający obywatelstwo Imperium Konstantyńskiego. W pierwszej turze wyborów każda partia wystawia swojego reprezentanta, a następnie głosowanie pozostaje oddane w ręce ludności. Ostatecznie ze wszystkich kandydatów do drugiej tury przechodzi sześciu, a następnie, poprzez proces eliminacji, ostatecznie zostaje dwóch. Podczas ostatniej tury wyborów wygrywa ten, który miał największą ilość głosów popularności (ilość ludzi, którzy zagłosowali na daną osobę) oraz regionalnych (ogólna przewaga głosu na danego kandydata w danym regionie Imperium). Gdy jeden z kandydatów ma na przykład większą ilość głosów popularności, lecz mniej regionalnych, zazwyczaj wygrywa ten o większej ilości głosów popularnych.

Lex Imperialeosi

Prawo Imperialne, znane jako Lex Imperialeosi po Eld. ling. to ogólnie panujący, zapisany zbiór praw panujących w Imperium oraz koloniach Imperialnych. Prawo jest uznawane za ważny element społeczeństwa. Zawiera on ponad czterysta stron, oraz był często modyfikowany przez wieki. Jednymi z tak zwanych "Punktów Leksykonu", które są uważane za najważniejsze i podsumowujące punkty w Prawie Imperialnym są:

  1. Imperium jest Prawem, a Prawo jest Święte.
  2. Prawo powinno być powszechnie znane i stosowane w Przestrzeni Imperialnej oraz Koloniach.
  3. Przestrzeganie Prawa winno być wynagradzane, a łamanie go karane.
  4. Łamanie Prawa zawsze skutkuje na niekorzyść łamiącego je.
  5. Podważanie autorytetu tych, którzy Prawa strzegą jest samo w sobie łamaniem go.
  6. Ci, którzy Prawa strzegą, Prawa również przestrzegać muszą.
  7. Nikt nie jest ponad Prawem Imperialnym, oprócz Imperatora, który ponad prawem działać może jedynie w sprawach wagi państwowej.

Relacje z innymi państwami

Księstwo Elyrvii

Księstwo Elyrvii jest lennem Imperium Konstantyńskiego, dlatego też relacje między tymi dwoma państwami są dobre. Księstwo zajmuje się eksportem głównie alkoholu oraz minerałów i kamieni szlachetnych, a Imperium daje im w zamian wszystko, czego im potrzeba. Księstwo należy do Sojuszu Attreńskiego, oraz posiada małą, ale dobrze zorganizowaną armię.

Imperium Yazimiriyskie

Stosunki między Imperium Yazimiriyskim a Konstantyńskim można przedstawić w jednym, prostym zdaniu; "Dobrzy przyjaciele, srodzy wrogowie". Od czasów powstania Imperium Yazimiriyjskiego w 3996 BBY prowadzili oni liczne wojny, głównie o podłożu imperialistycznym lub religijnym, zazwyczaj z mieszanymi rezultatami, lecz najczęściej remisami. Yazimiriyowie rozrastali się znacznie, w czasie gdy wtedy Republika Konstantyńska prowadziła ostrożną politykę, nie chcąc narażać osłabionej gospodarki oraz armii na atak ze strony Yazimiriyów. Gdy ostatecznie obalono Republikę w 3966 BBY i przywrócono Imperium, Yazimiriyowie uznali to za dobry moment do ataku, iż państwo było jeszcze zeżarte korupcją a armia była zdezorganizowana. Yazimiriyom udało się zajść aż po pobliski Etrenum system Palaiogos, lecz w ostatnim momencie zaczęły wybuchać rewolty na terenach Imperium Yazimiriyjskiego, które walczyły o niepodległość swoich pojedynczych systemów-państw. Imperium podchwyciło to jako dobrą okazję do kontrataku, co zaowocowało traktatem nad Palaiogos oraz oficjalnym remisem. Nie raz gdy Imperium w zbrojnych rewoltach zostało obalane na rzecz Republiki, Yazimiriyowie nie uznawali Republiki za pełnoprawny rząd i nie przyjmowali do wiadomości obalenia monarchii, okazując respekt swoim rywalom. Ostatecznie Konstantynom udało się pokonać i podbić swojego odwiecznego rywala w 501 ABY, gdy do galaktyki satelitarnej wkroczyło tajemnicze Cesarstwo Zaaeharen, i przejęło część terenów dawnego Imperium Yazimiriyskiego w zamian za pomoc.

Cesarstwo Zaaeharen

Od czasu pojawienia się Zaarian w Attrenikos w roku 501 ABY Konstantynium utrzymywało stabilne relacje ze swoim nowym sąsiadem, które jednak zaczęły się lekko pogarszać z powolnym wzrostem napięcia międzygalaktycznego w latach 508 ABY - 510 ABY.

Republika Nowej Kolumbii

Dominium Nowej Savadii

Konfederacja Hareddian

Konfederacja Hareddian od wieków utrzymywała bardzo dobre kontakty z Imperium, po raz pierwszy nawiązując kontakt na krótko po zakończeniu wojny z Varengidami w 5000 ABY. Hareddianie są głównymi eksporterami stali hareddiańskiej oraz koboltowej, materiały, z których tworzy się miecze zdolne odbijać miecze świetlne oraz przebijać się nawet przez inne metale, a w zamian Imperium wymienia się z Hareddianami czymkolwiek sobie zażyczą. Oba państwa należą do Sojuszu Attreńskiego, razem współpracując oraz wspomagając siebie nawzajem podczas wojny.

Republika Svearii

Po transformacji Królestwa Svearii w republikę, Imperium Konstantyńskie dalej pozostało sojusznikami państwa. Imperium Konstantyńskie również wspomogło zeżarte korupcją państwo znów stanąć na nogi, oraz wspomogło odnowę gospodarki, za co Svearia była im bardzo wdzięczna, i również odwdzięczyła się Imperium pomagając im podczas Drugiej wojny z Cesarstwem Zaaeharen. Republika Svearii jest członkiem Sojuszu Attreńskiego, oraz posiada armię niewiele większą od Elyrvii.

Gwiezdne Imperium Novésverii

Gwiezdne Imperium i Imperium Konstantyńskie utrzymują całkiem dobre stosunki. razem handlują oraz posiadają ambasady w stolicach swoich planet, oraz utrzymują stosunki dyplomatyczne.

Państwo Mandaloriańskie

Drugie Imperium Fel

Od czasu gdy Imperium Fel po raz pierwszy posadziło nogę w Attrenikos, natychmiastowo zaprzyjaźniło się ono z Imperium Konstantyńskim. Felowie niejednokrotnie wspomagali Imperium gdy ścierało się ono z innymi państwami w Attrenikos, jak i w koloniach, a w zamian Imperium pozwoliło Felom osiedlić się w Attrenikos i pilnować spokoju na północy galaktyki.

Sojusz Południowych Systemów

Po wojnie międzygalaktycznej w Attrenikos zawitał Sojusz Południowych Systemów, z którym Konstantynium natychmiast nawiązało dobre stosunki. Szybko oba państwa stały się sojusznikami, zarówno politycznie jak i militarnie, i wspierali się na arenie międzynarodowej.

Trzecia Republika

Nowe Imperium

Nowe Imperium jest w dużej mierze neutralne co do Imperium Konstantyńskiego, które odwdzięcza się tym samym. Okazjonalnie Imperium handluje z Nowym Imperium gdy nadejdzie okazja, lecz zdarza się to rzadko.

Republika Tarixowska

Imperium Konstantyńskie jest w miarę neutralne co do Republiki Tarixowskiej, głównie dlatego, że rzadko wchodzą w kontakt, i handlują od święta.

Imperium Sithów

Od czasu gdy Imperium Sithów zjawiło się w Attrenikos pod koniec 507 ABY Imperium Konstantyńskie było neutralnie nastawione do nowych kolonizatorów, nie uważając nawet na ostrzeżenia od Sojuszu Południowych Systemów, który ostrzegał imperatora przed Sithami. Imperium rzadko wchodzi w przestrzeń Sithów, ale często zaś handlują z nimi na swoich własnych terenach.

Imperatorowie Konstantyńscy

Lista wszystkich monarchów Imperium Konstantyńskiego od 5000 BBY aż do chwili obecnej (510 ABY).

1. Konstantyn I Boski, Dynastia Konstantynów, 5000 BBY - 4964 BBY

2. Konstantyn II Półbóg, Dynastia Konstantynów, 4964 BBY - 4905 BBY

3. Konstantyn III Wiarus, Dynastia Konstantynów, 4905 BBY - 4850 BBY

4. Nikodeusz I Mędrzec, Dynastia Konstantynów, 4850 BBY - 4798 BBY

5. Konstantyn IV, Dynastia Konstantynów 4798 BBY - 4740 BBY

6. Micheleusz I, Dynastia Konstantynów 4740 BBY - 4640 BBY

7. Nikodeusz II Etreńczyk, Dynastia Nikodeos 4638 BBY - 4545 BBY

8. Micheleusz II Wrogi, Dynastia Micheleos 4545 BBY - 4400 BBY

9. Andronikus I, brak dynastii 4395 BBY - 4322 BBY

10. Andronikus II Hardy, brak dynastii 4320 BBY - 4230 BBY

Prawie 300-sto letnia władza senatu, Imperium przemianowane na Republikę po zamachu na Andronikusa II.

11. Konstantyn V Zdobywca, Dynastia Konstantynów, 3966 BBY - 3811 BBY

12. Aleksjusz I Młody, Dynastia Konstantynów, 3810 BBY - 3720 BBY

13. Aleksjusz II Nieśmiertelny, Dynastia Konstantynów, 3716 BBY - 3477 BBY

14. Aleksjusz III Sprzymierzeniec, Dynastia Konstantynów, 3475 BBY - 3400 BBY

15. Gregoriusz I Nieugięty, Dynastia Nikodeos, 3400 BBY - 3333 BBY

16. Gregoriusz II, Dynastia Nikodeos, 3333 BBY - 3234 BBY

17. Nikodeusz III, Dynastia Nikodeos, 3233 BBY - 3126 BBY

18. Gregoriusz III, Dynastia Nikodeos, 3126 BBY - 3004 BBY

19. Micheleusz III Pokorny, Dynastia Micheleos, 3000 BBY - 2900 BBY

20. Micheleusz IV, Dynastia Micheleos, 2900 BBY - 2830 BBY

21. Leos I, Dynastia Micheleos, 2830 BBY - 2720 BBY

22. Leos II Zapomniany, Dynastia Micheleos, 2720 BBY - 2708 BBY

23. Bazyleusz I, Dynastia Konstantynów, 2708 BBY - 2610 BBY

24. Bazyleusz II, Dynastia Konstantynów, 2610 BBY - 2507 BBY

25. Konstantyn VI, Dynastia Konstantynów, 2507 BBY - 2407 BBY

26. Konstantyn VII Zażarty, Dynastia Konstantynów, 2407 BBY - 2341 BBY

27. Bazyleusz III Książe, Dynastia Konstantynów, 2340 BBY - 2260 BBY

28. Adrianos I Bojownik, Dynastia Konstantynów, 2260 BBY - 2140 BBY

29. Feliksjusz I Oddany, Dynastia Felixios, 2140 BBY - 2110 BBY

Imperium raz jeszcze przekształcone w Republikę poprzez zabójstwo głowy państwa, tym razem republika istniała ponad 100 lat, nim została obalona a następnie znów wskrzeszona, tym razem trwając 400 lat.

