FANDOM

T en artykuł dotyczy okresu upadku RepublikiTen artykuł dotyczy okresu władzy Imperium GalaktycznegoTen artykuł dotyczy tematu zawartego w obecnie obowiązującym kanonie Gwiezdnych wojen.

Jokasta2.png
Obiekt, który nie jest u nas zarejestrowany, nie istnieje.
Ten artykuł nie posiada źródeł, choć opisywana w nim postać w takowych występowała. Jeśli możesz, uzupełnij je.
Vader-spoiler.png
Nie Luke, to ja jestem twoim ojcem!
Uwaga, internauto! Ten artykuł lub jego część zdradza zakończenie utworu! Jeśli chcesz zachować niewiedzę, nie czytaj go.

Darth Vader to Sith, żyjący w okresie panowania Imperium Galaktycznego. Urodził się jako Anakin Skywalker. Syn Shmi Skywalker, mąż Padmé Amidali oraz ojciec Luke'a i Leii. W 19 BBY przeszedł na Ciemną Stronę Mocy, za namową swojego nowego mistrza. Uczeń Palpatina, a także mistrz Darth Kamila. Od 3 BBY kapitan Skrawka Wolności. Brat Christiana, Thomasa, Logana i Marca oraz potomek Wybawcy Naboo. W trylogii Zdrada wcielił się w niego Chuck Norris. Kuzyn Marka Skywalkera.

Historia

Dzieciństwo

Anakin Skywalker urodził się na Tatooine. Był tam niewolnikiem.

Jedi

W pewnym momencie życia został Jedi. Brał udział w kluczowych wydarzeniach Wojen Klonów.

Darth Vader

W 19 BBY przeszedł na ciemną stronę mocy i został Darthem Vaderem. Podczas walki ze swoim byłym mistrzem, Obi-Wanem, został ciężko ranny i został ubrany w pancerz wspomagający mu funkcje życiowe.

Walka z rebelią

Darth Vader stał na czele walki z rebeliantami. Wielokrotnie starł się z Czarnym Mieczem, który często upokarzał lorda Sithów. Mimo to Vaderowi za każdym razem udawało się przeżyć.

Zdrada

Uwaga: Poniższe informacje pochodzą z Kamilverse, które nie należy do FanonCanonverse, do którego należy reszta treści tej strony.
W 2 ABY, Vader wybrał się na Fondor by nadzorować końcowe prace nad Egzekutorem. Niedaleko orbity wpadł w pułapkę zastawioną przez Dartha Kamila. Domyślał się prędzej, że uczeń chce go zabić. Postanowił się z nim zmierzyć. Jednak kiedy Kamil się zbliżał, Vader wyczuwał coraz silniejszą potęgę Ciemnej Strony Mocy. Zląkł się i kazał załatwić sprawę szturmowcą, którzy zostali pozbawieni głów w kilka minut później przez ostrze Kamila. Nie było wyboru. W chwile potem Sithowie stoczyli zaciekły pojedynek, który wygrał Kamil, pozbawiając przeciwnika prawej dłoni. W samą porę przybyła Gwardia Imperialna, która zdołała zatrzymać zdrajcę wystarczająco długo, aby Vader mógł uciec. Dalsze dzieje mają zostać przedstawione w fan filmie Lego pt. Lego Star Wars: Zdrada II - Pierwsze Uderzenie.

Galeria

Przypisy

  1. Od 19 BBY cyborg

Więcej z Fandomu

Losowa wiki