FANDOM

Era Mroku to ponad tysiącletni okres w historii galaktyki. Nie jest znana dokładna data jego rozpoczęcia, ani zakończania, ale wybitni galaktyczni naukowcy i historycy twierdzą, że prawdopodobnie rozpoczęła się ona około roku 4 000 000 000 BBY.

Historia

Przebieg

Bardzo mało wiadomo o wydarzeniach w tamtym okresie.
Galaxy mrok

Przestrzeń Mroku i planeta Meao

Większość ras była wtedy na dość niskim poziomie ewolucji. Informacji na ten temat można czerpać tylko i wyłącznie ze starych malowideł zostawionych w jaskiniach przez wymarłe ludy lub z opowieści przekazywanych z pokolenia na pokolenie. W tamtym czasie najbardziej rozwinięci technicznie byli Meaoni, którzy perfekcyjnie opanowali również umiejętności Mocy, sztuki telekinezy i telepatii. Wiedli spokojne życie, bez wojen i lokalnych konfliktów. Jednak w odległej od ich planety części galaktyki kumulowała się esencja Ciemnej Strony Mocy. Pochłaniała coraz to więcej planet. Mieszkańcy systemów, gdzie dotarła Mroczna Strona popadali wzajemną wrogość i chorobliwą żądze świeżej krwi, niezależnie od wieku czy też płci. Wiele ras wyginęło z powodu bratobójczych walk i mordów na wielką skalę. Pozostałościami po tym wydarzeniu jest między innymi Korriban, z którego nie udało się wyplewić zła, czy też częściowo planeta Ziost. Niestety nie są znane przyczyny z jakich Ciemna Strona opanowania znaczną część galaktyki. Spekuluje się, iż jakiś prymitywny lud starał się posiąść całkoiwtą kontrolę nad Mocą (naginanie jej do swojej woli). Najprawdopodobniej mieli oni odprawić jakiś starożytny rytuał dzięki, któremu zamierzali zrealizować swój cel. Z nieznanych przyczyn nie udało im się to, przez co "wypuścili" na wolność przeogromne zło. Przypuscza się iż były to plemiona pierwszych Sithów, nieświadomych jeszcze potęgi Mocy. Według zapisków starożytnego archeologa wynika, iż wtedy nastąpiło zdarzenie znane jako fuzja Mocy. Meaoni wyczuli zbliżającą się do nich mroczną potęgę. Wszyscy mieszkańcy postanowili zapobiec zagładzie całej galaktyki - zebrali się w jednym miejscu i stworzyli barierę Jasnej Strony Mocy, która odepchnęła Ciemną Stronę poprzez skumulowanie jej w kilkudziesięciu niezamieszkałych wtedy planetach. Meaoni poświęcili tym samym swoje życie i istnienie całej planety oraz cywilizacji, gdyż wytworzenie bariery Mocy odpowiednio potężnej do zwalczenia Ciemnej Strony musiało być okupione wielkim poświęceniem.