FANDOM

Frootrom - Jedi rasy ludzkiej, urodzony w 90 BBY na Dantooine i zabity w 18 BBY przez Dartha Sidiousa. Używał pomarańczowego miecza świetlnego.

Życie

Pierwsze lata życia

Frootrom urodził się w 90 BBY na północy Dantooine. Jego rodzicami byli były Jedi Roblormis i senator Klotrol Robolons. W wieku 2 lat w 88 BBY znalazł go mistrz Yoda i sprowadził na Coruscant.

Padawan

Frootrom został padawanem w 69 BBY. Jego mistrzem stał się nieznany Jedi, którego w 60 BBY zabił łowca nagród

Młody Jedi po śmierci mistrza zabił łowcę nagród, a sam został rycerzem Jedi.

Rycerz Jedi

Misja na Naboo

W 48 BBY Frootrom został wysłany na Naboo, aby odkryć, kto dokonał  nieudanego zamachu na króla Verunę, w którym zginęło 2000 mieszkańców Theed. Okazało się, że sprawcą zamachu był Mroczny Jedi Muspumun, który chciał przejąć władzę w galaktyce.  Jedi wyzwał go na pojedynek i pokonał.

Druga Misja na Naboo

Po sześciu miesiącach Frootrom znów został wysłany na Naboo, ponieważ ktoś zaatakował ministra obrony i 2 ludzi w stolicy planety. Za zamachem stał pewien człowiek, który skonstruował 3 droidy i kazał im zastrzelić pierwsze napotkane osoby. Sprawca został skazany w sądzie Republiki i skazany na wypłacenie rządowi Naboo stu tysięcy kredytów oraz na 20 lat więzienia.

Wojny Klonów

W 22 BBY Frootrom został Mistrzem Jedi.

Bitwa o Geonosis

Podczas Bitwy o Geonosis walczył też Frootrom i jego 16-letni padawan. Padawan zginął, ale Frootrom przeżył, zabijając 888 droidów.

Bitwy o Dem III

Kilka dni póżniej Frootromowi przydzielono 333 Legion klonów. Poleciał z nimi na Dem III, na którym walczył w 2 bitwach, które wygrał, zabijając kilka tysięcy droidów.

Druga Bitwa o Esplorut

W 20 BBY Frootrom razem z Legionem 333 walczył w Drugiej Bitwie o Esplorut, wygrywając ją i zabijając 300 droidów.

Bitwa o Coruscant

Podczas Bitwy o Coruscant Frootrom w swoim myśliwcu strzelał do armii Separatystów.

Rozkaz 66

Frootromowi udało się przeżyć Rozkaz 66.

Pojedynek z Imperatorem

W 18 BBY Frootrom poleciał na Coruscant zmierzyć się z Imperatorem. Postanowił pokonać go i przywrócić Republikę. Frootrom wszedł do Pałacu zabijając 4 Czerwonych Gwardzistów. Wyzwał Palpatine'a na pojedynek, który przegrał. Rozbrojony Frootrom został przedstawiony Senatowi jako zamachowiec i zabity przez Imperatora przed całym Senatem Imperialnym.

Wojna sithiańsko-imperialna

Imperium Fela próbowało sklonować Frootroma w 128 ABY, ale baza, w której klonowano go została zniszczona przez Sojusz galaktyczny.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki