FANDOM

Era-urEra-imp
Era-canonverse-dark

Autorstwa Silvera635
Gideon Jore, właśc. Gideon Anrimus Jore Bonnemoff Imperium Galaktycznego oraz założyciel i pierwszy przewodniczący Sojuszu Niezależnych Systemów.

Biografia

Wczesne życie i kariera wojskowa

Gideon urodził się jako jedyny syn wysokiego moffa Imperium Mikela Jore i jego żony – Marii Bonne. Był wychowywany i rozpieszczany w rodzinnym domu na planecie Freys. Po osiągnięciu pełnoletności zaciągnął się do wojska Imperium. Niewiele wiadomo o jego służbie i zasługach na rzecz państwa. W roku 5 BBY objął stanowisko moffa sektora Circapous.

Upadek Imperium

W roku 5 ABY podczas upadku Imperium Galaktycznego, 35 letni wówczas Gideon podjął decyzję o odłączeniu się sektora. W międzyczasie objął opieką sąsiednie systemy i tak powstał Sojusz Niezależnych Systemów. Jore obwołał się pierwszym Przewodniczącym Sojuszu a także stworzył radę, który miała mu doradzać w ważnych dla państwa decyzjach. W skład organu doradczego wchodzili m.in. Skaa Umbrag, Johen Hess i Set Hako. W tym czasie tereny SNS sąsiadowały z terenami niedawno powstałej Nowej Republiki oraz Konfederacji Celegiańskiej.

Pojawienia