FANDOM

Empireverse – fanowskie uniwersum autorstwa Havenite Officer (dyskusja), odrzucające zarówno nowy kanon jak i legendy, czerpiące z nich fragmenty uznane przez autora za najbardziej pasujące do jego idei Gwiezdnych Wojen.

Święta Podstawa

Poniższy spis przedstawia dzieła z uniwersum Gwiezdnych Wojen uznane za podstawę dla Empireverse, które zostały przyjęte bez większych zmian, ograniczających się do skali bitew, usuwania deus ex machina, kosmetycznych zmian w nazewnictwie i sytuacji politycznej lub usunięcia propagandowego wymiaru.

Lista modyfikacji

Gwiezdne wojny: Część I - Mroczne widmo

  • Gunganie nie dysponowali zaawansowaną technologią - szczytem ich osiągnięć był system śluz który pozwalał utrzymywać część stolicy suchą. Nie dysponowali także generatorami osłon, za to na ich wyposażeniu znajdowały się między innymi blastery, opancerzone kaadu, wyrzutnie plazmy i elektryczną broń białą.
  • Armia droidów napotkała czynny opór milicji i sił obronnych Naboo, jednak dzięki wsparciu z powietrza i pancernym złamała opór wroga wkraczając do Theed.
  • Trasa z gungańskiej stolicy do Theed została przez Jedi i Jar Jar Binksa pokonana przez wślizgnięcie się do transportowca sił Federacji.
  • Darth Maul był sekretnym uczniem Dartha Sidiousa - w chwili akcji pierwszego epizodu Darth Plagueis jest wciąż żywy i wspiera polityczną karierę swojego protegowanego.
  • Ucieczka z Naboo odbyła się przy pomocy przejętego okrętu transportowego Federacji.
  • Królowa Amidala wróciła na Naboo z eskortą w postaci niewielkiej najemnej floty (wynajęta za pieniądze Palpatine'a), która związała walką blokadę Federacji, dając królowej czas na przedarcie się na powierzchnię.
  • Pojazd AAT nie mógł być uszkodzony przez uzbrojenie energetyczne ani blasterowe - zniszczył go mistrz Qui-Gon Jinn eliminując załogę.
  • Jar Jar nie otrzymał żadnej roli w czasie bitwy na przedpolach Theed.
  • W czasie bitwy na przedpolach Theed szyk Gungan złamały czołgi i myśliwce Federacji, a wojownicy rzucili się do ucieczki, zadając małe straty przeciwnikowi.
  • Anakin Skywalker zniszczył główny reaktor okrętu Federacji całkowicie celowo, nie przez przypadek.

Gwiezdne wojny: Część II - Atak klonów

  • Padme abdykowała z tronu Naboo.
  • Palpatine dał się poznać jako dobry kanclerz, zmniejszający biurokrację i zwiększający sprawność działania Republiki - zakulisowo zabił Dartha Plagueisa gdy uzyskał tytuł kanclerski i wspierał ruch separatystyczny pieniędzmi dawnego mentora.
  • Na Kamino funkcjonowały jedynie zakłady klonujące - klony były szkolone, utrzymywane i wyposażone na wielu innych planetach sektora Kamino.
  • Armia klonów liczyła sześćdziesiąt milionów legionów - sześć bilionów żołnierzy.
  • Konfederacja Niezależnych Systemów nie była tworem Sithów - powstała przy udziale Dooku w 24 BBY i skupiała szczególnie nieludzi, mieszkańców Rubieży i zewnętrzne korporacje.
  • Wątek miłosny Padme i Anakina zostaje napisany od nowa - tym razem bez rozmów o piasku.
  • Geonosianie mieli bardziej zaawansowaną architekturę i kulturę, a miejsce publicznych walk mieściło się w centrum jednego z większych kosmoportów planety.
  • Armia Separatystów nie opierała się tylko o droidy, ale również o ogromne ilości miejscowych milicji i zawodowych żołnierzy, w tym najemników.
  • Bitwę na Geonosis poprzedziło kosmiczne starcie na orbicie planety - przywódcy i członkowie Separatystów uciekli gdy tylko starcie w kosmosie się zaczęło, zostawiając flotę i armię aby dała im czas na ucieczkę.
  • W czasie bitwy lądowej na Geonosis Republice sporą przewagę dała nie tylko obecność klonów, jak i okrętów typu Acclammator i myśliwców V-19 Torrent.
  • Pojedynek Dooku z Anakinem i Obi-Wanem odbył się nie w budynku hangaru na Geonosis, a na pustyni - myśliwiec Dooku został zestrzelony. Poza zmianą miejsca (i szczegółów za tym idących) przebieg pojedynku jest identyczny.
  • Anakin i Padme nie biorą ślubu, a żyją w nieformalnym związku.
  • Mechaniczna ręka Anakina jest pokryta syntetycznym materiałem przypominającym z wyglądu i dotyku skórę - protoplastą syntetycznej skóry.