FANDOM

Autorstwa Hubrii'ego, Hubert
Eraalt(czeska)Era-urEra-impEra-nr

Hubert (znany, także jako: CT-4758 oraz jako X1) – mistrz Jedi, lord Sithów. Urodził się w 32 BBY na Kamino , jako klon Lorda Hotha.

Biografia

Większość biografii pochodzi z filmy DK-AD ~ jak na razie to tyle ze źródeł.

Urodzenie i treningi (32BBY-27BBY)

Urodził się pod imienia X-1, jako generacja X. Sklonowany na Kamino. Żył on tam bardzo krótko w 30 BBY odleciał na Corusant i tam zaczął go trenować sam Yoda. W 29 BBY został zesłany on na Saturu, by tam odkryć problemy mocy, okazało się, że to jeden z ocalałych Lordów Sithów - Darth Nałecz. Stoczył on z nim trzy pojedynki. Jednak Sith uciekł. Wrócił więc na Corusant i zaczął pełnić funkcje pod zbrojmistrza. Czasami patrzył się na nauki Anakina. W 27 BBY Yoda oddał go w ręce Plo Koon'a.

Nauki Plo Koon'a i druga misja na Saturu (26BBY-23BBY)

Plo Koon wiedział, że Hubert będzie długo żyjącym, wielki mistrzem Jedi... Jednak nie wiedział, że Hubert zaczął łapać sygnały Dartha Nałecza i podziwiał trenig Anakina. W 25 BBY Yoda kazał Plo Koon'owi, żeby sprawdzić ponownie Saturu. Gdy tam dotarli, Hubert znalazł Sitha i ponownie stoczył z nim pojedyniki, jednak Sith uciął mu dłoń. Hubert jednak wykorzystał walkę Sitha z Jedi i zabił go. W 23 BBY okazało się Plo Koon nie może wychowywać Hubert i ten trafił w ręce K'Kruhk'a.

Przed Wojnami Klonów (23BBY)

Hubert zakończył swoje treningi w 23 BBY. Wyrzekł wejścia do Rady Jedi i postanowił stworzyć Bazę orbitalną nad Geonosis, wiedział, że się coś szykuje. Jednak pewien admirał (syn Dartha Nałęcza: Darth Łebian) zniszczył Bazę orbitalną i sam zginął. Hubert w tym czasie był na Corusant w nagłym zebraniu Jedi, którzy spotkali się z Sithami. Kilka miesięcy później namówił Anakina, aby ten nie krył swoich uczuć.

Wojny Klonów (22BBY-18BBY)

II Bitwa o Geonosis (21 BBY)

Hubert w pierwszych miesiącach walk nie uczestniczył, szukał Sitha imieniem Darth Fel, przez wiele miesięcy jego Flota tułała się po galaktyce. Dopiero wykryli go na Geonosis, w tym czasie Yoda i Obi-Wan pracowali nad inwazje na Geonosis, jednak nie udało im się pierwsza próba... Walki byli ciężkie i dopiero gdy Flota Huberta wleciała w atmosferę planety... Wtedy zaczęto wielkie bombardowanie planety, dało to Geonosjanom, pretekst i skończyli swoją obronę w pewnych sektorach. Hubert znalazł Fela już w pierwszych krokach bitwy, walki z Sithem trawały 5 dni. Przy pomocy AT-TE Sith zginął. Hubert nie chciał brać udział w bitwie, dlatego odleciał na Corusant gdzie Yoda przydzielił mu zadanie obrony Saturu

I Bitwa o Saturu. (21 BBY)

Hubert od razu wyruszył na Saturu z myślą, że nie spotka żadnego z ważniejszych dowódców Separatystów. Mylił się na Saturu była Asaij Ventress, ale ją nie spotkał. Klony i Koty Mocy (rdzeni mieszkańcy Saturu) walczyli z droidami, ale gdy w stolicy Kotów pojawiła się Asaij Ventress, wszystkie koty (Jedi i Sithowie) bronili stolicy. Hubert nie miał zamiaru walczyć z Mordeco, dlatego wysłał tam swojego Padawana CC-98.321 jednego z Klonów Mocy. Sam jako klon wyruszył do stolicy i walczył sam bez miecza tylko z blasterem z 4 batalionami droidów (ok. 4 000). Asaij zniszczyła CC-98.321, ale musiała się wycofać...

