FANDOM

Autorstwa Kompkompa
Era-repEra-urEra-impEra-nrEra-foEra-legacyEra-unk
Era-jerzverse-dark

Esplorut - mała planeta w Wewnętrznych Rubieżach, ojczyzna Reviersarian. Posiada jednego przedstawiciela w Senacie Galaktycznym. Według Drugiej Konstytucji Esplorut z 1000 BBY senatorem musi być Reviersarianin. Oprócz Reviersarian żyje na niej kilkaset tysięcy ludzi i Twi'leków.

Na planecie znajduje się też fabryka Esplorian produkująca myśliwce 380A i bomby plazmowe.

Historia

Nowe wojny Sithów

W 1010 BBY na Esplorut toczyło się pięć bitew. Drugą, trzecią, czwartą i piątą wygrała Republika, a pierwszą Sithowie.

Misja w 30 BBY

W 30 BBY na Esplorut kilku Mrocznych Jedi utworzyło Prawdziwy Zakon Sithów, który nie uznawał Zasady Dwóch. Rada Jedi wysłała tam kilku Jedi którzy zniszczyli zakon i zabili samozwańczych Sithów.

Wojny Klonów i czasy Imperium

Podczas wojen klonów na planecie odbyły się 3 bitwy:

  • Pierwsza bitwa o Esplorut odbyła się w 22 BBY i zakończyła się przegraną Republiki.
  • Druga bitwa o Esplorut odbyła się w 20 BBY. Walczył w niej 333 Legion pod dowództwem Frootroma.
  • Trzecia bitwa o Esplorut odbyła się kilka tygodni po drugiej. Wygrała armia Republiki.

W 3 BBY na planecie powstała rebeliancka komórka "Resplor", której członkowie walczyli w bitwie o Yavin.

Znani mieszkańcy Esplorut

Z Esplorut pochodził znany naukowiec Vormlorm Nassonotr, twórca bomby plazmowej i Mroczny Jedi Blo Noom.