FANDOM

Autorstwa Davrena
Era-oldEra-repEra-urEra-impEra-nrEra-foEra-niEra-osEra-sojEra-colEra-rev
Era-canonverse-dark

Hunroni — Rasa pochodząca z planety Yurinn w galaktyce Kadann, sztucznie wykreowana około 3000 BBY przez rasę Kovug. Hunroni są jedną z bardziej szanowanych ras w swojej galaktyce, ze względu na ogromną inteligencję oraz siłę. Płcie mają ogromne znaczenie w kulturze Hunronów. Kobiety, będące głównymi wojowniczkami pochodzą ponoć od istoty znanej jako Kar'ia, reprezentującej wojne oraz dumę. Z kolei mężczyźni reprezentują Kar'zina, twór będący uosobieniem inteligencji i nauki, przez co mężczyźni to przede wszystkim naukowcy oraz wielcy uczeni. Podstawowym językiem tej rasy jest Lea, gdyż Basiciem jest używany tylko i wyłącznie w częściach królestwa położonych w Skyriver. Przeciętny Hunron żyje od dwustu do dwustu pięćdziesięciu lat, jednak najstarszy osobnik zmarł w wieku 987 lat. Państwem, gdzie żyją Hunroni jest Królestwo Hunrońskie.

Wygląd

Hunroni są rasą, która w budowie prawie nie różni się niczym od człowieka. Posiadają szarą skóre. Oczy najczęściej mają niebieski lub biały kolor. Hunron nie mają źrenic[1]. Mężczyźni są w większości wyżsi i więcej ważą od kobiet. Chociaż to kobiety są głównymi wojowniczkami, ich siła nie przewyższa siły samców. Męscy przedstawiciele rasy w większości nie używają siły, uznając ją za zbędną rzecz.

Historia

Początki

Hunroni zostali sztucznie stworzeni przez Kovugów około 3000 BBY. Przez lata Hunroni toczyli byt niewolników, aż do upadku Cesarstwa w 2090 BBY spowodowanego zmasowanymi atakami dzikich ludów z rubieży Kadann. Królestwo Hunrońskie powstało w 2032 BBY, władzę obięła Hren. Według legendy Hunronów, rasę stworzyła piątka istot: 

  • Kar'ia - Reprezentująca wojnę i dumę.
  • Kar'zin - Będący uosobieniem inteligencji oraz nauki.
  • Kar'gorr - Istota będąca symbolem wolności oraz pamięci.
  • Kar'rall - Reprezentant śmierci oraz gniewu.
  • Kar'llar - Symbolizowała życie i spokój.

W pewnym momencie, Hunronowie odrzucili 3 ostatnie istoty, i tak Kar'ia reprezentowała kobiety, a Kar'zin — mężczyzn. Chociaż wiele mniejszych państw z Kadann chciało nawiązać stosunki dyplomatyczne z Hunronami, to ostatecznie próby zakończyły się fiaskiem.

Wojna Domowa w Królestwie Hunrońskim.

Choć w obecnych czasach, kobiety są szanowane, głównie za umiejętności walki, nie zawsze tak było. Dawniej kobieta do armii zwykle była nie przyjmowana, a jak ostatecznie dostała się do wojska, była szybko wyrzucana, a czasem — mordowana. W końcu, władzę w państwie przejął Daerus II Xerr , który wprowadził równe prawa względem płci, co nie spodobało się konserwatywnym politykom. Rozpoczęło to Wojnę Domową, trwającą w latach 983-980 BBY, między siłami Królestwa i Ia'ten (W Lea oznaczało Wojowniczki Sprawiedliwości), a oddziałami konserwatystów. Ostatecznie, wojna zakończyła się zwycięstwem sił liberałów, Hunrońskie Kobiety obecnie stanowią większość armii. [2].

Kultura

W kulturze Hunron, ważny jest podział na płci. Kobiety, od czasów Wojny Domowej, zwykle są szkolone na doświadczone wojowniczki, tym samym dołączając do wojska Kar'ii, a po śmierci stają się jej osobistą gwardią. Z kolei mężczyźni, reprezentujący Kar'zina, bardzo często są naukowcami albo wielkimi uczonymi. Według męskich Hunronów, wiedza jest największym skarbem od Kar'zina i trzeba ją pielęgnować, w ramach podziękowań za ten dar. Zwykle typowa rodzina Hunron składa się z kobiety, będącej głową domu, mężczyzny, który daje potomkom wiedzę, i dzieci, średnio 5-10, z czego większość to kobiety. Kobiety rodzą dzieci bez względu na wiek. Mężczyźni otrzymują nazwisko takie samo jak imię ojca, a kobiety jak imię matki.

Językiem Hunronów jest Lea, oznaczający w tłumaczeniu na Basic Ustny kwiat, gdyż rasa uznaje swój język za piękny. Poza mieszkańcami Yurinn, mało komu będzie łatwo zrozumieć język, co może stanowić problem przy komunikacji. Innym problemem jest to, że poza rodziną królewską i największymi umysłami państwa, mało kto rozumie i mówi Basiciem. Jednak, na wszelki wypadek, konkretni przedstawiciele dostają specjalne urządzenie, dzięki któremu rozumieją Basic, a urządzenie tłumaczy Lea na Basic.

Osoby starsze, niezdolne do dalszego tworzenia nowych technologii czy w walce, oddają się malarstwu, które jest z Hunronami od najdawniejszych czasów. Jednym z pierwszych obrazów tej rasy jest Kar'ia lerus weas iare [3], przedstawiający Hunrońskie kobiety, siedzące w okół Kar'ii, która pokazuje im topór z Nedionu, wykonany przez księcia, a później króla Hunronów, Khana I.

Ciekawostki

  • Początkowo, Hunroni mieli być rasą, w której ogólną dominację mają kobiety, które są inteligentne, i rządzą mężczyznami, będącymi Łowcami pracującymi na usługi rodziny Królewskiej.

Przypisy

  1. Poza kilkoma wyjątkami
  2. Około 76%.
  3. Basic:Kar'ia uczy kobiet walczyć.