FANDOM

Era-kanonEra-urEra-imp
Autorstwa Davrena
Koordynaty
Nad tym artykułem pracuje Davren. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.
Vader-spoiler
Nie Luke, to ja jestem twoim ojcem!
Uwaga, internauto! Ten artykuł lub jego część zdradza zakończenie utworu! Jeśli chcesz zachować niewiedzę, nie czytaj go.
Dla mnie liczy się tylko jedna rzecz. Tą rzeczą jest rodzina.
— Farsin podczas rozmowy z Serchillem Rostokiem

Farsin Kappehl (właściwie Shadar Kappehl) — człowiek, będący członkiem rodziny królewskiej, początkowo księciem, potem królem planety Skad'ar. Podczas panowania, Kappehl został obalony przez swojego kuzyna, Skadana Hakkrona, oraz skazany na śmierć. Z pomocą matki, Shadar uciekł z rodzinnej planety, i zmienił swoje imię na imię swojego dziadka, Farsin. W 0 BBY przyłączył się do Rebelii. Zaprzyjaźnił się szczególnie z Rostokiem Skałą. W tym samym roku, Farsin wraz ze swoim przyjacielem dołączył do jednostki zwanej Łotrem 1, po czym wraz z resztą drużyny wyruszył na Scarif w celu zdobycia planów Gwiazdy Śmierci. Zginął poprzez falę uderzeniową wywołaną strzałem z superlasera superbroni w planetę.

Biografia

Wczesne życie(34-13 BBY)

Pierwsze lata życia(34-22 BBY)

Shadar urodził się 23 kwietnia 34 BBY, jako pierwszy syn króla i królowej planety Skad'ar. W raz z jego narodzinami, syn Naadara Kappehla został jego następcą i był pierwszy w kolejce do tronu. Wcześniej, przyszłym królem miał zostać kuzyn Shadara, syn zmarłej siostry obecnego władcy, Skadan. Starszy od księcia o trzy lata Hakkron, nienawidził kuzyna i chciał dopuścić, by nigdy nie został królem Skad'ar. Z kolei następca tronu chciał zaprzyjaźnić się z kuzynem i uczynić go swoim przyszłym doradcą.

Próba morderstwa(16 BBY)

W 18 urodziny, Shadar wraz ze swoimi znajomymi i kuzynem wybrali się na Coruscant, w celu świętowania. Shadar nie wiedział, co planuje jego kochany brat cioteczny. Otóż Skadan wynajął łowcę nagród, w celu zdezintegrowania kuzyna. Gdy Skadan odszedł, w celu rzekomego "zamówienia" czegoś to picia, łowca strzelił w księcia. Skadan, choć udawał smutnego, cieszył się z ponownego uzyskania tytułu następcy. Stety czy niestety, Shadar przeżył zamach. Nie pomyślał, że za próbą zabójstwa stał jego kuzyn...

Przejęcie tronu, zamach stanu i ucieczka(13 BBY-3 BBY)

W 13 BBY, zmarł Naadar Kappehl, król Skad'ar i ojciec Shadara. Shadar więc przejął władzę w królestwie. Nowo wybrany król był mądrym i sprawiedliwym władcą. Słuchał swoich poddanych i starał się spełnić ich prośby. W 3 BBY, jego kuzyn dokonał zamachu stanu i przejął władzę za Shadara. Samego kuzyna skazał na śmierć. Jednak, były król, z pomocą swojej matki uciekł z rodzinnej planety. Przyjął też przybranę imię, Farsin, po swoim dziadku.  Tak oto, Farsin ukrył się na Naboo.

Wygląd

Osobowość

Cytaty

Ciekawostki