FANDOM

Druga bitwa o Tatooine była kolejnym i ostatnim starciem podczas kryzysu tatooińskiego pomiędzy siłami Republiki wspieranych przez rycerzy Jedi i najemników oraz droidów bojowych na usługach Imperium Jabby. Armią republikańską dowodziła trójka rycerzy Jedi - Mace Windu, Eeth Koth i Halagad Venator. Bitwa odbyła się w 29 BBY.

Przebieg

Tuż po katastrofalnej klęsce podczas pierwszej bitwy Rada Jedi zarządziła iż na planetnę zostaną wysłane zdwojone siły na czele z Jedi. Wybrano trójkę potężnych mistrzów- Mace'a Windu, Eetha Kotha i Halagada Venatora którzy udali się na piaszczysty świat aby tam rozgromić rosnące w siłe Imperium. Rozpoczęto otwarty atak z powietrza. Mocarna flota skąpała pałac Jabby laserowym gradem który osłabił siły imperialne. Następnie uderzono z maksymalną siłą wojskami piechoty któtre w krwawym starciu zmiotły z ziemi najemników i droidy Imperium. Wówczas przerażony Goorchi Monili obserwując przebieg bitwy wraz z Jabbą, kiedy to żołnierze repubikańscy byli już rozpoczęli oblężenie Gotal zdradził Hutta i zbiegł pozostawiając go na pastwę sądu. Wraz ze swym osobistym łowcą nagród Blorgą zbiegł na swym jachcie.

Skutki

Po kilku tygodniach rozpoczął się proces Jabby. Wynajął on najlepszego adwokata jakiego znał - Doolba Snoila lecz ten zawiódł. Jabba został skazany adekwatnie do jego rasy i wieku - 300 lat pobytu w więzieniu o zaostrzonym rygorze. Po zaledwie 7 latach został on odbity przez najętą przez Biba Fortunę grupę Cada Bane'a. Wtedyż to wybuchły Wojny Klonów...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki