FANDOM

Autorstwa Fargothena
Era-col
Era-canonverse-dark

Eravana

Logo Zespołu

Eravana - navarski zespół muzyczny założony w 387 ABY przez trzech przyjaciół, Drago "Krezzi" Krešina, Petara Madrasa-Dos i Karla Langstapa grający przez długi czas bliżej nieokreślony styl muzyczny, który dopiero po rozpadzie zespołu uzyskał nazwę - Grime. Powszechnie uważany za jeden z najbardziej ikonicznych zespołów czwartego stulecia po Bitwie o Yavin.

Historia

Początki zespołu

Zespół de facto założono w roku 385 ABY po tym, jak trójka przyjaciół, Drago, Petar i Karl zagrali po raz pierwszy w lokalnym pubie na Ir'Navaru za kilkanaście kredytów. Po tym występie wieść o nich szybko rozeszła się na scenie podziemnej, zwłaszcza punk rocku, na którym zespół początkowo się wzorował. Zagrali kilkanaście razy w wielu barach i pubach na planecie, i przez następne dwa lata odczuwali oni bardzo przeciętny sukces, aż do roku 387 ABY, kiedy wydali swój pierwszy pełnoprawny album, Anachronistic. Okazał się on sukcesem poza sceną podziemną, otwierając Eravanie szersze horyzonty i większe możliwości.

Wielki Sukces

Drugi album zespołu, Newborn, wydany w 390 ABY, również okazał się sukcesem, wygrywając złotą płytę, gdy jeden z utworów, Wait, Hey!, zajął 2. miejsce na rankingu Skyriverańskim. Kolejny album, Angsty, wydany z początku 392 ABY, nie był tak udany jak wcześniejszy, jednak udało mu się uzyskać tytuł Najcięższego Albumu Roku. Następnym hitem zespołu był wydany w 394 ABY album No Concern, który utworem Nothing, Really zgarnął 1. miejsce na rankingu międzygalaktycznym i platynową płytę. W 393 ABY do zespołu dołączyła basistka Marina Vukovin, z którą Krezzi później się ożenił i miał dziecko.

Dyskografia

  • Anachronistic - Demo, 387 ABY
    • Grey
    • Plunge
    • Corellian Streetfood
    • Space Balloon
    • Ellen
    • Far Gone
    • I Don't Want It
    • Paroxysm
    • Absolutely
  • Newborn - złota płyta, 390 ABY
    • Down With Them
    • Smart
    • Wait, Hey!
    • Yes, Please
    • Sick
    • 'Tis how 'tis
    • Forever in Debt
    • New Complaint
    • This Pain
  • Angsty, srebrna płyta, 392 ABY
    • I Can Feel It
    • Positive
    • Knife Wound
    • Me-stopper
    • Scowl
    • Cringefest
    • No, No, Yes, No
    • Buzzcut
  • No Concern, platynowa płyta, 394 ABY
    • Nothing, Really
    • Platinum
    • Toxic Placebo
    • Closeye
    • Horny
    • Sweat
    • Tuskin' Tusken
    • Whiff of Rebellion
    • There We Go

Ciekawostki

  • Zespół ten nazwę bierze od zastępczego statku kosmicznego Hana Solo, Eravany, ciężkiego frachtowca typu Baleen, z którego korzystał po utracie Sokoła Millenium.
  • Nazwa Eravana na myśl również przywodzi nazwę prawdziwego, znanego zespołu z Seattle, Nirvana, na którym Eravana jest częściowo wzorowana.