FANDOM

Autorstwa JotKaSa, Kompkompa
Era-legacy
Era-jerzverse-dark

Koordynaty
Nad tym artykułem pracuje JotKaS. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.

Drugie wojny klonów to wojna rozpoczęta w 78 ABY wojna między Trzecią Republiką i Drugim Imperium a Imperium Mandalorian.

Początek

W 78 ABY Imperium Mandalorian z powodu braku żołnierzy zaatakowało Splum i rozpoczęło drugie wojny klonów.

Pierwsza bitwa o Splum

W 78 ABY siły Mandalorian zaatakowało Splum z liczbą 16 milionów żołnierzy i rozpoczęło szturm. Nie zważali na straty, tylko nacierali na centrum szkoleniowe aby zdobyć większą ilość żołnierzy.

Bitwa na Kashyyyk

Kilka tygodni po bitwie o Splum wojska Mandalorian wleciały do układu Kashyyyk na Zewnętrznych Rubieżach. Na najważniejszej planecie układu, Kashyyyk znajdowała się baza HoloNetu Drugiego Imperium. Armia Mandalorian przejęła je, po czym zaczęła emitować swój kanał HoloNetu w miejsce imperialnego.

Walki w 79 ABY

Po drugiej bitwie o Splum armia Imperium odbiła Marcanę. Imperialna flota rozpoczęła zajmowanie kolejnych planet zajętych przez Mandalorian. Jednak Mandaloriańska flota zastawiła na nich zasadzkę w systemie Po kilku tygodniach od bitwy o Malastare do Mandalorian przyłączyło się Królestwo Tramarskie, które otrzymało od Mandalorian kilka planet na Zewnętrznych Rubieżach. Zaprosili oni Imperatora na Mianthar, ich stolicę pod pretekstem negocjacji. Na planecie ich armia zaatakowała jednak Imperatora, który zabił atakujących żołnierzy i uciekł z planety na meganiszczyciel. Rozkazał tam zniszczyć flotę atakującą statek. Imperialna flota z pomocą floty Republiki zniszczyła statki wroga. Po bitwie Imperator udał się na Nowe Coruscant, gdzie awansował Candusa Kryze na stopień nadwielkiego moffa. Jednak mandaloriański wywiad dowiedział się, że na planecie przebywają dwie najważniejsze osoby w Imperium. Wynajęli dwóch łowców nagród oraz jednego Mrocznego Jedi, aby ich zabili. Zamach jednak się nie udał. Kilka miesięcy siły Mandalorian zaatakowały planetę Anaxes. Ich atak został jednak odparty przez siły Imperium i Trzeciej Republiki, która obawiała się, że Anaxes może zostać wykorzystane przez przeciwnika do ataku na Coruscant.

Walki w 80 ABY

Na początku roku Mandalorianie zaatakowali bardzo ważną planetę Fondor, na której znajdowała się republikańska stocznia. Jej zniszczenie mogłoby zaważyć na wyniku wojny i pomóc zniszczyć Republikę. Udało im się zdobyć planetę, ale po kilku dniach imperialna flota ją odbiła. Po utracie Fondora Mandalorianie dwa razy zaatakowali go, ale ich ataki zostały odparte. Między drugą a trzecią bitwą o Fondor mandaloriańska armia zaatakowała Metellos, ale atak został odparty przez imperialną flotę.

Bitwy

Bitwa Miejsce Data Wynik
Bitwa na Kashyyyk Kashyyyk 78 ABY zwycięstwo Mandalorian
Bitwa o Nowe Coruscant Nowe Coruscant 78 ABY zwycięstwo Imperium
Bitwa o Marcanę Marcana 79 ABY zwycięstwo Mandalorian
Druga bitwa o Splum Splum 79 ABY zwycięstwo Imperium
Bitwa o Malastare Malastare 79 ABY zwycięstwo Imperium
Bitwa o Mianthar Mianthar 79 ABY zwycięstwo Imperium
Pierwsza bitwa o Fondor Fondor 80 ABY zwycięstwo Mandalorian
Druga bitwa o Fondor Fondor 80 ABY zwycięstwo Imperium
Bitwa o Metellos Metellos 80 ABY zwycięstwo Imperium
Trzecia bitwa o Fondor Fondor 80 ABY zwycięstwo Imperium
Czwarta bitwa o Fondor Fondor 80 ABY zwycięstwo Imperium
Piąta bitwa o Fondor Fondor 80 ABY zwycięstwo Mandalorian
Szósta bitwa o Fondor Fondor 81 ABY zwycięstwo Mandalorian
Trzecia bitwa o Splum Splum 82 ABY zwycięstwo Imperium