FANDOM

Autorstwa Maciekn11
Era-sojEra-polecany

Ktoś kto zawsze wygrywa, musi kiedyś przegrać
— Kroniki Galaktyki

Darth Zekhisarr był Lordem Sithów żyjącym w czasie Wielkiej wojny galaktycznej i zimnej wojny. W 2017 ABY został przypadkowo przebudzony z 5000-letniej śpiączki przez trójkę padawanów Jedi. Zginął w 2045 ABY, z rąk Wilhufara Skywalkera.

Biografia

Wczesne życie

Castel urodził się na Dromund Kaas w Sithańskiej rodzinie. Jego ojcem był wpływowy Lord Kethus, a matką Lady Mequo. Już od pierwszych lat uczony był przez rodziców Ciemnej Strony Mocy. Okazał się wyjątkowo pojętny, za co już w wieku siedmiu lat został przyjęty do Akademii Sithów. W Akademii dorastał zarówno Mocą , jak i tężyzną fizyczną. Gdy miał dwanaście lat był prawie tak wysoki jak ojciec.

Uczeń Sith

Nadzorca Druzel

W Akademii szkolił się pod czujnym okiem Nadzorcy Druzela. Znacznie przerastał innych uczniów. Kiedy jeden z uczniów, Merl wyzwał go na pojedynek Castel przystał na to. Ustawili się po dwóch stronach sali treningowej i na sygnał Druzela rozpoczeli pojedynek. Byli uzbrojeni w słabe miecze, z plastali. Po kilku minutach Castel wygrał, a oprócz tego zabił Merla. Druzel był bardzo zadowolony, a dlatego, że Merl był jednym z najzdolniejszych uczniów i był o pięć lat starszy. Nadzorca zdecydował o podarowaniu Castelowi lepszego miecza treningowego i wysłaniu go do grupy Lorda Liekha.

Lord Liekh i początek szkolenia u Dartha Medosta
Grupa Liekha wydała się Castelowi się nie dużo trudniejsza od grupy Druzela. Jedynie wyrózniał sie tam Grecht. Castel czesto sie z nim mieżył i raz wygrywał jeden, a raz drugi. Znudzony tym Liekh powiedział, aby zawalczyli o zostanie jego szanowanym uczniem. Długi pojedynek wygrał Castel. Liekh za to miał dawać mu indywidualne lekcje. Zdenerwownay tym Castel został wezwany przez Dartha Medosta, od którego otrzymał czerwony kryształ do miecza świetlnego. Oprócz tego Medost wyjawił mu, że Liekh jest zdrajcą i współpracuje z wrogiem. Rozkazał Castelowi go zabić. Udał sie do kwatery Liekha, który zaskoczony od razu włączył miecz. Castel z łatwością go zabił. Zanim wrócił do Medosta, uznał, że jest juz najwyższa pora na zbudowanie miecz świetlnego. Wykorzystał w nim kryształ, który otrzymał od nowego mistrza oraz elektrum, które znalazł w skrytce Liekha. Gdy wrócił do mistrza, został obsypany nagrodami, w tym własnym statkiem typu Fury. Medost później ogłosił, że Castel oficjalnie jest jego uczniem i zdecydował ujawnić to, że Liekh był zdrajcą po czym dodał, iż każdy zdrajca Imperium będzie tak ginął. Jego mistrz dał mu potem miesiąc wolnego. Poleciał na Nar Shadaa. Szukał towarzysza, który posiadał by umiejętności szpiega, snajpera oraz rewolwerowca. Zszedł na niższe poziomy i zaczepił go człowiek. Człowiek ten nazywał się Barro Bich i był złodziejem. Bich ubliżał Sithowi, wiec ten wyjął miecz świetlny i odciął mu głowę. Podszedł do niego pewien Durosjanin, na co Castel spytał się czy on też chce tak skończyć. Durosjanin
ZekhisarrPoAka

Zekhisarr tuz po ukończeniu Akademii

odpowiedział, że wyznaczył za tego człowieka nagrodę. Sith przystał na nagrodę oraz informację o jakiejś osobie, której on poszukiwał. Durosjanin wręczył mu czterdzieści tysięcy kredytów i powiedział, że taka osoba istnieje i może ją znaleźć w kantynie Pod Wściekłym Sithem, po czym zniknął. Castel udał sę do tej kantyny i rzeczywiście spotkał taką osobę. Okazało się jednak, że jest to niewolnica należąca do Hutta imieniem Re'ro. Gdy dotarł do siedziby Re'ra zniszczył mieczem świetlnym nadajnik owej niewolncy, jednak nie mógł zobaczyć jej twarzy gdyż całe ciało miała zakryte chustą. Przed siedzibą Hutta zabił pilnujących wejścia strażników i dał blaster jednego z nich niewolnicy. Wszedł do środka i przebijał się przez zastępy najemników Re'ra. Gdy dotarł do sali tronowej bez słowa wyskoczył w góre i zabił dwóch jego strażników, byc może jednych z najlepszych w Galaktyce. Nastepnie niewolnica zastrzeliła Hutta i zdjęła chustę. Przedstawiła się jako Te'rra i okazała sie Twi'lekanką. Castel wraz z Te'rrą weszli sie na statek i odlecieli na Dromund Kaas.

Szkolenie u Dartha Medosta

Zadania

Misja na Tatooine
Medost

Medost

Po powrocie z Nar Shadaa udał się do swojego mistrza. Ten powiedział mu, że pewien gang złodziejów na planecie Tatooine kradnie produkowane tam uzbrojenie. Ma dotrzeć do ich bazy i zniszczyć ją. Castel, więc wraz z Te'rrą wsiedli do Fury i ustawlili kurs na Tatooine. Po wyladowaniu w bazie imperialnej i zarejestrowaniu statku, wypożyczyli dwa skutery repulsorowe i lecieli na nich aż do czasu kiedy do bazy złodziejów było kilka kilometrów. Dalszą część drogi pokonali piechotą. Podczas godzinnego marszu napotykali członków gangu z którymi szybko sobie radzili. Gdy już dotarli do bramy bazy, spotkała ich przykra niespodzianka w postaci trzech czołgów sejsmicznych, jednakże i z nimi po dłuższej walce sobie poradzili. Castel uważał, że Te'rra jest świetna w walce dwoma blasterami, więc teraz chciał ją również wypróbować w snajperstwie. Powiedział jej, aby ukryła sie  i za pomocą karabinu snajperskiego pozbyła się strażników, podczas gdy on wyłączy alarm. Zostawił, więc Te'rrę samą i wdarł się po cichu do głównego budynku. Tam wyłączył alarm i zawiadomił o tym Te'rrę poprzez komlink. Nastepnie skierował się do sztabu i używając iluzji udało mu się niezauważenie dotrzeć do głównego pomieszczenia. Akurat odbywała się narada, w której oprócz przywódcy gangu uczestniczył republikański pułkownik Jeralles. Castel uznał, że jest dobra chwila i wyskoczył w powietrze. Kilkoma ciosami zabił wszystkich w pomieszczeniu. Wyszedł z niego i tak jak przewidywał nie napotkał żadnego oporu, ponieważ wszyscy byli zajęci Te'rrą. Pomógł jej w eliminacji pozostałych przeciwników. Po tym udali się do swoich skuterów oraz wrócili do imperialnej bazy.
Fury

Kanonierka przechwytująca Fury - statek Zekhisarra

Gdy już dotarli zaczepił ich imperialny oficer, który powiedział, że Darth Medost czeka na rozmowę przez holokom. W rozmowie jego mistrz dał mu zadanie do wykonania. Miał udać się na Korelię, aby zabić Mistrza Jedi Jonathana Khullsona. Oprócz tego mistrz oznajmił, że jego wygrana będzie dla niego zaskoczeniem. Gdy rozmowa sie skończyła, on i Te'rra poszli do statku. Czekał tam na nich Cień Jedi, Lath Herthis. Zaatakował ich i prawie
JediCień

Lath Herthis

zabił Castela gdyby nie Te'rra, która w ostatniej chwili zastrzeliła Rycerza Jedi. Weszli więc na statek i skierowali go na Korelię.
Misja na Korelię

Gdy wylądowali w porcie kosmicznym i porozmawiali z kilkoma oficerami dowiedzieli się co się dzieje. Okazało się, iż ten Jedi, którego miał zabić podburzał mieszkańców. Użył iluzji tak, aby zwykli osobnicy nie mogli go widzieć i udał się do miejsca pobytu Mistrza Khullsona. Tamten jednak gdy tylko Castel się do niego zbliżył, obezwładnił go drewnianą pałką. Nastepnym razem Castel uznał, że musi się lepiej przygotować. Zawrócił, więc do portu kosmicznego i  wynajął pokój dla siebie i Te'rry. Zaczął długą medytację, którą skończył następnego dnia. Znowu udał się do miejsca  pobytu Mistrza Jedi, ale nie wszedł do środka, tylko zaczekał na zewnątrz i starannie ukrył swoją obecność w Mocy. Już w nocy Mistrz Jedi wyszedł ze swojej siedziby. Wtedy z za rogu wyskoczył Castel i po krótkim pojedynku zabił zdezorientowanego Jedi. Nastepnie wraz z Te'rrą, którą po drodze zabrał z portu kosmicznego udał się na skuterze repulsorowym do siedziby podburzonych cywili. Tym razem jednak wparował do środka i przebijał sie przez zastępy cywili aż w końcu dotarł do ich dowódcy. Okazał sie on byłym oficerem imperialnym i z jeszcze większą furią zabił go. On i Te'rra wrócili do portu kosmicznego i odlecieli na Dromund Kaas.

Misja na Voss

Na Dromund Kaas, Castel otrzymał zadanie od Dartha Medosta. Miał zniszczyć nowo powstały Zakon Jedi na planecie Voss, w którym szkoli się wrażliwych na moc Vossów. Poleciał więc z Te'rrą na tę planetę. Gdy już wylądowali udali się do kantyny i wynajeli kilku najemników do pomocy. Ich przywódcą był dumny Baskul, znany ze swojej bezwzględności. Na skuterach przelecieli połowę odległości po czym uznali, że reszte drogi pokonają piechotą. Castel ukrył swoją obecnośc w Mocy i uzywając iluzji sprawił, że bezproblemowo dotarli do sali Rady Tymczasowej. Wywołał wielką burzę Błyskawic i chwilowo obezwładnił MIstrzów. Po kilku minutach najemnikom udało się zastrzelic pierwszego mistrza. Potem drugiego i trzeciego, więc zostało tylko dwóch. Castel uderzył na nich cała swoja furią, ale ciężko go zranili. Chwile później wszyscy najemnicy padli martwi i uciekł z podtrzymującą go Te'rrą. Zabrała Castela do skuterów i szybko odleciał. Ciało Sitha było w opłakanym stanie. Mistrzowie odbili jego atak przez co cała sila poleciała w niego. Miał złamana kostkę i żebro. W porcie kosmicznym Te'rra skorzystała z kredytów Castela i droid medyczny zgodził się włożyć go do zbiornika z kolto. Leczenie trwało kilka tygodni po czym flota imperialna i republikańska w jednej chwili udały się do sektora w którym znajdowało się Voss. Flotą Imperium dowodził Darth Angral, a flotą Republiki Mistrzyni Jedi Satele Shan.

Bitwa o Voss i awans na Lorda
Te'rra

Te'rra

Po wyjściu ze zbiornika z kolto Castel udał sie na Fury i w czasie bitwy wspomagał eskadry imperialne. Bitwa zaczeła się poteżnym atakiem sił Republiki, który zniszczył dwa imperialne drednaughty. Kierując Eskadrą Nienawiści zniszczył cztery wielkie okręty republikańskie. Bardzo krótka bitwa zakończyła się zwycięstwem sił Imperium. Castel później został wezwany przez Dartha Angrala. Ten powiedział, że widzi jego przyszłośc w Mrocznej Radzie, po czym oznajmił mu, aby wrócił na Dromund Kaas. Tam powitany jak bohater, znów został wezwany przez Sitha. I to nie przez byle jakiego. Przez samego Imperatora. Gdy dotarł już do Mrocznej Cytadeli i wszedł do sali tronowej czekała go niespodzianka w postaci dwunastu szalonych Neofitów. Pokonał ich i po krótkiej wymianie zdań Imperator mianował go na Lorda. Castel był tym bardzo zaskoczony gdyż nie był jeszcze nawet Akolitą. Jako Lord otrzymał kwaterę w sanktuarium i niewolników, których jednak nie przyjął.

Lord Sithów

Infiltracja Kequota

Kequot

Kequot

Juz jak Lord zdecydował, że musi zdobyć dla siebie sidzibę. Uznał, iż najlepszym wyborem będzie baza Lorda Kequota, gdyż zbuntował się on przeciwko Mrocznej Radzie i Imperatorowi. Podszedł pod mury jego siedziby i pokonał poteznego droida szturmowego. Po drodze do budynku w którym znjdowała się kwatera Kequota napotykał jego uczniów z którymi szybko sobie radził. Gdy juz wszedł do głównego budynku zaatakowali go służący na usługach buntownika Akolici. Kidy ich z łatwością pozabijał wszedł do windy. Windą pojechał na wyższe piętro, na którym znajdowała się kwatera Kequota. Doszedł do niej, wyskoczył w powietrze i wciągnął się w bardzo szermierczy pojedynek. Kequot odepchnął go i juz przygotowywał się do wystrzelenia Błyskawic Mocy, ale Castel zdążył rzucić swoim mieczem świetlnym, który przyjął na siebie Błyskawice i przeciął ciało Kequota na pół. Wziął potem jego miecz świetlny jako trofeum, ponieważ potrafił walczyć dwoma mieczami świetlnymi. Od tej chwili zamiast potężnego i silnego Sitha, stał się zwinnym i szybkim zabójcą.
ZekhisarrKequot

Zekhisarr podczas infiltracji Kequota

W nowej siedzibie

Tuż po zdobyciu swojej nowej siedziby i wybiciu wszystkich żołnierzy Kequota, Castel publicznie oznajmił, iż ma sie go nazywać przydomkiem Zekhisarr. Niedługo potem dowiedział sie w ostatniej chwili o spisku na swoje życie. Kilka milicykli pózniej do pomieszczenia w którym przebywał, czyli w centrum dowodzenia siedzibą wbiegło pięciu echańskich zabójców, wyszkolonych na Sithów. Byli oni uzbrojeni w miecze świetlne o podwójnych ostrzach, w brón której Zekhisarr nie znał. Najpierw posłał potężną Błyskawicę Mocy którą, jeden z zabójców przyjął je na miecz, ale Lord Sithów druga ręką rzucił w niego mieczem i zabójca zginął. Pozostałych czterech wciągnął w walkę na miecze świetlne. Po długiej walce, zmęczonych Echanich zabiła Te'rra, która przybiegła, ze swojej kwatery. Zekhisarr podziękował za uratowanie życia i zaczął długą medytację.

Jedi Temple Tython

Świątynia Jedi na Tythonie

Poszukiwania uczennicy

Pewngo razu Zekhisarr usłyszał szept Ciemnej Strony Mocy. Skierował się z nim i dotarł na planetę Tython. Wiedział, że to nowa siedziba Zakonu Jedi, ale szept pochodził z innych terenów. Wylądował więc kilka kilometrów dalej i poszedł piechotą. Tam zobaczył dziewczynkę w wieku około siedmiu lat. Na około leżały ciałą tythońskich Jeźdźców i dwóch padawanów Jedi. Dziewczynka powiedziała mu, że zabiła i Jeźdźców i Jedi. Zekhisarr, w razie jej sprzeciwu pomagając sobie Mocą, spytał się czy chce zostać jego uczennicą na co się zgodziła. Wtedy Zekhisarr postanowił zaatakować Jedi. Zabrał dziewczynkę do Fury i podarował jej dwa kryształy: żółty i niebieski, a ta zbudowała z nich miecze świetlne. Wyruszyli do świątyni. Wykorzystał to, że miecze jego nowej uczennicy wyglądają zupełnie jak miecze Jedi. Dziewczynka zabiła mieczami mistrza Nohl Tess i mistrzynię Laurę Sonhero. Pozostałych Jedi wykończył Castel. Zekhisarr wziął artefakt Jedi zwany Medalionem Tythonu. Pozostawił innych Jedi przy życiu, gdyż uznał, że i tak nic mu nie zrobią. Odleciał razem z dziewczynką z Tythona na Dromund Kaas.

Na planecie dowiedział się, że dziewczynka ma na imię Salla. Najpierw przez pięć lat sam ją szkolił, a potem wysłał ją do Akademii na obrzeżach miasta Kaas.

Bitwa o Bothawui

Imperator i Mroczna Rada wysłali Zekhisarra wraz z dwoma okrętami klasy Dreadnaught, aby wspomógł Lorda Hetha, w ataku na planetę Bothawui. Po jednym skoku w nadprzestrzeń okręty Zekhisarra dotarły do systemu. Tam walczył ostatnimi dwoma okrętami Heth, przeciwko trzem okrętom republikańskim. Dreadnaughty podleciały i ostrzelały jeden z okrętów Republiki. Został zniszczony. Wtedy imperialne okręty otoczyły statki przeciwnika i zniszczyły je. W kapsułach katapultowali się ludzie, więć Zehisarr chciał też ich zabić. Heth odleciał i Zekhisarrowi udało się bezpiecznie wylądować z liczącym pięćdziesiąt żołnierzy oddziałem ciężkozbrojnym. Zauważyli tam grupkę dwudziestu żołnierzy Republiki i kilkunastu Jedi. Wywiązała się bitwa. Po jakimś czasiezostał tylko Zekhisarr i członek Rady Jedi,

DarthVp

Darth Vodaphon

Hyt Windy. Walka trwała krótko. Najpierw Zekhisarr uciął Mistrzowi Jedi obie ręce, a potem głowę.

Po powrocie zdał raport Mrocznej Radzie, większość go chwaliła oprócz Dartha Vodaphona, który był jednym z najstarszych członków.

Trzy lata później i awans na Dartha

Atak na Vodaphona

Po trzech latach Zekhisarr uznał, iż bycie "po prostu Lordem" nie ma sensu. Zabrał więc dorosłą już Sallę Mrock z Akademii i wysłał ją, aby pod przykrywką służyła Darthowi Vodaphonowi i w odpowiednim momencie go zabiła. Spędziła u niego kilka długich miesięcy, podczas gdy Zekhisarr przygotowywał się do ataku na jego twierdzę. Zebrał dwa tysiące lojalnych mu ciężkozbrojnych, dwudziestu snajperów i czterystu swoich Gwardzistów. Zaatakował. Najpierw wysadzono poteżne drzwi, a potem zrobiono to samo z pomnikiem Vodaphona. Zekhisarr i batalion wpadli do środka. Sith udał się na najwyższy poziom do kwatery członka Mrocznej Rady. Tam improwizowanie walczył z Sallą, która po jakimś czasie odwróciła się i wbiła miecz świelny w brzuch Dartha. Kilkanaście dni później Zekhisarr został Darthem i członkiem Mrocznej Rady. W głowie przygotowywał potajemny atak na twierdzę Revana. Oprócz tego postanowił schwytać nieudolnego łowcę nagród, Venga Strattora emanującego tak wielką potęgą Mocy, że Zekhisarr myślał nawet o zrobieniu z Salli pełnoprawnego Lorda Sith, a Strattora wziąć na ucznia. Jednak uznał, że nie ma to sensu.

Poszukiwania Venga Strattora

Nie było to trudne. Siedział jak zwykle w tej samej kantynie na Chosanie. Tam właśnie przegrał cały majątek ojca i był bez grosza. Gdy Zekhisarr go znalazł, użył płynu usypiającego, po czym zabrał śpiącego Strattora na statek. Odlecieli na odległy Bonadan. Postanowił zwabić tam wielu Jedi. Po drodze zabrał Sallę z Vjun.

Rzeź na Bonadanie

Na Bonadanie Zekhisarr z Sallą zastawili na Jedi pułapkę i zabili ich wszystkich. Było tam sześciu padawanów, czterech rycerzy i dwóch mistrzów w tym jeden z Rady Jedi. Po tym wydarzeniu został mianowany na ministra ofensywy Imperium, a Salla została mianowaną na Egzekutora Imperium.

Revan

Po przygotowaniu ataku udał się sam do Fury i odleciał. Na miejscu okazało się, że Revan już od dłuszego czasu wiedział o planach Zekhisarra. Tam Zekhisarr zastał wielką ilość robotów bojowych, w tym SKO-57, najnowszego droida firmy Skovan Galactic. Zekhisarrowi udało sie pokonać wszystkie droidy, a na lądowisku czekał już na niego Revan. Walczyli bardzo długo, a na koniec Revan odciął Zekhisarrowi dłoń, po czym włożył jego ciało do trumny hibernacyjnej i wyrzucił ją nad nieznaną planetą. Pięć tysięcy lat spędził w zamknięciu.

Przebudzenie i wojna

Zekhisarr przypadkowo został wybudzony z pięciotysięcznej śpiączki przez trójkę padawanów: D'Laka Mando, Gothara Benderra i Dralliniussa, których zwiódł wizją potęgi i tytułował ich swoimi uczniami. Uznał, że skoro nie ma już Imperium Sithów, to stworzy własne. Jego budowa była bardzo podobna do budowy Imperium Sithów sprzed ponad pięciu tysięcy lat. Jako najważniejszą planetę nowego Imperium mianował Korriban. Dowiedział się od szpiegów, iż siedziba Zakonu Jedi znajduje się na planecie Maridun. Dwadzieścia lat zajęło Zekhisarrowi przygotowanie się do ataku. W tym czasie ustanowił wszelkie urzędy i zbudował dużą, silną flotę bojową. Wysłał ją na różne zakątki galaktyki kontrolowanej przez Czwartą Republikę. Hołd Zekhisarrowi złożyły systemy Senexa i Juvexa. Wiele planet zostało zdobytych. Po pewnym czasie Zekhisarr postanowił zaprzestać kolejnych ataków na kolejne planety oraz przygotować swoje siły na Coruscant i inne jeszcze broniące się planety. Bardzo zdziwiło go, że nie powiadomiono go żadnym Jedi uczestniczącym w jakiejkolwiek bitwie. Okazało się, że od trzydziestu lat Zakon jest skłócony z Republiką. Znając Jedi Zekhisarr poczekał jeszcze tylko tydzień i posłał floty do ataku. Wiedział, że gdy z Coruscant do Jedi wypłynie informacja o katastrofalnym położeniu obrońców, Jedi ruszą na ratunek, chociaż dla mieszkańców. Jakiś czas potem Zekhisarr dostał informacje od szpiegów, że siatka szpiegowska została zmylona i tak naprawdę Jedi współpracują z Republiką. Wściekł się. Teraz to on był w trudnym położeniu. W dodatku w Zakonie zgłosiło się tysiąc ochotników sabotażystów, którzy przy poświęceniu życia mieli zniszczyć wszystkie okręty bojowe. Z sabotaży przetrwało tylko dziewięć statków. Zekhisarr zaczął się cofać na Korribana. Poleciał potem na Dromund Kaas, aby spróbować uzyskać radę od duchów Sithów. Te nie udzieliły mu pomocy. Postanowił udać się do dawnej komnaty Imperatora i tam medytować, ale także nic nie zdziałał. Po powrocie na Korribana. Uznał, że ma jeszcze jakąś szansę. Stworzył trzy najważniejsze punkty obrony: dawną Akademię, grobowiec Marki Ragnosa oraz Nagi Sadowa. W każdym z nich umieścił mniej więcej po równej liczbie Sithów i wojska. Oprócz tego D'Lak Mando i Dralliniuss ujarzmili wszystkie Tuk'aty, aby pomogły w walce. Tak Zekhisarr mógł bronić się przez dłuższy czas. Tak też się stało.

Pierwszy atak Republiki i Jedi
KenoxDestroyer

Niszczyciel typu Kenox

Republika wraz z Jedi wysłała ogromną armadę niszczycieli typu Kenox. Zaatakowała ona Korribana. Dowodził nią Maximus Karath, admirał. Oprócz tego Jedi przylecieli w wielkim niszczycielu Światłość. Jednak z powodu dziwnych błedów dowódcy floty republikańskiej i działania szpiegów Zekhisarra Republika i Jedi musieli się wycofać.

Drugi atak Republiki i Jedi

Kolejny raz Republikanie i Jedi postanowili zaatakować Korriban. Tym razem flota Republiki dowodzona byla przez młodego i utalentowanego wice admirala, Reva Mac Vena Taana. Znowu to się nie udało, ponieważ planeta była dobrze broniona, przez dobrą taktykę Zekhisarra. Teraz Zekhisarr myślał, że skoro odniósł dwa zwycięstwa, duchy Sithów coś mu podpowiedzą. Poleciał więc ponownie na Dromund Kaas i medytował w tych samych miejscach. Jedynie duch Dartha Mantisa powiedział: Przyjżyj się historii, Zekhisarrze. Potem zrozumiał, że Zakon musi się ukrywać. Jednak popełnił wielki błąd. Wrócił, na Korribana.

Śmierć
To twój koniec, Zekhisarrze. Tak uwierz mi. Zjednocz się w pokoju z Mocą.
— Wilhufar Skywalker do Dartha Zekhisarra, tuż przed jego śmiercią

W tym samym czasie wielka armia Jedi, która przybyła z posiłkami z Republiki oblegała Korriban. Zekhisarr zupełnie tego nie wyczuł. Udało mu się przecisnąć przez flotę Republiki i wylądować. Wyskoczył z Fury i pobiegł szybko do sali tronowej. Tam napotkał czterdziestu pięciu mistrzów Jedi, w tym Wilhufara Skywalkera Drugiego. Zekhisarrowi udało się pokonać wszystkich oprócz Skywalkera. Ich walka trwała długo, aż do momentu kiedy Wilhufar wytrącił Zekhisarrowi oba miecze świetlne z rąk oraz odciał mu dwie ręce i głowę. Tak zakończył się żywot jednego z najpotężniejszych Lordów Sith w galaktyce.

Ciekawostki

  • Imię "Zekhisarr" powstało od "Mekhis" i "Marr", przy czym "M" z 'Mekhis" zostało zmienione na "Z" oraz usunięto "M" z "Marr"
  • Pierwszy miecz świetlny Zehisarra został zniszczony przez Wilhufara Skywalkera w 2050 ABY
  • Drugi miecz świetlny Zekhisarra został zniszczony w czasie Wojny Czterech Układów, przez wrażliwego na Moc generała armii lannickiej, N'vena Piella. Miało być to symbolem nienawiści Lanników do Mocy. 
  • Zekhisarr początkowo miał się nazywać "Zekhisaurus" 

Bronie

MieczZekhisarr
ZekhisarrMiecz2

Jako, że był potężnym Sithem posiadał wiele broni. Najpierw używał jednego miecza świetlnego, a potem dwóch. Korzystał też z blastera E-2. W walce mieczem świetlnym używał technik Shii-Cho, Juyo oraz Djem So.]