FANDOM

Darth Vultris - (prawdziwe imię Varxen Talion Talionus)To Inkwizytor Sithów oraz były Padawan żyjący za czasów Imperium oraz Galaktycznej wojny domowej. Jest potomkiem Dartha Nihilusa.

Biografia

Varxen urodził się na planecie Vendaxa w roku 34 BBY.Jego ojciec nazywał się Carven, a matka Arieria.Niewiele wiadomo na temat jego dzieciństwa oprócz tego że wychowywał się na Coruscant. zabrano go do świątyni Jedi w 31 BBY oraz szkolono go tam. W 23 BBY został Padawanem, a rok później wydalono go z zakonu za przejawy agresji podczas misji. Niecały miesiąc później przygarnął go Hrabia Dooku i szkolił go na Mrocznego Akolitę aż do jego śmierci.podczas treningu poznał Asajj Ventress i przyjaźnił się z nią.W roku 15 BBY rozpoczął współpracę z Imperium oraz Sidiousem.Uczestniczył w wielu bitwach podczas wojny domowej.W 13 BBY został oficjalnie mianowany Sithem. Miał przyjaciela oraz wspólnika o imieniu Kuurs V'aran rasy Kaleesh. W 11 BBY odkrył że jest potomkiem Dartha Nihilusa, a rok później zdobył maskę owego lorda sithów i nosił ją podczas wielu wojen.

Wojna Domowa

Podczas wojny domowej zabił niezliczone ilośći Rebeliantów.Wśród Rebelii był znany jako Mroczny Nexu ze względu na swojego własnego Nexu na którego grzbiecie siedział w niejednej bitwie. Raz stoczył walkę z Lukiem Skywalkerem, z której Luke wyszedł ranny a Vultris zwycięski (7 ABY). Uczestniczył między innymi w Bitwie o Yavin, Hoth oraz walczył nad Endorem. W 1 ABY został mu wszczepiony nanochip który spowodował że się nie starzeje. W 4 ABY zginął jego przyjaciel Kuurs V'aran.

Wojna z Yuuzhan Vongami

Po wojnie domowej i śmierci Palpatine'a walczył dla różnych organizacji aż do 20 ABY w którym to roku wybuchła wojna z Yuuzhan Vongami.Z początku postanowił się nie mieszać, ale w 21 ABY postanowił walczyć z najeźdzcami. Parenaście razy walczył ramie w ramie z kilkoma Jedi przeciwko Yuuzhanom. Po wojnie Zakon odznaczył go medalem wojennym za zasługi w ramach wolnej galaktyki i był pierwszym Sithem który miał pokojowe warunki z Jedi. Jednak pokój szybko odszedł w niepamięć gdy w 24 ABY przypadkiem spowodował śmierć jednego z padawanów.

Wojna Sithańsko-Imperialna

W 127 ABY dołączył do sił sithów aby raz jeszcze aby zemścić się na Zakonie. Poznał wtedy Dartha Krayta i współpracował z nim. Gdy Sithowie wygrali, Vultris zaprzyjaźnił sie z Darth Talon i utrzymywał z nią kontakt aż do końca wojny.

Dalsze życie

Po wojnie Sithańsko Imperialnej postanowił się nie mieszać w konflikty i założył Akademię Sithów na swojej macierzystej planecie Vendaxa.Wytrenował setki umiejętnych sithów i ku jego chwale przed akademią postawiono jego pomnik. W 140 ABY wyjęto mu czip chirurgicznie i poznał Mroczną Jedi Arexe Dawerium z którą potem miał dziecko, Charona.