FANDOM

Ten artykuł dotyczy okresu Republiki GalaktycznejT en artykuł dotyczy okresu upadku RepublikiTen artykuł dotyczy okresu władzy Imperium GalaktycznegoTen artykuł dotyczy okresu autonomii Mandalorian

autorstwa Silver635
Gideon Altas — mężczyzna z rasy ludzi pochodzący ze szlachetnej rodziny Altas z planety Jascac. Urodził się jako syn Mikela Altasa i Marii Bonny. Początkowo senator i członek Senatu Republiki Systemowej a następnie przywódca Sojuszu Niezależnych Systemów. Zginął w pierwszym roku po bitwie o Yavin na Circapous od strzału z blastera w ramach operacji Deadlight, będącej zamachem na jego życie.

Biografia

Wczesne życie

Gideon urodził się w roku 40 BBY na planecie Jascac jako syn Mikela Altasa, potężnego polityka w Senacie Republiki Galaktycznej i Marii Bonny, znanej osobistości z wyższych sfer. Po osiągnięciu pełnoletności, Gideon poszedł w ślady ojca i został senatorem w Senacie Republiki Systemowej. Niespodobała mu się polityka prowadzona przez Republikę. Po kilku latach urzędowania, Altas odszedł z Senatu i założył Sojusz Niezależnych Systemów. Po tym wydarzeniu ponad 1/4 senatorów przeszła na stronę Sojuszu. Jednak był to dopiero początek...

Pierwsza wojna systemowa

Blue_Glass_Arrow.svg Osobny artykuł: Pierwsza wojna systemowa.

Pięć lat później, Gideon rozpoczął wojnę z Republiką Systemową w roku 10 BBY, który trwał aż do 5 BBY. Jednak ta data jest zakończeniem tylko Konfliktu Onderońskiego (nazwa powstała od bitwy, która odbyła się właśnie na Onderonie) a nie wojny pomiędzy obiema stronami.

Zamach na Logana Rasha

W roku 0 BY, Gideon wynajął łowców nagród, którzy dostali zadanie zlikwidowania króla Republiki Systemowej, Logana Rash.

Śmierć

Blue_Glass_Arrow.svg Osobny artykuł: Operacja Deadlight.

W roku 1 ABY w ramach operacji Deadlight Gideon został zabity przez Jadena Tano (wówczas "Silvera") przy swoim stoliku w restauracji w stolicy. Zginął od pocisku, który oddał Jaden ze swego karabinu snajperskiego.

Osobowość

Gideon od najmłodszych lat był ambitny. Za radą ojca postanowił ukończyć studia i tak jak Mikel zostać politykiem. Gdy został senatorem Republiki Systemowej, odkrył że mu to nie wystarcza. Właśnie dlatego powstał Sojusz na którego stanął czele. Poza tym młody Altas miał wszechstronne uzdolnienia, potrafił świetnie rysować, był urodzonym humanistą a także wybitnym matematykiem. Cechowała go rozwaga a także odwaga.

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki