FANDOM

UWAGA! TA STRONA NAJPEWNIEJ NIE ZOSTANIE UKOŃCZONA I JEST NIEWAŻNA!!! ~Vader

Republik

Symbol Nowej Republiki

Druga Galaktyczna Wojna Domowa- Konflikt zbrojny dziejący się w latach 89 ABY-200 ABY. Rozgrywał się między Zachodnim Imperium i Nową Republiką.

Impzach

Symbol Imperium

Szturmo

Szturmowcy Imperium (Lewo) Szturmowcy Republiki (Prawo)

Przyczyny

W 88 ABY po śmierci kanclerza oraz buncie na Zewnętrznych Rubieżach Nowa Republika nieco podupadła. Po wydarzeniach z czasów Imperium oraz Najwyższego Porządku i tak była słaba, a powyższe zdarzenia tylko ją pogrążyły. Kandydatów na nowego przywódcę było dwóch: Saray Jactyl oraz Andrew Skywalker. Pierwszy uważał, że należy po ztłumieniu buntu dokonać podboju sąsiedniej galaktyki, Andrew z kolei jako Wielki Mistrz Jedi i wnuk Luka Skywalkera stwierdził, że trzeba rozwiązania pokojowego- umocnienia swych granic, dyplomacji z buntownikami oraz kontatku z sąsiadami. Bo obu stronach odpowiedziały się miliardy osób, zwolennicy Saraya twierdzili, że nie należy dawać władzy Zakonowi Jedi, zwolennicy Andrewa natomiast uważali, że trzeba wpierw odbudować to co zostało zniszczone. Po ataku na Mandalorę dokonanym przez buntowników oraz splądrowaniu Sundari i rzezi prawie każdego bezbronnego mieszkańca rozpoczęły się zamieszki. Saray otwarcie krytykował Andrewa, że ten zamierza siedzieć z założonymi rękami kiedy ludzie są mordowani, Skywalker odparł że to tylko przez ciągłe kłótnie w senacie zamiast otwartego działania. W końcu, w 89 ABY na Coruscant doszło do rekordowych zamieszek. Zwolennicy Jactyla wspierani przez grupki zbuntowanych Jedi, którzy odeszli z zakonu oraz niektórych żołnierzy Republiki zajęli budynek senatu. Straż musiała działać, przez co polała się krew- po tym zdarzeniu oficjalnie galaktyka została podzielona na pół- cały zachód oraz północ zostały przyłączone do Imperium Zachodu, Nowa Republika natomiast objęła władzę nad Wschodnią i Poługniową częścią Galaktyki.

Przebieg

89 ABY

Coruscant zostaje stolicą Imperium, Naboo Republiki.

90 ABY

Republikanie kontaktują się z sąsiednią Galaktyką; Zamieszkują ją również ludzie; Bitwa o Massto.

91 ABY

Imperialiści werbują wielką armię; Udaje im się przekonać część ludzi z sąsiedniej Galaktyki do współpracy.

93 ABY

Galaktyka CC2 rozpoczyna handel z Republiką; Zasila im też armię o nowych żołnierzy pod warunkiem pokoju, Imperium kontaktuje się z Galaktyką CC3, której również proponuje pokoju pod warunkiem zasilania armiii i handlu.

94 ABY

Bitwa o Hoth, Bitwa o Kyberion.

95 ABY

Bitwa o Geonosis, Bitwa o Tatooine; Zdobycie tych planet przez Imperium

96 ABY

Bunt na Alderaanie-II, krytyka Imperium.

97 ABY

Saray Jactyl postanawia założyć Imperialny Zakon Jedi; Ich szaty są podobne do szat Straży Imperatora; Bitwa o Bespin

98 ABY

Bitwa o Hoth i Bespin, Republika zdobywa zarówno Miasto w Chmurach jak i Lodową Planetę.

99 ABY

Republika zaczyna odlewać Droidy Bojowe.

100 ABY

W Bitwie o Majdronis ginie Andrew Skywalker. Mimo to, Republika obroniła planetę. Nowym Kanclerzem zostaje Kor Jees, mistrzem jedi natomiast Midd Xa.

101 ABY

Rozpoczyna się wprowadzanie Star Wingów do Armii Republiki i QIE  do armii Imperium.

102 ABY

Początek względnego pokoju podpisanego na neutralnej Mandalorze

139 ABY

Niepewny pokój zostaje przerwany atakiem zamachowca na Saraya Jactyla. Zamachowcy mieli Republikańskie stroje, więc (niesłusznie) Imperium zbombardowało wioski cywili na Kyberionie.

145 ABY

Tajemniczy skrytobójca szerzy postrach wśród Republiki jak i Imperium. Na Tatooine włamuje się do grobowca Luke Skywalkera wykradając miecz. Modyfikuje go zmieniając krzyształ na czerwony oraz dorabia jak w przypadku miecza Kylo Rena, wypustki.

146 ABY

Agenci Republiki łapią owego skrytobójcę, ginie on w walce. Padają podejrzenia, że był Sithem.

146 ABY-159 ABY

Walka o Kashyyk, będąca najdłuższą bitwą wojny oraz jedną z najdłuższych w historii.

156 ABY

Kor Jees umiera śmiercią Naturalną na Naboo.

157 ABY

Bitwa o Korelię, Bitwa o Kalamar

157 ABY- 162 ABY

Pomniejsze bitwy; trwanie Operacji List Żelazny, według której głównym dowódcom Imperium miało się wysyłać przesyłki z ładunkami wybuchowymi. Zginął jedynie sobowtór Hadsa Pallisy. Za operacją stała organizacja Białych Kruków która rzekomo deklarowała neutralność- Imperium ukarało ich atakiem na siedzibę. Z około 300 Kruków biorących udział w walce o bazę przeżyło 8.

164 ABY-190 ABY

Zawieszenie broni w związku z otwartą krytyką wojny przez galaktyki CC2 i CC3, którzy dotychczas oficjalnie nie deklarowali mieszania się w sprawy wojny a jedynie handlowali z Republiką i Imperium.

175 ABY

Narodziny Juana Skywalkera mającego w przyszłości odmienić losy wojny.

190 ABY

Koniec Szkolenia Juana,  zaczyna on po cichu przeciwstawiać się wojnie. Postanawia przyłączyć się do Białych Kruków, którzy walczyli i z Republikanami i z Imperialnymi. Dowiaduję się od nich o zbliżającym się ataku Sithów oraz, że korzystają oni z Ciemnej Strony Mocy. Natychmiast opuszcza ich szeregi na godzinę przed tym jak Republikańscy Komandosi dostali się do ich bazy mordując tym razem wszystkich obecnych w niej oraz wyłapując innych "Kruków" z okolic. Do tej samej bazy przybywają Imperialiści atakując Wojsko Republiki, ostatecznie wygrana leżała po stronie "Cesarskich".

193 ABY

Po wielu bitwach mimo nalegań senatów Galaktyk CC2 i CC3 ostatecznie handel z CC1 (Galaktyką Gwiezdnych Wojen) zostaje zerwany. Wojna zbliża się ku końcowi.

194 ABY

Bunt na Korelii, mimo Republikańskich władz 66% ludności zarzeka wierność Imperium. Dochodzi do krwawych starć między Rebeliantami a Wojskiem, zdewastowane zostaje Jorian Loka, jedno z miast Korelii. Planeta jest rozdzielona dosłownie na pół- północny wschód popiera Imperium, południowy zachód Republikę.

Śmierć Hadsa Pallisy.

195 ABY

Juan Skywalker wraz z Legionem 112 eliminuje Białe Kruki z Galaktyki, którzy powodują niepokój wśród mieszkańców wielu planet głosząc powrót Sithów i ich triumf.

197 ABY

Śmierć Midd Xa, Mistrza Jedi. Zginął w Zamachu.

199 ABY

Juan Skywalker kontaktuje się z Duchami Jedi; Yodą, Obi-Wanem, Anakinem i Lukiem. Mówią mu, że nadejdzie ten którego nie pokona się mieczem a ogniem.

200 ABY

Inwazja Sithów, koniec wojny.

Armia

Armia Republiki

Armia Republiki liczyła w chwili wybuchu wojny 2 miliony Szturmowców, 100 tysięcy Jedi oraz innych osób wrażliwych na moc walczących w armii, 200 tysięcy oficerów, 150 niszczycieli typu New Republic, 700 fregat różnych rodzajów oraz 900 tysięcy małych statków kosmicznych; w tym około 600 tysięcy X-WingówNR2, 200 tysięcy T-Wingów2FF, 70 tysięcy Y-Wing Bomber oraz 30 tysięcy innych statków.

Po 93 ABY kiedy Republikę zaczęła wspierać Sąsiednia Galaktyka armia zaczęła się zmieniać, po 102 ABY, w roku tratkatu na Mandalorze armia liczyła 10 milionów Szturmowców, żołnierzy poborowych i Komandosów Uyckich ; 400 tysięcy Jedi oraz innych osób wrażliwych na moc walczących w armii; 400 tysięcy oficerów, 200 niszczycieli typu New Republic oraz 4 Superniszczyciele typu Guardian; 1000 fregat różnych rodzajów oraz milion małych statków kosmicznych w tym około 300 tysięcy X-WingówNR2, 100 tysięcy X-WingówNR3,  400 tysięcy StarWingówX1A, 150 tysięcy Y-Wing BomberX3B oraz 50 tysięcy innych statków.

Najbardziej elitarną jednostką Republiki byli Szturmowcy-Generałowie. Byli uzbrojeni w Karabiny Blasterowe DC-17z, plecaki odrzutowe oraz miotacz ognia. Niektórzy też używali pałek elektromagnetycznych. W całej armii Republiki było ich ok. 20 tysięcy w chwili wybuchu wojny i 500 tysięcy po traktacie na Mandalorze. Dowodzili  legionami lub planowali ataki u boku Kanclerza i Mistrza Rady Jedi. Dodatkowo, 30 najlepiej wyszkolonych Generałów stanowiło

Gen

Szturmowiec-Generał

straż przyboczną Kanclerza.

Armia Imperium

Armia Imprium liczyła w chwili wybuchu wojny 1,5 miliona Szturmowców, 30 tysięcy osób wrażliwych na moc walczących w armii, 100 tysięcy oficerów, 250 niszczycieli typu Defender , 800 fregat różnych rodzajów oraz milion małych statków kosmicznych; w tym około 500 tysięcy TIE-2, 100 tysięcy TIE-Bomber Ultra, 200 tysięcy DXWv1, 170 tysięcy TIE-Super oraz 30 tysięcy innych statków. Po pakcie na Mandalorze zaczęto produkować masowo QIE a TIE zeszły na bok jako przestarzałe statki.

Dodatkowo, specjalną jednostkną Imperium był Szturmowiec-Szermierz.
Szturmowiecsuper

Szturmowiec-Szermierz

Posiadał biało-żółtą zbroję. Wyróżniały go odznaczenia Imperialne na hełmie, napierśniku, ramieniu i udzie oraz oprócz standardowego karabinu blasterowego Włócznia Laserowa- skupiała ona energię nie z Kyberów a z Kryształów Elektrycznych. Najczęściej zielona, nie była co prawda tak wytrzymała i śmiercionośna jak Miecz Świetlny lecz nadal siała postrach. Minusem było też to, że Włócznię należy ładować co około tydzień. Szturmowców-Szermierzów jako absolutnej elity było mniej oraz rzadko walczyli w bitwach jako takich, częściej byli wysyłani by zlikwidować indywidualny cel lub na inne misje specjalne. W całej Armii było ich około 700.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki