FANDOM

Autorstwa Chinrna

ESR-E-25082 znane także jako Komory ESR, Komory lecznicze albo po prostu Komory - rodzaj specyficznego urządzenia odnalezionego po raz pierwszy na stacji kosmicznej ESR-E-22312.

Działanie

ESR-E-25082 to komory lecznicze zdolne pomieścić jedną osobę, gabarytowo pasujące do ras do szerokości 2 metrów i wysokości 3 metrów utworzone ze specjalnego stopu metali którego składu nie udało się jeszcze w pełni zidentyfikować, powlekane na zewnątrz warstwą izolacyjną oraz białą farbą. Każda komora zawiera szybę wykonaną z wytrzymałego szkła. Ściany komór są w środku wyścielone białym, poduszkowatym materiałem, zaś nad stopami leżącej osoby znajduje się automatycznie wyciągana kołdra. Pościel we wnętrzu może być dowolnie skonfigurowana za pomocą odpowiedniego panela aby posiadała temperaturę którą użytkownik sobie życzy - zimną lub ciepłą. Pościel dodatkowo jest samodzielnie myta kiedy jest nieużywana.

Komora wyposażona jest też w pomniejsze parafenalia takie jak w pełni funkcjonalna miniaturowa aparatura tomograficzna, wysuwane mechaniczne ramiona zdolne przeprowadzać zabiegi wstrzykiwania substancji oraz pobierania krwi - każda komora "fabrycznie" posiada w sobie kilkanaście pojemników substancji chemicznych takich jak bacta, antybiotyki, woda utleniona czy inne głównie lecznicze środki. Każda wyposażona jest też w respirator z maską.

Na ESR-E-22312 znajduje się blisko ponad milion komór przechowywanych w ogromnym pomieszczeniu ogólnodostępnym dla turystów gdzie ci mogą odpoczywać i regenerować się w ich środku.

Określenie

Komory po odkryciu ich w czasach Starej Republiki określono jako ESR-E-25082, albowiem taki napis odnaleziono na boku każdej z nich, napisany mikroskopijnym pismem. Jest to już drugi przedmiot na którym odnaleziono napis ESR-E, po ESR-E-22312. Naukowcy spekulują że numery te coś oznaczają, Kardynałowie Ondai utrzymują że znają tajemnicę numerów oraz skrótu ESR-E, ale tylko to drugie wyjawili - ESR-E jest skrótem od Eabrag Skhamanhjanir Rangi - Eoa, frazy która po wielu miesiącach poszukiwań okazała się pochodzącą z starożytnego języka a oznacza ona mniej-więcej Sieć Technologii Tworzenia - Numer. Warto zauważyć iż samo słowo "manhjanir" przeszło do języka Catharów i Cantrosian, w obydwu oznacza "maszyna", z czego w pierwszym znaczy "maszyna oblężnicza", gdyż samo "maszyna" to "manhja".