FANDOM

Uwaga! Ten artykuł zawiera informacje, które mogą być sprzeczne z epizodem VIII/IX Disneya!
Ponieważ filmy te jeszcze nie zostały wydane, nie można określić, czy sprzeczności istnieją, czy nie. Prosimy o zachowanie ostrożności.

Druga bitwa nad Jakku - pierwsze regularne starcie między Nowym Imperium a Najwyższym Porządkiem, zakończone absolutną porażką Nowego Imperium i śmiercią ośmiu z dwunastu imperialnych admirałów.

Przed bitwą

Po niespodziewanym ataku na Prakseum Rycerzy Ren i prawie równoczesnym ataku floty Nowego Imperium na planety zajęte przez Najwyższy Porządek, Nową Republikę i oficjalnie niepodległe, najwyższy dowódca Snoke rozkazał zaprzestać walk z Ruchem Oporu, aby skupić się na większym zagrożeniu. Cała flota Najwyższego Porządku zebrała się w systemie Jakku, pod dowództwem generała Huxa. Tymczasem flota Nowego Imperium, podzielona na 12 eskadr pod dowództwem 12 admirałów również wyruszyła na Jakku, aby rozstrzygnąć całą wojnę w jednej bitwie. Dołączyła do niej grupa myśliwców, wysłana przez Ruch Oporu, dowodzona przez Poe Damerona.

Bitwa

Obie floty spotkały się w przestrzeni w pobliżu planety Jakku. Hux postanowił poczekać na pierwszy ruch floty agresora, dowodzonej przez p.o admirała floty Quentena Bluestarreya. Siły obu stron były wyrównane i żaden z dowódców nie chciał rozpocząć walki. Impasu nie wytrzymał Bluestarrey, który rozkazał atak na całej rozpiętości. Od razu okręty Nowego Imperium wystrzeliły rakiety w dwanaście największych okrętów przeciwnika, lecz te zostały strącone przez potężne lasery niszczycieli nieznanego Nowemu Imperium typu Resurgent. Kilka następnych salw zostało odpalonych w inne okręty, niszcząc kilka niszczycieli typu Imperial I, zanim zdążyły wejść w zasięg laserów. Obie strony wypuściły myśliwce i weszły w zasięg swoich dział, rozpoczynając największą jatkę od czasów bitwy o Endor. Okręty Najwyższego Porządku okazały się nieznacznie lepsze w bitwie, dokonując rzezi wśród okrętów Nowego Imperium. Widząc tragiczną sytuację, Quenten Bluestarrey rozkazał odwrót całej swojej flocie - sam wraz z resztą załogi okrętu flagowego, ISD Manticore III ewakuował się kapsułami ratunkowymi, a sam okręt sterowany przez autopilota zdołał dolecieć do linii okrętów Najwyższego Porządku i z impetem uderzyć w flagowy okręt przeciwnika, RSD Palpatine. Kula ognia objęła także siedem sąsiednich okrętów typu Resurgent oraz dopiero startujące 32 myśliwce TIE/fo, robiąc bałagan w szyku Najwyższego Porządku wystarczający, żeby pozwolić na ucieczkę resztkom floty agresora.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki