FANDOM

Autorstwa Kompkompa
Era-repEra-urEra-imp
Era-jerzverse-dark

Frootrom - Jedi rasy ludzkiej, urodzony w 82 BBY na Dantooine i zabity w 18 BBY przez Dartha Sidiousa. Używał pomarańczowego miecza świetlnego. Dziadek Dartha Piguesa.

Miał syna Wena Froota.

Życie

Pierwsze lata życia

Frootrom urodził się w 82 BBY na północy Dantooine. Jego rodzicami byli były Jedi Roblormis i senator Ciena Narthe. W wieku 2 lat w 80 BBY znalazł go mistrz Yoda i sprowadził na Coruscant. Jako pięciolatek zabił łowcę nagród Roola Mackana mieczem świetlnym zabitego mistrza Jedi.

Padawan

Frootrom został padawanem w 69 BBY. Kilka miesięcy później skonstruował swój pierwszy, zielony miecz świetlny. Jego mistrzem stał się nieznany Jedi, którego w 60 BBY zabił łowca nagród. Młody Jedi po śmierci mistrza zabił łowcę nagród, a sam został rycerzem Jedi. Podczas walki z łowcą nagród Frootrom stracił miecz świetlny. Po tym wydarzeniu skonstruował nowy, pomarańczowy miecz świetlny.

Rycerz Jedi

Misja na Naboo

W 48 BBY Frootrom został wysłany na Naboo, aby odkryć, kto dokonał  nieudanego zamachu na króla Verunę, w którym zginęło 2000 mieszkańców Theed. Okazało się, że sprawcą zamachu był Mroczny Jedi Muspumun, który chciał przejąć władzę w galaktyce.  Jedi wyzwał go na pojedynek i pokonał.

Druga Misja na Naboo

Po sześciu miesiącach Frootrom znów został wysłany na Naboo, ponieważ ktoś zaatakował ministra obrony i 2 ludzi w stolicy planety. Za zamachem stał pewien człowiek, który skonstruował 3 droidy i kazał im zastrzelić pierwsze napotkane osoby. Sprawca został skazany w sądzie Republiki i skazany na wypłacenie rządowi Naboo stu tysięcy kredytów oraz na 20 lat więzienia.

Wojna o świnie

Frootrom został wysłany na Marcanę, żeby walczyć na wojnie o świnie. Uratował w ten sposób setki tysięcy świń, w tym MMD-20129, którą zabrał na Coruscant.

Wojny klonów

W 22 BBY Frootrom został Mistrzem Jedi. Dwa lata później (za zgodą Rady) urodził mu się syn Wen Froot.

Bitwa o Geonosis

Podczas Bitwy o Geonosis walczył też Frootrom i jego 16-letni padawan. Padawan zginął, ale Frootrom przeżył, zabijając 888 droidów.

Bitwy o Dem III

Kilka dni póżniej Frootromowi przydzielono 333 Legion klonów. Poleciał z nimi na Dem III, na którym walczył w 2 bitwach, które wygrał, zabijając kilka tysięcy droidów.

Druga Bitwa o Esplorut

W 20 BBY Frootrom razem z Legionem 333 walczył w Drugiej Bitwie o Esplorut, wygrywając ją i zabijając 1300 droidów.

Bitwa o Coruscant

Podczas Bitwy o Coruscant Frootrom w swoim myśliwcu strzelał do armii Separatystów.

Rozkaz 66

Frootromowi udało się przeżyć Rozkaz 66.

Pojedynek z Imperatorem

W 18 BBY Frootrom poleciał na Coruscant zmierzyć się z Imperatorem. Postanowił pokonać go i przywrócić Republikę. Frootrom wszedł do Pałacu zabijając 4 Czerwonych Gwardzistów. Wyzwał Palpatine'a na pojedynek, który przegrał. Rozbrojony Frootrom został przedstawiony Senatowi jako zamachowiec i zabity przez Imperatora przed całym Senatem Imperialnym.

Upamiętnienie

Jeden z gwiezdnych niszczyciel Venator II został nazwany Frootrom. Jedna z akademii szturmowców Drugiego Imperium na Nevarth została nazwana "Akademia Szturmowa im. Mistrza Frootroma".

Umiejętności

Frootrom umiał latać myśliwcem Jedi i walczyć mieczem świetlnym. W walce używał formy III i formy VI. Umiał też dusić Mocą, czego użył na Gwardzistach.