II Bitwa o Ryloth (20 BBY)

Po wydarzeniach na Saturu, Hubert zaczął zbierać miecze (podobnie jak Grievous)  poległych Jedi i Sithów. Yoda rozkazał udać się Jedi na Ryloth... Hubert leciał nad planetą przez kilka dni bombardując wiele baz droidów. Droidy zeszstrzeliły jego myśliwiec nad miastem Lessu. Awaria myśliwca spowodowała wlot sttaku do pewnej jaskini, Hubert został uznany za martwego.

II Bitwa o Saturu (20 BBY)

Separatyści ciąglę atakowały Saturu. Hubert po raz kolejny dokonuje "inwazji" na planetę. To właśnie wtedy dokonał swojego żywota - najbardziej jasna strona naszego bohatera. Jako, że dowodził oddziałami Obi-Wana wyruszył od razu na stolicę. Straty jakie odniosła Republika to około 500 000 klonów. Zaczął się protokuł "Rozkaz 69,9" wydany przez Darth Sidiousa, rycerz Jedi zaczął wykonywać po cichu mordując Jedi. Zdobyto planetę. 

III Bitwa o Saturu (20 BBY)

Hubert blokował Saturu, znaczy bronił. Jednak już po 3 miesiącach Separatyści ruszyli całą siłą na Saturu. Hubert rozpoczął atak na flotę, jednak musiał się wycofać. Jego armie wleciały w atmosferę planety. Przyleciał wtedy tam Kenobi, dzięki czemu Hubert opuścił Saturu. Został uznany za martwego.

VI Bitwa o Saturu (19 BBY)

VIII Bitwa o Saturu (18 BBY)

Koniec Wojen Klonów (18BBY)

Po Wojnach Klonów (18BBY-14BBY)

Rozkaz 66 (19BBY-18BBY)

Klony dokonały Rozkazu 66, Hubert uznany za martwego, jednak udało mu się przeżyć strzał z  AT-TE. Dotarł do zbrojowni klonów, przebrał się w strój klona. Po krótkim czasie dotarł do odziałów klonów i podał swój kod "CT-4758"

Klone

Klon-Hubert

Czystka (18BBY-17BBY)

Hubert uciekł na Ryloth, ukrywał się w jednym z bunkrów droidów. Skonfrontował się z piratami, którym ukradł statek. Poleciał na dawną nie odwiedzaną planetę Korriban. Zdobył tam forcete Sithów. Podjął tam za uczennicę Ahsokę Tano.

Darth Kotus  (Imperium Systemowe) (17BBY-4ABY)

Zanim stał się pełnoprawnym Lordem Sithów musiał się ukryć. A ukrył się on na Tatooine w pałacu Jabby.

Łowca nagród (15BBY-7BBY)

Jabba poprosił go o rozwiązanie kilku spraw. Pozbycie się ładunku zmierzającego do pałacu, mającego zamordowanie Jabby. Przemyt na Corusant - Kaduu. W końcu jako CT-4758 został łowcą nagród, porzucając byciem Sithem. Ukrył miecz na Korriban. Skonfrontował się z Asaji Ventress oraz z Bobą Fettem. Zabił także nieznanego łowcę nagród.

AntyImeprator (7BBY-4BBY)

Nowa Republika i jej następca (4ABY-42ABY)

Główny wróg galaktyki (4ABY-27ABY)

Walka z Lukem i poszukiwania godnych uczennic (27ABY-31ABY)

Galaktyczny Sojusz.

Broń świetlna

Darth Kotus korzystał głównie z podwójnego miecza świetlnego o pomarańczowej klindze. Czasem używał innych broni. Jako łowca nagród używał blastera ukradzionego w czasie rozkazu 66.