30. Aleksjusz IV Groźny, Dynastia Konstantynów, 1602 BBY - 1476 BBY

31. Micheleusz V Odważny, Dynastia Micheleos, 1476 BBY - 1390 BBY

32. Nikodeusz IV, Dynastia Nikodeos, 1390 BBY - 1290 BBY

33. Gregoriusz IV, Dynastia Nikodeos, 1290 BBY - 1123 BBY

34. Nikoferos I, Dynastia Nikodeos, 1123 BBY - 1045 BBY

35. Micheleusz VI Forianin, Dynastia Micheleos, 1045 BBY - 970 BBY

36. Micheleusz VII Przeciętny, Dynastia Micheleos, 970 BBY - 900 BBY

Od 900 BBY do 740 BBY panowała władza regencyjna rodu książęcego De Loux z Księstwa Elyrvskiego ze względu na unię personalną z Imperium oraz tajemnicze zaginięcie rodu Konstantynów.

37. Richard I Gryfie Serce, Dynastia De Loux, 900 BBY - 854 BBY

38. Richard II Elyrvski, Dynastia De Loux, 854 BBY - 820 BBY

39. Henri I Błękitnokrwisty, Dynastia De Loux, 820 BBY - 775 BBY

40. Henri II Du Valent, Dynastia De Loux, 775 BBY - 740 BBY

Ostatecznie Henri II przemianował Imperium Zjednoczonym Księstwem Elyrvii i Etrenum, sam zostając Arcyksięciem. Przez następne 310 lat panowało Księstwo, które doprowadziło do secesji wielu systemów. Wkrótce pojawił się członek Dynastii Nikodeos i dokonał secesji Imperium od Księstwa, a przez następne lata Imperium przyłączało do siebie z powrotem pojedyncze układy.

41. Nikodeusz V Zbawiciel, Dynastia Nikodeos, 430 BBY - 344 BBY

42. Nikodeusz VI Odpowiedzialny, Dynastia Nikodeos, 344 BBY - 260 BBY

43. Bazyleusz III Szarmancki, Dynastia Konstantynów, 260 BBY - 180 BBY

44. Konstantyn VIII Olśniony, Dynastia Konstantynów, 180 BBY - 100 BBY

45. Aleksjusz V Srogi, Dynastia Konstantynów, 100 BBY - 20 ABY

46. Adrianos II, Dynastia Konstantynów, 20 ABY - 130 BBY

47. Adrianos III Drwiący, Dynastia Konstantynów, 130 ABY - 240 ABY

48. Aleksjusz VI Rozważny, Dynastia Konstantynów, 240 ABY - 356 ABY

49. Bazyleusz IV, Dynastia Konstantynów, 356 ABY - 493 ABY

50. Konstantyn IX Wielki, Dynastia Konstantynów, 493 ABY - Obecny

Nazwy

Imperium Konstantyńskie posiada sporą ilość nazw, niektóre używane wyłącznie w innych państwach, a inne pospolicie spotykane nawet w samym Imperium. Do najpopularniejszych określeń na Imperium należą:

  • Konstantynium - Wywodzi się z konstantyńskiego oraz służy jako określenie Przestrzeni Imperialnej. Rzadko stosowane w odnośni do kolonii, pospolicie używane nawet w innych galaktykach.
  • Sfera/Domena Konstantyńska
  • Przestrzeń Imperialna
  • Kolonie Imperialne
  • Kolonie Konstantyńskie
  • Imansi Devat - dosłownie z yazimirskiego "Niewierne Państwo" lub "Państwo Niewiernych" to poniżająca nazwa używana w Imperium Yazimiriyskim, zazwyczaj przez agresywnie nastawionych do Konstantynium Lojalistów Yazimskich.
  • Kolonie Najjaśniejszej Mości - nazwa wymyślona przez Aarona Vilara podczas drugiej wojny międzygalaktycznej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki