FANDOM

Ten artykuł dotyczy okresu władzy Imperium Galaktycznego

autorstwa Silver635
Koordynaty.png
Nad tym artykułem pracuje Silver635. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.

Dak "Roach" Haydock (zm. 4 ABY podczas bitwy o Endor) – pilot z Coruscant służacy w szeregach Sojuszu dla Przywrócenia Republiki. Jest mężczyzną o czarnych włosach oraz ciemnych oczach w wieku około lat dwudziestu. Jego ojciec – pilot nauczył go wielu potrzebnych do przetrwania w trudnych czasach rzeczy.

Biografia

Młodość i dołączenie do Imperium

Dak urodził się na planecie Coruscant. Wychowywał się pod bacznym okiem ojca – pilota Republiki Galaktycznej. Wyrósł na dzielnego chłopca. Jednak jego sielanka nie trwała długo. Republika Galaktyczna została zastąpiona Imperium Galaktycznym. Nowy ustrój państwa szukał pilotów, którzy byli potrzebni na wagę złota. Ojciec Daka odmówił i został podstępnie zamordowany. Młody Dak postanowił zemścić się na mordercach – sługach Imperium. Wpadł na pomysł dołączenia do Rebelii, która niedawno powstała i walczyła o przywrócenie Republiki Galaktycznej. Plan Daka jednak się nie powiódł. Został siłą wcielony w szeregi Imperium o stopniu sierżanta-pilota.

Dezercja i przystąpnienie do Sojuszu (ok. 2 BBY)

Około roku 2 BBY, Dak wstąpił na służbę Imperium. Już podczas swojej pierwszej misji, zdezerterował i uciekł. Na własną rekę postanowił szukać Rebeliantów. Wkońcu znalazł ich główną bazę – Bazę Echo, który położona była na planecie Hoth. Tam dowiedział się że są pilne poszukiwani piloci z dość dobrym doświadczeniem. Dak spełniał wszystkie te wymogi, więc został pilotem Rebelii.

W służbie Rebelii (2 BBY) - (1 BBY)

Niedługo po zostaniu członkiem Sojuszu, Dakowi nadano przydomek "Roach"[1]. W dość szybkim tempie, Haydock zjednał sobie prawie wszystkich pilotów a sam cieszył się poważaniem oraz szacunkiem.

Bitwa o Coruscant (1 BBY)

W roku 1 BBY odbyła się bitwa o Coruscant. Po jednej stronie stanęło Imperium do drugiej zaś Rebelia. Zadaniem Daka oraz jego małego szwadronu było zniszczenie reaktora znajdującego się w pobliżu dawnego gmachu Senatu. Zadanie zostało wykonane, jednak szwadron Daka poniósł spore straty – zginęli Sipkin, Morse oraz Kane. Bitwa o Coruscant zakończyła się zwycięstwem Rebelii, jednak jej członkowie musieli się wycofać z orbity planety, gdyż niedaleko pojawiła się główna flota Imperium.

Bitwa o Yavin (0 BBY/ABY)

Ten fragment artykułu wymaga poszerzenia o informacje z bitwy o Yavin.

Operacja "Dead Eye" (1 ABY)

Cholera! A to sukinsyn! Trafił mnie w żebro...
— Dak do swojej eskadry. [źródło]

Dak brał udział w tajnej operacji Sojuszu Rebeliantów o kryptonimie "Dead Eye". Polegała ona na przeniknięciu do bazy Imperium, zrobienia dokładnego zwiadu a jeśli będą się tam znajdowały dość ważne dokumenty, przeprowadzić atak na tę bazę. Roach wraz ze swoją eskardą wyruszył na misję powierzoną mu przez dowódców. Gdy piloci dotarli do bazy Imperium, nie zauważeni przez radary, Dak przebrał się w strój imperialnego pilota, który nosił jeszcze za czasów służby tuż przed dezercją. Tym sposobem dostał się do pomieszczenia gdzie przechowywano dokumenty. W pokoju tym przebywało dwóch oficerów. Gdy spostrzegli czarno ubranego żołnierza, rozkazali mu zawrócić. Roach nie posłuchał jednak i otworzył do nich ogień. Podczas ostrzału padł martwy pierwszy z dwóch oficerów. Drugi zaś także oddał strzał do intruza. Pocisk trafił Daka pod jedno z prawych żeber. Miała na szczęście tyle siły by posłać jeszcze jeden śmiertelny pocisk ku kolejnemu wrogowi. Gdy oficer Imperium przestał się ruszać, Dak doczłapał się do stołu z dokumentami i zebrał je. Szybko ruszył ku hangarom. Wkońcu dotarł tam dotarł i dołączył do swoich ludzi, którzy nie cierpliwili z powodu jego długiej nieobecności. Eskarda wskoczyła do myśliwców i uciekła z bazy Imperium. Haydock za zasługi otrzymał medal.

Dalsza walka (1 ABY - 3 ABY)

W okresie lat 1 ABY3 ABY, Dak brał udział w kilku pomniejszych bitwach, które nie wpłynęły na losy wojny domowej m.in. bitwa o Jasac. Wiadomo tylko jedynie że w roku 2 ABY do szwadronu Haydocka dołączył pilot o pseudonimie "Falco", uciekinier oraz jeden z ocalałych mieszkańców Alderaana.

Bitwa o Hoth (3 ABY)

Eskadra Jastrzębi gotowa do bitwy.
— Dak podczas bitwy o Hoth. [źródło]

W roku 3 ABY, Dak przebywał w bazie Echo na planecie Hoth. Służył tam pod rozkazami Hana Solo oraz Luke'a Skywalkera. Gdy Imperium zlokalizowało położenie tajnej bazy Sojuszu Rebeliantów, Dak na czele eskadry Jastrzębi dostał rozkaz uczestniczenia w bitwie. Roach wraz ze swoją eskadrą i eskadrą łotrów zniszczył wiele AT-AT. Następnie Dak uciekł z planety i udał się do najbliższej bazy Sojuszu.

Bitwa o Endor i śmierć (4 ABY)

Ten fragment artykułu wymaga poszerzenia o informacje z bitwy o Endor.

Osobowość i umiejętności

Pojawienia

Ciekawostki

Przypisy

  1. Roach w języku angielskim oznacza Karalucha bądź Płotkę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki