FANDOM

Koordynaty.png
Nad tym artykułem pracuje Maciekn11. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.
Mlyrr San, znany lepiej jako Darth Mand był Sithem w Zakonie Mroku. W 138 ABY ustąpił ze stanowiska Dartha na rzecz V'miyath V'saarai. W 200 ABY powrócił pod nazwiskiem Tyrr San  i objął stanowisko lorda. Bliski przyjaciel Dartha Bergerussa.

Biografia

Wczesne życie

Mlyrr San urodził się na Duro w rodzinie podróżników. Został osierocony już w dzieciństwie po awarii statku jego rodziców. Po wypadku odnalazł go Darth Mantis i zabrał na Ziost .

Szkolenie

Po przybyciu na Ziost, San rozpoczął szkolenie na Sitha. Nie przepadał za innym uczniem Mantisa, Evalanem Berussem, jednak kiedy musieli współpracować nie miał z tym problemów. Został pasowany na akolitę w 48 ABY. 

Ujawnienie się Zakonu Mroku i  wojna z Jedi

W 200 ABY Rada Darthów (z Mandem w składzie) zdecydowała, aby Zakon się ujawnił. Mand został wybrany do jako jeden z wielu do ataku na Akademię Jedi na księzycu Naboo, Ohma-D'un. Atak poszedł nawet lepiej niż oczekiwano. Jedi przeniesli swoją Akademię gdzie indziej. Przez siedemnaście lat jej poszukiwano, aż ją znaleziono. Była na Naboo.

Śmierć

Darth Mand został zabity w czasie misji szpiegowskiej. Nie wiadomo dokładnie kto go zabił, lecz pewnie uczestniczyło w tym kilku Jedi, gdyż Mand był świetnym szermierzem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki