FANDOM

Autorstwa Fargothena
Dastaar Veriiv - To snajper żyjący za czasów Imperium. Był dowódcą Cieniomówców. W 0 BBY dołączył do Rebelii. 

Historia

Dołączenie do Rebelii

W 0 BBY dołączył do Rebelii. Brał udział w bitwie o Yavin. W 3 ABY uczestniczył w wielu bitwach oraz walczył myśliwcem nad Endorem.

Bitwa o Eclipse

W czasie bitwy został komandorem i dowodził statkiem The Immortal. Gdy rozkazał ostrzeliwać pomniejsze Gwiezdne Niszczyciele, gdy ujrzał jak Eclipse II wystrzelił superlaserem w jeden z sprzymierzonych statków, natychmiast rozkazał zaprzestać ataku i skierować własny superlaser w stronę Eclipse. Gdy laser był w pełni gotowości, Solo rozkazał go wyłączyć. Dastaar posłuchał rozkazu i kontynuował atak na Niszczyciele.

Wygląd

Dastaar jest wysoki. Zawsze nosi na sobie pancerz snajperski Cieniomówców. Gdy jest na Tatooine, lub innej
SnajperVer

Dastaar w swojej zbroi

gorącej planecie nakłada chustę zakrywającą całą głowę. Z kształtu wygląda zupełnie jak zwykły człowiek, lecz jego skóra ma blady kolor. Nosi pomarańczowe gogle umożliwiające mu widzenie w podczerwieni, ciemności oraz ultrafiolecie. Nosi maskę która mu umożliwia oddychanie w każdej atmosferze, również w kosmosie, lecz to mu się praktycznie nigdy nie przydaje.

Cechy 

Dastaar jest bardzo silny, szybki oraz niesamowicie inteligentny. Potrafi unieść jedną ręką człowieka i podrzucić go na 3 metry w górę. Bardzo dobrze lata oraz dowodzi statkiem.
Tatooinezbroja

Daastar w chuście