FANDOM

Autorstwa Papanoidy
Era-repEra-ur
Cienie Jedi to nieoficjalny odłam Zakonu Jedi działający w latach 3000 BBY - 19 BBY, zajmujący się eksterminacją wszelkich oznak istnienia Ciemnej Strony. Cienie skrycie zajmowały się uciszaniem kultów, niszczeniem artefaktów i innych. Nie jest znany założyciel Cieni, lecz w latach 200 BBY - 19 BBY przewodniczącym Cieni i ich przedstawicielem w Radzie był Oppo Rancisis.

Ideologia

Cel

Cienie Jedi zostały około 3000 lat przed bitwą o Yavin uchwalone przez samą Radę Jedi lecz istnienie odłamu było skrywane przez następne tysiąclecia. Celem i priorytetową misją organizacji było skrywanie, eksterminacja i niszczenie wszelakich oznak istnienia Sithów. Uciszano kulty, niszczono artefakty, palono i demolowano sithańskie biblioteki i archiwa. W taki sposób Jedi zachowywali istnienie Sithów w tajemnicy mimo iż wiedzieli o ich istnieniu i nie intereweniowali.

Adepci Cienia

Z reguły większość członków Cieni Jedi była oficjalnie martwych. Pozorowano ich śmierci aby w tajemnicy przetransportować ich na Rattatak do Świątyni Głównej gdzie leczono ich i poddawano naukom Ciemnej Strony. Wszyscy Adepci Cienia podczas praktyk poznawali historię, magię, alchemię i walkę Sithów aby następnie z łatwością ich rozgromić. Każdy z adeptów pod koniec szkolenia musiał przetrwać Próbę Cienia - rytułał samodzielnej misji i otarcia się o pokusy Ciemności. Jeśli adpet powracał z powodzeniem stał się jednym z Cieni acz jeśli jego misja nie powodziła się był skazany na wyrok śmierci lecz wielu adeptów zdołało uciec od śmierci ściganych po całej galaktyce listem gończym pod pretekstem zdrady.

Historia

Założenie

Około 3000 BBY z inicjatywy zasiadającego w Radzie Jedi Ooda Bnara powstała idea założenia organizacji tajemniczej, działającej w ukryciu, zajmującą się niweczeniem śladów ostatnich Sithów. Radzie przypadł do gustu ówże pomysł i mistrz Bnar został głową nowego, oficjalnie nie istniejącego odłamu Zakonu - Cieni Jedi.

Nowe wojny Sithów

Cienie Jedi na czas konfliktu zrzeszyły się i skrycie krzyżowały plany Sithów. Podczas trwania wojny Wielkim Cieniem był mistrz Hoth. Pod koniec wojny Cienie Jedi uderzyły na Ruusan gdzie zostały przez bombę myślową chwilowo rozproszone. Ówczesny Wielki Cień, również poległ Rada po wielu debatach wyznaczyła nowego przewodniczącego - Paxisa Tanntisa, rasy Krevaaki ktory swój urząd sprawował ponad 100 lat.

Wojny Klonów

Podczas Wojen Klonów
Oppo

Ówczesny Wielki Cień - mistrz Oppo Rancisis

Wielkim Cieniem był mistrz Oppo Rancisis. Kiedy walki trwały, Cienie na tyłach wroga sabotowali punkty strategiczne, posterunki i fabryki. Wielu rycerzy poległo lecz działalność Cieni trwała dalej.

Upadek Republiki

Kiedy to Wojny Klonów dobiegały końca, złowieszczy Mroczny Akolita - Sora Bulq - na usługach hrabiego Dooku, zamordował Wielkiego Cienia podczas pojedynku. Nowowybranym cieniem został Coleman Kcaj który zastąpił również Rancisisa w Radzie Jedi. Swego urzędu nie sprawował długo, jako iż wkrótce ogłoszona została Czystka Jedi. Kcaj podczas rajdu na świątynie zbiegł i zaszył się na księżycu Orto Plutonia.

Dziedzictwo

Wiele cieni przetrwało czystkę i niejednokrotnie podjęło samodzielną próbę obalenia władzy Imperium. Nie powiodło się to jednak żadnemu z nich. Po upadku Imperium i śmierci Imperatora pozostała jedynie nikła garstka Cieni rozsypana po zapomnianych zakątkach galaktyki. Mimo iż Luke Skywalker w 6 ABY dowiedział się o istnieniu Cieni nie wznowił działalności będąc pewnym iż Zakon poradzi sobie bez wsparcia, lecz gdy poznał Neda Slivvena, zmienił zdanie.

Znani członkowie

Wielcy Cienie

  • Ood Bnar (3000 BBY - 1030 BBY)
  • Hoth (1030 BBY - 1000 BBY)
  • Paxis Tanntis (1000 BBY - 905 BBY)(wydalony i zamorodowany przez łowców Jedi)
  • Noga-ta (905 BBY - 810 BBY)
  • okres nieznanych Wielkich Cieni, od 800 BBY do 90 BBY
  • Oppo Rancisis (89 BBY - 19 BBY)
  • Coleman Kcaj (19 BBY)

Cienie