FANDOM

Autorstwa Davrena
Era-col
Era-canonverse-dark

Daxus Aaenin Tosan — Król Królestwa Hunrońskiego, syn Tosana II Deriuna, króla Hunronów w latach 360-435 ABY oraz Chelli Aaenin, ludzkiej kobiety. Mimo iż pochodził z rodziny królewskiej, jako syn ludzkiej kobiety, był często dyskryminowany przez rówieśników, jak i doradców ojca. Po Krwawym Buncie na Yurinn, w 435 ABY, miesiąc po śmierci swojego ojca, został Królem. Podobnie jak jego ojciec, poślubił ludzką kobietę, z którą miał dwójkę dzieci. W czasie swojego panowania nawiązał sojusz z najlepszym przyjacielem Królestwa, Ordą Północną. Również z swoim sojusznikiem i Świętym Arcyksięstwem Allemaińskim, walczyli przeciw Trzeciej Republice w Drugiej wojnie międzygalaktycznej. Daxus zmarł w 587 roku po Bitwie o Yavin, a tron przejął jego syn, Verys.

Historia

Wczesne życie

Rodzice Daxusa, przed jego narodzinami nie mieli łatwego życia. Fakt, mieli dzieci, jednak te umierały szybko po porodzie. Przyszły król przyszedł na świat 4 dnia czwartego miesiąca 362 lata po Bitwie o Yavin. Jednakże, spowodowało to ogromne kontrowersje, ze względu na pochodzenie matki dziecka. Chelli Aaenin, gdyż tak się nazywała żona Króla Hunron, była pierwszym człowiekiem w rodzinie królewskiej. Ten fakt już wywołał ogromną burzę, ale to że następca tronu był w połowie człowiekiem i w połowie rodowitym Yurińczykiem tylko pogorszył sytuacje. Dwa lata później, urodził się jego brat, Sortus.

Dzieciństwo braci nie było wspaniałe, jak można byłoby myśleć. Choć niczego im nie brakowało, byli dyskryminowani ze strony rówieśników, ale i nie tylko. Za ich plecami obgadywali ich słudzy królewscy. Ale matka i ojciec wychowali chłopaków najlepiej jak mogli. Matka, uczyła ich podstawowych umiejętności, m.in. czytania i pisania (Zarówno w Lea jak i Aurebeshu). Z kolei ojciec przekazywał wiedzę i umiejętności potrzebną do władania państwem. Bracia, choć wiedzieli że to Daxus obejmie tron, mieli bardzo dobre relacje, a starszy z nich chciał w przyszłości uczynić z swojego brata najbliższego doradce.

Śmierć ojca oraz Krwawy Bunt

Przez wiele lat, Daxus i Sortus często towarzyszyli ojcu podczas wszelakich uroczystości państwowych i w funkcji reprezentacyjnej. Jednakże, król Hunronów zmarł w 435 roku po Bitwie o Yavin. Logiczne było, że starszy syn przejmie tron po jego śmierci. Okazało się jednak, że doradcy króla Tosana II nie są zadowoleni z tego, że pół-człowiek i pół-Hunron przejmie władzę. Wywołało to bunt, trwający dzień po śmierci władcy, a zakończył się miesiąc później. W dalszej historii, nieudana próba przejęcia władzy była znana jako Krwawy Bunt. Spowodowane było tym, że Daxus rozkazał zabić każdego buntownika i ich rodziny, poprzez powieszenie lub ścięcie głowy. Po ukaraniu rebeliantów, odbyła się uroczysta koronacja Aaenina Tosana na Hunrońskiego Króla.

Polepszenie stosunków Ludzko-Hunrońskich

Pierwszą rzeczą, którą Daxus zrobił jako król, było wzmocnienie dobrych stosunków na linii Człowiek-Hunron. Chciał uniknąć już dyskryminacji jakiej doświadczał on i jego brat. Spotkał się z przedstawicielami wszystkich państw w Kadann, które były zamieszkiwane w większości przez ludzi i nawiązał z nimi sojusz. Zaczął również bardziej się skupiać na reputacji Królestwa w innych galaktykach, m.in. Skyriver. Następnie, zachęcił ludzi ze wszelakich zakątków Kadann do zamieszkania i odwiedzania jego państwa. Przy okazji ustanawiając karę śmierci za prześladowanie i dyskryminowanie ludzi i innych ras.

Ustanowienie obowiązkowej nauki Basica

W czasach, w których rządził Daxus, Hunron znający Basic był rzadkością. Znał sam Daxus, jego brat, i inni elitarni Hunroni. Poza tym, utworzono specjalne urządzenie, tłumaczące Basic na Lea i na odwrót. Jednak, urządzenie to było rzadkością. A ze względów na to, że Hunroni otwierali się na galaktykę Skyriver, Daxus postanowił w roku 444 ABY wprowadzić obowiązkową naukę Basica dla każdego dziecka czy młodzieży. Były również nauki dla osób starszych, które za ich czasów nie uczyły się tego języka.

Wygląd

Daxus, ze względu na swoje pochodzenie, posiadał cechy wyglądu Hunrona, jak i człowieka. Były to jednak nie wielkie zmiany, ze względu na nieduże zróżnicowanie wyglądu obu ras. Kolor skóry był zbliżony do ludzkiej. Z kolei po ojcu odziedziczył brak źrenic, oraz białe włosy. Był szczupły oraz wysoki.

Osobowość

Za młodu, tamtejszy Książe Hunron był spokojny oraz kulturalny, jak na członka rodziny królewskiej przystało. Ze względu na dyskryminacje przez rówieśników, Daxus ciężko nawiązywał kontakty, zamykając się w sobie. Aaenin Tosan nie korzystał też często z dobroci i możliwości, ze względu na ojca Króla. Po zostaniu Królem, Daxus podobnie jak jego ojciec, był sprawiedliwy i uważał prawo za rzecz świętą. Jednakże, w przeciwieństwie do swoich poprzedników, często wprowadzał zmiany, jak np. zamiana waluty z Erona na kredyty w 445 ABY.

Przypisy