FANDOM

Autorstwa Komandora Fly
Druga bitwa o Trix to jedna z bitew w 53 ABY.

Historia

Planeta Trix była bardzo ważna, ponieważ była jedną z głównych planet Atronu. Od czasów pierwszej walki o Trix niewielkie siły Republiki.

Najpierw zaatakowano planetę za pomocą X-wingów i TIE. Ataki była zatrzymywane przez silną blokadę Founda. Do ofensywy dołączyły krążowniki i transportowce. Marek Skywalker wyruszył wraz ze swoją eskadrą i niszczył myśliwce Atronu. Scream został trafiony i widząc, że wróg się przedziera staranował generator osłon jednego ze krążowników Republiki. Found nakazał ostrzelać staranowany okręt. Bartek Ackbar nakazał dwóm statkom by podleciały z dwóch stron jednego z niszczycieli Atron i włączyły magnesy. Niszczyciel został rozdarty na 2 połowy. Mechatronus widząc to wystrzelił głowice w transportowce, a sam wyruszył swoim myśliwcem. Sith zniszczył eskadrę Marka, a następnie zestrzelił Marka. Mimo to Sith, też został zestrzelony. Marek i Kaas stoczyli pojedynek na jednym ze statków Republiki. Starcie zakończyło się uszkodzeniem rdzenia reaktora statku i ucieczką dawnych towarzyszy broni. Blokada została uszkodzona. Mustafar wraz ze swoim legionem wylądował na planecie.

Terror postanowił zmienić Ulton w Ultra żołnierza. W jednym z bunkrów Daktyl umieścił Energon i maszynę do projektu. Powiadomił o tym Mustafara. Wiadomość została niestety deszyfrowana przez Founda. Scream włamał się do bunkru, zaminował okopy i umieścił dużo Energonu w maszynie, która miała zmienić Ultona w Ultra żołnierza. Naukowiec rozpoczął projekt. Nagle zaatakował go Scream rozpoczął się pojedynek. Następnie przybyli żołnierze Atronu i zbombardowali bunkry. Terror w ostatnim momencie uciekł. Ulton zginął w wyniku przedawkowania Energonu.

Republika po tym starciu postanowiła się wycofać z Trix. Resztkami sił przeprowadzili odwrót.