FANDOM

Darth Bergeruss to Sith z Zakonu Mroku . Byl jednym z pierwszych Sithów w tym Zakonie. Słynął ze zbroi całkowicie zakrywającej ciało i twarz. Naprawdę nazywał się Evalan Beruss. W 138 ABY udał się na dobrowolne wygnanie na rzecz Darth Talon, podczas gdy Mlyrr San ustąpił na rzecz Darth Maladi. W 200 ABY powrócił na łono Zakonu pod przybranym nazwiskiem Ron Bergerr i podjął się stanowiska lorda. Po śmierci Deredilla (Maladi zbiegła w 200 ABY i zastąpił ją Mroczny Lord Binks) został Czarnym Lordem, a z powodu jego geniuszu Darth Mantis chciał zmienić hierarchię, by Bergeruss mógł być Darthem. Zginął z ręki Okol Fisto.

Biografia

Wczesne życie

Evalan Beruss urodził się na Korelii , jego ojcem był Aver Beruss , zadłużony przedsiębiorca, a matką Arianna Antilles pochodząca z Aldeeranu, pracująca jako niańka. Pewnego razu gdy Evalan miał pięć lat rodzice sprzedali go Koreliańskiej Spółce Handlarzy Niewolników z powodu braku środków na życie. Pracował tam i w dzień i w nocy, dostając niewiele do jedzenia. Żył już tak pięć lat gdy omyłkowo, z gniewu zabił przywódce spółki. Członkowie spólłki bili go biczem, ale i ich zabił. Wtedy na scenę wszedł Darth Mantis i przyjął Evalana na ucznia. Tydzień potem zabił swoich rodziców w zemście za sprzedanie go handlarzom niewolników. Następnie wraz z mistrzem polecieli na Ziost.

Szkolenie Sitha i mianowanie na Dartha

Po przybyciu na Ziost Bergeruss stawiał pierwsze kroki jako Sith. Tam też zbudował swoje dwa miecze świetlne o karmazynowych ostrzach. Jakiś czas póżniej musiał przejść próby. W związku z tym poleciał na Korriban i przeszedl je z wyróżnieniem za co otrzymał od swojego mistrza miecz świetlny o żółtym ostrzu. Kilka dni później  został mianowany na akolitę. W tych czasach bardzo rywalizował z Mlyrrem Sanem, aż pewnego razu prawie go zabił. Kiedy do Zakonu zaczeli dołączać inni uczniowie przyjął imię Bergeruss i został Darthem.

Dobrowolne Wygnanie

W 138 ABY Bergeruss wiedział, że po upadku Zakonu Sithów Dartha Krayta wielu Sithów dołączy do Zakonu Mroku. Darth Talon, która chciała zająć jego miejsce urządziła zamach na jego życie, ale go przeżył. Zamachowcy, jednak myśleli inaczej i zaraportowali to Talon. Bergeruss zmienił swoje imię na Ron Bergerr i został łowcą nagród. W jednej z jego przygód ścigał Jennsa Kettha , za którego otrzymał prawie milion kredytów.

Powrót na łono Zakonu

W 200 ABY Bergeruss zdecydował sie wrócić do Zakonu Mroku. Gdy powrócił spotkał sie z dawnym mistrzem i zapowiedział, że Darth Mand również wrócił.

Atak na Ohma-D'un

Kiedy Darthowie uznali, że pora się ujawnić zorganizowali atak na Akademię Jedi na księżycu Naboo, Ohma-D'un. Atakiem dowodził Bergeruss. Zabił aż piętnastu Jedi, w tym trzech członków Rady Jedi.

Btwa o Naboo

Beruss brał udział w bitwie o Naboo, zabił Talionusa Unisono.

Śmierć

W 217 ABY w raz z Mandem wyruszył na Rokattak, aby stworzyć sobie nowego klona, ponieważ nie miał już żadnego. Tam wytropili go Revar Vos i  Okol Fisto. Pojedynek trwał bardzo długo. Vos padł, przestrzelony swoim własnym blasterem. Po jakimś czasie Okol zdobyła sie na ryzyko i rzuciła się na Bergerussa tak, że wbiła miecz świetlny w jego brzuch.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki