FANDOM

Era-nrEra-foEra-ni
Autorstwa Fargothena

FN-5176, pełne, prawdziwe imię Alexander Jack Devitt to szturmowiec o randze komandora należący do Najwyższego Porządku, a następnie Państwa Mandaloriańskiego. Był on dowódcą 7-mego Dywizjonu Tajnych Operacji, który działał jako jednostka specjalna Dywizji Armii Najwyższego Porządku przez następne dwieście lat.

Biografia

Wczesne życie oraz Najwyższy Porządek

FN-5176 urodził się na Coruscant, lecz kilka dni później zabrano go na jego ojczystą planetę, Kuat. Pochodził on z znanego rodu Devittów, a jego rodzice mieli spore wpływy w Kuat Drive Yards, dzięki czemu jego rodzina była bardzo bogata oraz współpracowała z Galaktyczną Republiką, Imperium oraz następnie z Najwyższym Porządkiem. Od młodego wieku miał zamiłowanie do muzyki. W porównaniu do swoich pobratymców, FN-5176 dołączył do Najwyższego Porządku dopiero w wieku 7 lat, lecz jego trening był tak samo rygorystyczny oraz brutalny jak każdego innego kadeta. Był on niesamowicie lojalny wobec Porządku, będąc przykładem dla wielu innych żołnierzy, oraz był utalentowany z bronią białą, jak i był niezwykle celny przy użyciu zwykłego blastera. Podczas szkolenia spotkał współpracowniczkę oraz przyszłą dziewczynę, FN-5337. Ze względu na swoje wpływy, szybko awansował w randze, aż do momentu zostania komandorem, gdzie został przydzielony do 3-ciego Regimentu Szturmowego.

Służba w Najwyższym Porządku

W 26 ABY FN-5176 został przydzielony jako dowódca nowo powstałej jednostki, 7 Dywizjonu Tajnych Operacji. Do Dywizjonu pozwolono mu dołączyć kilkunastu dowolnych żołnierzy, a reszta była wybierana z najlepszych w Korpusie FN, więc Alex wybrał mn. Baita, FN-5337 oraz kilku innych.

Akcja na Coruscant (26 ABY)

7 Dywizjon pod dowództwem FN-5176 został wysłany na Coruscant, aby złapać oraz przynieść wysoko postawionego dyplomatę spowrotem do Generała Huxa. Po wylądowaniu, Dywizjon rozdzielił się na dwie drużyny, jedna miała za zadanie namierzyć cel, a druga miała za cel pojmać go. Po namierzeniu celu na jednej z długich Coruscańskich ulic, czterech żołnierzy z FN-5176 na czele aresztowało dyplomatę. Ten, jak się okazało, jest niesamowitym wojownikiem, obezwładniając dwóch żołnierzy, lecz FN-5171, specjalista od kontroli zamieszek, szybko znokautował dyplomatę pałką elektromagnetyczną. Dyplomatę zabrano z powrotem do Huxa, dzięki czemu akcja zakończyła się sukcesem.

Operacja: Czarna Wieża (27 ABY)

Alex&FN

Alex i FN-5337 na Coruscant w 27 ABY.

Kellen Vis, popularny Coruscański dyplomata oraz sprzymierzeniec Najwyższego Porządku, zdradził Porządek, wydając informacje na temat lokalizacji znanej bazy wojskowej na pograniczu Nieznanych Regionów. Dywizjon został wysłany na Coruscant raz jeszcze, aby schwytać lub zabić po cichu senatora w jego apartamencie w Wieżowcu Leverus, jednym z najbardziej chronionych budynków na Coruscant, którego otacza prawie niewidzialna tarcza energetyczna. Oddział Delta pod dowództwem FN-5032 przekradł się przez tarczę, korzystając z Zagłuszacza EM, który obronił żołnierzy przed śmiercią. Po przejściu, po cichu dostali się do budynku przez stare, słabo bronione wejście do ścieków. W ściekach zabili kilka szczurów Womp, po czym dostali się do środka. Na miejscu, przy pomocy wcześniej przygotowanej mapy oraz trackera pozycjonującego namierzyli pokój z generatorem. FN-5056 podłożył bombę czasową, a podczas wykradania się z budynku zabito dwóch strażników. Gdy Oddział Delta znajdował się na zewnątrz, wysadzono ładunki, dzięki czemu tarcza została wyłączona. Wtedy przyszła kolej na Oddział Alpha. Transporter z zainstalowaną funkcją maskowania podleciał tak blisko do wieżowca jak się dało, a szturmowcy wyskoczyli z transportera, przyczepiając się do wieżowca hakami. Po dwóch minutach wspinaczki po czterystumetrowym budynku, dotarli do okna Kellena, które okazało się mieć zasłonę z durastali. FN-5176 skontaktował się z Oddziałem Delta, który natychmiastowo wysłał jednego operatora z ładunkami wybuchowymi. Po dziesięciu minutach czekania, operator wspiął się po wieżowcu, aby spotkać się z Oddziałem Alpha. Podłożył on ładunki wybuchowe, które miały zrobić w oknie dziurę wystarczającego rozmiaru. Po wybuchu, cały Oddział natychmiastowo wszedł do pokoju, w którym, jak się okazało, Kellen był otoczony strażnikami. natychmiast rozpoczęła się wymiana ognia, która zakończyła się śmiercią całej gwardii senatora. Kellen, w desperackim akcie, spróbował zastrzelić FN-5176, lecz został rozbrojony. Gdy tylko miał zostać aresztowany, wyskoczył przez okno, popełniając tym samym samobójstwo. Jego ciało zostało zabrane na Snoke's Den.

Operacja na Tatooine (27 ABY)

"Komandorze, co zrobić z cywilami?"

"Zabić ich."

— FN-5176 do jednego ze swoich żołnierzy pod koniec operacji.

W 27 ABY, Porządek doszły słuchy, iż Ruch Oporu zbiera informacje od szmuglerów i piratów współpracujących z Porządkiem w celach informacyjnych na temat Najwyższego Porządku, a dokładniej, Bazy Starkiller. Generał Hux nie mógł dopuścić do wpadnięcia tak cennych informacji w ręce wroga, dlatego też wysłał 7 Dywizjon pod dowództwem FN-5176 na Mos Eisley, Tatooine. Po przeszukaniu pobliskich kantyn w celu odnalezienia zdradzieckich przestępców, dwóch piratów zaatakowało Oddział Alpha w kantynie Chalmuna, lecz jeden z nich został zastrzelony nim doszło do jakichś strat, a drugi rzucił się w ucieczkę. FN-5176 skontaktował się z Oddziałem Beta, który natychmiast ruszył w pogoń za bandytą. Przeszukanie ciała zabitego szmuglera nie dały żadnych informacji oddziałowi, oprócz dziwnej karteczki z napisem "1-30.445-698". W międzyczasie, oddziałowi Beta udało się pochwycić uciekiniera, któremu przedstawiono karteczkę, na którą bandyta zareagował stresem, i błaganiem o wypuszczenie. FN-5337 wykorzystała "zaawansowane techniki przekonywawcze", które złamały szmuglera, i zmusiły go do mówienia. Owa kartka posiadała godzinę spotkania oraz koordynaty miejsca, w którym żołnierze Oporu spotykają się z małą grupką szmuglerów, którzy przekazują im informacje. Trzy oddziały, Alpha, Beta i Delta udały się w pobliże miejsca spotkania, gdzie trzy oddziały rozdzieliły się, i otoczyły miejsce, które było pomniejszą farmą wilgoci otoczoną kamienistym terenem i wzgórzami. Oddział Beta obrał pozycję na jednym ze wzgórz, w czasie gdy Oddział Alpha obrał bardziej frontalną pozycję, a Delta działała jako wsparcie ogniowe z drugiej strony farmy, naprzeciw Bety. Po przybyciu szmuglerów, oraz przylotu jednej kanonierki Republikańskiego wyrobu, oddziały Beta i Delta otworzyły ogień, a Alpha wbiegła i otoczyła zaskoczonych przestępców. Dwóch szmuglerów zwróciło ogień, lecz szybko zostali zabici, a pozostali zostali zabrani w wezwanej kanonierce więziennej Porządku. Kanonierka Republikańska zaś została przeszukana, a na jej pokładzie znaleziono informacje na temat Bazy Starkiller. Kanonierka została wysadzona krótko po tym.

Infiltracja na Chandrili (27 ABY)

Niedługo po operacji na Tatooine, na Chandrilę przybył ku zaskoczeniu, nikt inny jak Pan Kellen Vis, osoba, która rzekomo popełniła samobójstwo, a próbka jego ciała było wedle przekupionych patomorfologów była w 100% zgodna z DNA Kellena. Natychmaistowo wysłano Oddział SRCO pod współ-dowództwem Alexa i Skull, aby pozbyć się go, nim zdąży ujawnić cokolwiek senatowi. Alex i jego ludzie przebywali incognito jako strażnicy senau, a w czasie gdy dyplomata przygotowywał się na naradę senatu, do jego pokoju weszła Skull, ubrana w skąpe odzienie służki. Kellen, znany ze swoich bawidamskich zachowań, natychmiast zaczął ją podrywać. Skull odwzajemniała uczycie, śmiejąc się z jego żartów oraz postępów w jej stronę. Gdy ten przybliżył się do niej, ona potajemnie wstrzyknęła mu truciznę gdy ten szarpnął nią, by ją pocałować. Nie pozwoliła mu na to, i szybko się wyprosiła, zanim doszło do jakichkolwiek bliższych kontaktów. Gdy nadeszła pora, i oddano mu głos, ten wyleciał na sam środek wielkiej hali naradnej, i zdążył wydobyć z siebie "Moi współsenatorzy, obawiam się, iż mam tragiczne wieści. Do tej pory to, co myśleliśmy, że zwal-" w tym momencie, Kellen złapał się za serce, po czym wykonał dwa lub trzy kroki w tył, a następnie wypadł ze swojego lewitującego podestu, spadając ponad trzydzieści metrów w dół, tym samym ginąc na dobre. Jego ciało zostało skradzione przez zamaskowanego żołnierza SRCO, i sam Hux był przy tym, jak prowadzono na nim sekcję zwłok. Tym razem Porządek miał pewność, że Kellen Vis nigdy nie wyjawni swojej tajemnicy nikomu z Republiki.

Pierwsza misja zwiadowcza na Rhen Var (28 ABY)

Szturm na pokład Guardiana (28 ABY)

Kampania na Tatooine (28 ABY)

Osobowość i cechy

Alex jest urodzonym przywódcą. Jego kompanii ufają i szanują go, jak i jego opinie. Zawsze namawia swoich żołnierzy do bycia jak najlepszymi, i ceni życie swoich kompanów ponad swoje, jak było pokazane niezliczoną ilość razy. Podczas służby w Najwyższym Porządku był bardzo lojalny, oraz uważał iż Porządek jest jedyną słuszną frakcją. Po tym, jak Porządek został wcielony w Państwo Mandaloriańskie, jego poglądy się zmieniły, dzięki bardziej otwartej polityce Państwa. Był on wedle niektórych dwustronny, ciepły, satyryczny i przyjazny dla przyjaciół i kompanów, zimny, kalkulujący i bezlitosny dla wrogów i kompetycji.

Umiejętności

Alexander potrafił całkiem sporo jak na pozornie zwykłego żołnierza. Oprócz standardowych umiejętności nabytych w wojsku, jak obsługa broni, podtrzymywanie wyposażenia w dobrym stanie oraz obsługi pojazdów bojowych, w tym myśliwców, jest on też charyzmatycznym rozmówcą, oraz całkiem dobrym strategiem. Devitt trenował sztukę walki Teras Kasi, w której osiągnął poziom eksperta. Jego idolami są między innymi Thrawn, którego wielce szanuje za swój taktyczny geniusz, i od którego bierze przykład poznawania swoich wrogów oraz ich historii i sztuki, oraz Generał Grievous, którego zdeterminowanie oraz spryt taktyczny, jak i strach, jaki wzbudzał w swoich wrogach, jest dla niego przykładem.

Ciekawostki

  • Prawdziwe imię FN-5176 zostało ujawnione dopiero w 29 ABY.