FANDOM

autorstwa PieskkuPL

Dallen to były Moff oraz Imperator Nawróconych Szczątek Imperium.

Biografia

Wczesne życie

Dallen urodził się w 30 BBY na Naboo w bogatej i wysoko postawionej rodzinie, mającej relacje z Królową Padmé. W wieku 5 lat zaczął uczęszczać do szkoły, gdzie nauczyciele chwalili go za wzorowe zachowanie i dobre relacje z innymi dziećmi. W 20 BBY był świadkiem próby zamachu na Senatorkę Padmé, przez co przez następny tydzień siedział całymi dniami w swoim pokoju. W 19 BBY, jako daleki krewny Padmé, on jak i jego rodzina opłakiwali ją na jej pogrzebie. Osiem miesięcy później, jako mieszkaniec Theed, ujrzał okupację planety przez Imperium w pełnej chwale. Był on pod wrażeniem siły i mechanicznej potęgi Imperium, więc postanowił się dołączyć gdy osiągnie 15 lat, wiek wymagany dla rekruta.

Akademia

W 15 BBY, po ukończeniu Wyższej Szkoły Administracyjnej na Naboo z oceną celującą, zaciągnął się do Akademii Wojskowej Imperium. Tam, po czterech latach rygorystycznego treningu, został mianowany Oficerem oraz przydzielono go do 75 Dywizji Szturmowej, gdzie stacjonował na okręcie flagowym Dywizji, Exemplar.

Bitwa Przestrzenna nad Dantooine

W 10 BBY odegrała się jego pierwsza bitwa. Dantooine było podejrzane o współprace z Rebelią, więc wysłano tam Exemplara razem z dwoma innymi Gwiezdnymi Niszczycielami by nagiąć mieszkańców do zaprzestania procederu. Ku ich zdziwieniu, w przestrzeni gwiezdnej nad Dantooine, kilka statków Mon Calamari tworzyło blokadę. Bitwa rozpoczęła się kilka minut po zjawieniu się Imperium. Tam, dwa Gwiezdne Niszczyciele zostały zniszczone przez liczną flotę Rebelii, lecz Exemplarowi udało się pokonać wroga. Po tym wydarzeniu Exemplar został naprawiony oraz zmodyfikowany, a Dallen został jego właścicielem.

Rewolucja na Utapau

Dallen został wysłany na Utapau aby uspokoić buntujących się mieszkańców. Będąc wyszkolonym dyplomatom oraz niezwykle charyzmatycznym człowiekiem, stwierdził, iż będzie to łatwe. Podczas swojej pierwszej przemowy pokojowej został otwarcie zaatakowany, co zaowocowało Rewolucji na Utapau. Po ponad miesiącu krwawych potyczek, Dallen, bez żadnego wsparcia Imperium, przekonał buntowników, że Gwiazda Śmierci, wtedy jeszcze nie ukończona, zmierza w ich stronę aby zniszczyć planete. Przerażeni mieszkańcy od razu zaprzestali wszelkich buntów i zamieszek i wrócili do pracy. następnego dnia, Dallen dostał holowiadomość od Moffa Tarkina, mówiącego mu o tym, że wykonał niesamowitą robotę i że nawet sam Darth Vader jest pod wrażeniem.

Awans na Moffa

W 7 BBY, Dallen został awansowany na Moffa, i za rozkazem samego Lorda Vadera stacjonował na Gwieździe Śmierci, aż do 0 BBY....

Gwiazda Śmierci

W 0 BBY, Dallen był na naradzie Moffów, po której uznano, że niedługo będzie przeniesiony na statek Vader'a, Egzekutora. Gdy Luke Skywalker wylądował na Gwieździe, on rozkazał swoim piechurom zbadać statek którym przyleciał razem z Hanem, Bene i Chewiem w poszukiwaniu form życia. Po tym jak Księżniczka Leia uciekła, Dallen został na Gwieździe. Podczas ataku Rebelii, zdążył ewakuować się swoim statkiem na Exemplara, który był w pobliżu. Udało mu się przeżyć wybuch Gwiazdy, lecz nie obeszło się bez ran. Jeden z elementów trafił w mostek i pozbawił go oka, oraz nabawił kilku blizn na twarzy i ciele, oraz zabił dużą część załogi jego statku. Po tym wydarzeniu został przeniesiony jako Zastępczy komandor na Egzekutora.

Druga Gwiazda Śmierci

W 3 ABY został awansowany na Starszego Moffa, a Lord Vader przeniósł go do nadzorowania budowy Drugiej Gwiazdy Śmierci. Dallen był zaszczycony tak wysokiej rangi, i był pewien że jego rodzice z pewnością byli by z niego dumni. To on wpadł na pomysł aby zbudować generator tarcz na pobliskim księżycu Endor. W 4 ABY, podczas ataku na Endor, on, razem z jednym ze swoich garnizonów, uciekł z dala od całego zamieszania, wiedząc, że wygrana Rebelii jest tylko kwestią czasu, uciekł razem ze swoimi najbardziej zaufanymi ludźmi oraz z 75 Dywizją na Mon Calamari.

Traktat na Mon Calamari

Po dotarciu w pobliże układu Mon Calamari, flota Dallena(składająca się z zaledwie 3 okrętów) została ostrzeżona przed zbliżeniem się. Dallen poprosił o konferencje z Mon Mothmą. Trzy godziny później, Moff wylądował na orbitalnej fabryce Mon Calamari Shipyards, gdzie następnie zabrano go do sali konferencyjnej. Dallen przekonał przywódców Rebelii o swoich zamiarach, a oni w przyjęli go do Sojuszu.

Osobowość

Dallen był chłodnym człowiekiem. Zupełnie jak swoja kuzynka, chciał, aby galaktyka była spokojnym miejscem. Często się poświęcał na przykład kiedy przyjął pocisk blasterowy w celu ochronienia Lei Organy, mimo iż kłócili się dosłownie kilka sekund wcześniej. Mimo tego, często też był niewzruszony dużymi stratami żołnierzy, uważając ich za jedynie siłę roboczą. W 7 ABY, okazało się iż choruje on na Chorobę afektywną dwubiegunową, spowodowaną przez ułamek Gwiazdy Śmierci, która trafiła go w głowę, przebijając się przez czaszkę oraz w mózg. Od tamtej pory miał różne zachwiania w nastroju. Był on całkiem lubiany i respektowany przez swoich przyjaciół z Rebelii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki