FANDOM

Autorstwa Fargothena
Era-soj
Era-canonverse-dark

Darth Xelie urodzona jako Brii'olana to Twi'lekańska Lady Sith, okultystka i wiedźma żyjąca za czasów Wojny międzygalaktycznej. Była uczennicą oraz kochanką swojego mistrza, Darth'a Soulena. W późniejszych latach założyła sithański kult poświęcony zgłębianiu magii i alchemii Sithów, oraz odkrywaniu dawno zapomnianych technik ów sztuk.

Biografia

Wczesne życie

Brii'olana urodziła się w 336 ABY na Ryloth w bogatej rodzinie farmerów posiadających kontakty w miejscowych biznesach oraz urzędzie planety. Od najwcześniejszych lat czuła wysoką potrzebę bycia w centrum uwagi, a to zaś tylko mocniej nasiliło się za jej nastoletniości, kiedy spędzała lwią część swojego wolnego czasu na imprezowaniu.

Osobowość

Xelie była bardzo społeczną i charyzmatyczną osobowością. Dobrze radziła sobie z innymi i w porównaniu do swojego mistrza nie wstrzymywała się od wypowiadania się bez zapytania o zdanie. Na pierwszy rzut oka wydawała się przyjazna i pomocna, acz dla tych, którzy poznali to, co się ukrywa pod jej uprzejmą i kłamliwą aurą empatii i zrozumienia, była podstępną i wysoce manipulacyjną kobietą, zdolną zmieniać nawet najcnotliwsze osoby w uosobienia zła.