FANDOM

Autorstwa Fargothena

Ciężki krążownik typu Harrower IV - Typ ciężkiego krążownika stworzonego przez zjednoczoną firmę produkcyjną Nemesis-Taerab S.U.

Historia

Reprodukcja

Pierwszy okręt był zaledwie 800 metrową fregatą, o niskiej ilości uzbrojenia, i o czterech hangarach, mieszczących łącznie 95 statków. Była to prawie dokładna rekonstrukcja oryginalnego Harrowera, oprócz tego, iż był on wyposażony w słabsze tarcze. Okazał się on niewystarczająco potężny, by dorównać Noworepublikańskim krążownikom, dlatego tez postanowiono stworzenie 4 prototypów, wszystkie o różnej ilości uzbrojenia, potędze tarcz, silników, oraz różnej wielkości oraz pojemności hangarów i ładowni.

Prototypy

Pierwszy prototyp, Harrower I, dokładnie ten sam jak pierwszy stworzony, nie przeszedł, gdyż jego tarcze nie były wystarczające, by sprostać nawet jednemu krążownikowi. Dwa kolejne prototypy, Harrower II i III były małych rozmiarów, mając po 900 i 1600 metrów, kolejno. Harrower II był niesamowicie szybki, oraz został wdrożony do służby krótko po pierwszych trzech testach, w których pomyślnie przeżył atak jednego krążownika, po czym dwóch, a następnie jednego szwadronu bombowców. Harrower III miał mniej więcej podobne uzbrojenie do standardowego Imperiala-II, i dodatkowe skrzydło myśliwców. Udało mu się przeżyć wszystkie trzy testy bez większych zniszczeń, w porównaniu do mniejszego II, którego tarcze przestały działać po armadzie dwóch krążowników, a kadłub oberwał średnią ilością obrażeń. Ostatni prototyp, IV, został powiększony od III o 850 metrów, a ilość jego uzbrojenia oraz siła tarcz została wysoce zwiększona. Udało mu się przeżyć wszystkie próby, tracąc tylko zasilanie w jednym z generatorów tarcz. Harrowery zostały wdrożone do służby Dominium Sithów krótko potem.

Budowa

Ich masową budowę rozpoczęto dopiero w 36 ABY. Budowa jednego Harrowera zajmuje od dwóch miesięcy do ponad roku, zależnie od modelu oraz prędkości pracy, jak i zapotrzebowania na ów okręt. Dokładny koszt za jednego Harrowera nie jest znany, gdyż są one sprzedawane na wyłączność Dominium, choć szpiedzy Nowej Republiki szacują koszty na ok. 190-220 milionów kredytów za jeden ciężki krążownik. Z tej ceny mniej więcej przewidziano ile kosztują mniejsze typy, jak krążowniki, szacowane na ok. 145 milionów, oraz fregaty, szacowane na 75-85 milionów.

Uzbrojenie

Harrowery były wyposażone w zarówno podstawowe, lekkie lasery obronne, przez silniejsze i efektywniejsze na dystans działa turbolaserowe, aż po Ciężkie Działa Izotopowe, których pociski plazmowe były zasilane mieszaniną przeróżnych izotopów, dając pociskowi bardzo wysokie obrażenia oraz potrafi nawet przebić tarcze mniejszych okrętów, lecz pocisk wędruje przez przestrzeń kosmiczną całkiem wolno, co powoduje, że jest nieefektywny w walce z szybkimi myśliwcami. Łącznie, Harrower IV posiadał 1950 dział/wyrzutni rakiet. Na uzbrojenie Harrowerów wchodzą także myśliwce oraz pojazdy, takie jak:

  • Myśliwce IEP/hu.2 - Znane jako Łowcy wśród pilotów, to zmodyfikowane TIE Huntery posiadające silniejsze tarcze, lepszy hipernapęd, lasery zostały przeniesione w to samo miejsce co u X-wingów, tym samym zostawiając 2 działka joniczne u boku pojazdu oraz wyrzutnie rakiet u dołu, oraz dodatkowe miejsce w ładowni.
  • Bombowce IEP/pss - Nazywane potocznie Punisherami, to ciężko zmodyfikowane TIE Interdictory, które zostały wyposażone w szybsze silniki oraz nieco lżejszy pancerz, co pozwala im na szybszy atak i ucieczkę. Niektóre pojazdy tego typu są wyposażone w wyrzutnie rakiet/bomb izotopowych, lecz tylko nieliczne pojazdy je mają.
  • Interceptory IEP/nem - nazywane Nemesisami, to zmieszanie Sithańskiego myśliwca za czasów Wojny Domowej Jedi z ulepszonym, szybszym silnikiem, silniejszymi tarczami, oraz laserach zdolnych przebić nawet cienkie płyty beskaru, co zawdzięczają zasilaniu przez jeden, syntetyczny kryształ Kyber. Ze względu na bycie zasilanymi takimi kosztownymi kryształami, było ich znacznie mniej niż Łowców, i tylko elitarni piloci mogli nimi latać. Były one też wyposażone w wyrzutnie rakiet naprowadzających, które są o wiele lżejsze i mniejsze od rakiet protonowych.
  • Transportery QIE/VTOL - Transportery służące do przewożenia głównie oficerów lub jednostki specjalne. Są one wyposażone w tarcze, hipernapęd, cztery działka laserowe, oraz dwie wyrzutnie rakiet protonowych. Mieszczą do ponad 25 pasażerów, i jest sterowany przez dwóch pilotów oraz jednego oficera-nawigatora.
  • Barki desantowe Sentinel II - Ulepszone wersje swoich imperialnych przodków, Sentinel II posiada odrobinę więcej miejsca zarówno w ładowni jak i w miejscach pasażerskich, co daje łączność 80 pasażerów. Posiada cięższy pancerz i dwa działka turbolaserowe. Jest sterowany przez jednego pilota oraz jednego strzelca.
  • Transportery pojazdów Y-90 Titan - Postęp starszego modelu Y-85, ten pojazd jest większy, posiada miejsce na 6 AT-ADP i 4 AT-HAAT. Jest wyposażony w pojedyncze laserowe działko obronne.
  • AT-ADP(All-Terrain-Advanced-Defense-Pod) - To rozwój AT-DP, które za swoich czasów były najbardziej zaawansowanymi dwunożnymi maszynami kroczącymi. AT-ADP posiadał potężniejszy silnik, który pozwalał maszynie poruszać się jeszcze szybciej oraz na dalsze dystanse. Ich pancerz pozostał praktycznie taki sam, jedyną zmianą było podmiana Durastali w okolicach stawów na Stop Magnezu, oraz magnetyczne przyczepy na stopach pojazdu, co pozwala mu na zachowanie bardzo wysokiej stabilności podczas walki na metalowych powierzchniach. Nieliczne pojazdy tego typu zostały wyposażone w systemy podtrzymywania życia, przycinacz fuzyjny, silniejszy pancerz oraz silniki plazmowe, co pozwala im na działanie w kosmosie w celach naprawy/obrony.
  • AT-HAAT(All-Terrain-Heavy-Armored-Assault-Transport) - Potężne ulepszenie transportu pancernego AT-AT, AT-HAAT posiada ciemno szary pancerz zrobiony ze Stopu Magnezu, czerwony wizjer taktyczny zamiast zwykłego, transparistalowego wizjera, pozwalający pilotom namierzać cele przy pomocy komputerów namierzających, wybierać cele do ataku przez artylerię/bombardowanie orbitalne, jak i widzieć w podczerwieni/ciemności/ultrafiolecie. Ich cztery potężne działa blasterowe zostały ulepszone, mając teraz lepszą celność oraz szybszy tryb ognia, a pomiędzy dwoma działami znajduje się wyrzutnia rakiet protonowych namierzana laserem wspomagającym. Potrafią one przenosić do 40 żołnierzy i jeden, w połowie rozłożony AT-ADP. Największym minusem owych pojazdów jest ich prędkość, która jest wolniejsza od standardowych AT-AT.

Pancerz

Pancerz Harrowera jest kilkuwarstwowy, co zostało zaproponowane dopiero dwa miesiące po wdrożeniu tych okrętów do służby, które do tej pory miały standardowy, Durastalowy kadłub.

  • Warstwa Impervium - Cienka, trzycentymetrowa warstwa, która jest 8x silniejsza od Durastali. Pokryty nią jest mostek, reaktor główny, oraz większość wrażliwych punktów statku.
  • Warstwa Stopu Magnezu - trzymetrowa warstwa, którą pokryty jest cały okręt. Stop Magnezu jest 4.5x silniejszy od Durastali. Pierwsza linia obrony.
  • Warstwa Nanowłóknowa - Bardzo cienka, dwucentymetrowa. Nanowłókna złączają się razem, co powoduje, że potrafią odbijać rakiety mniejszego kalibru, oraz potrafi rozproszyć większość typów laserów, plazmy oraz eksplozji. Nanowłókna są włożone między warstwę Stopu oraz Durastali po to, by zmniejszać ogólnie-przyjmowane obrażenia, dzięki pomniejszemu odbijaniu się włókien między metalami, co rozprasza przyjęte obrażenia. Jest to druga linia obrony.
  • Warstwa Durastali - trzy i pół metrowa warstwa, która znajduje się pod warstwą Nanowłókien. Jest to trzecia i ostatnia linia obrony, choć jest zazwyczaj bardzo efektowna.

Podtypy

HarrowerCruiser

Krążownik typu Killer

  • Krążownik typu Killer - Drugi najczęściej spotykany okręt w flocie Dominium, również znany jako Gwiezdny Niszczyciel Dominium. Krążowniki tego podtypu mają 1600 metrów długości, 400 metrów wysokości, oraz posiadają cztery hangary główne, i 8 pomniejszych, mieszczące łącznie do dwóch skrzydeł myśliwców, razem z ponad 20 QIE/VTOL i 45 barkami desantowymi Sentinel II. Są one wyposażone w ponad 650+ dział i wyrzutni rakiet. Służą jako okręty bojowe/pomocnicze.

HarrowerFrigate

Lekki krążownik typu Stormblade

  • Lekki krążownik typu Stormblade - 900 metrowe okręty o słabej sile ognia, lecz całkiem silnych na swoje gabaryty tarczach i szybkich manewrach. Posiadają one do 150+ dział, i posiadają cztery małe hangary, które mieszczą trzy szwadrony myśliwców, oraz 15 barek desantowych. Obierają one zadanie statku zwiadowczego/pomocniczego, i ze względu na swój mały rozmiar, niektóre modele, jak Occam's Razor, są wyposażone w generatory maskujące, co razem z ich małym rozmiarem i szybkością pozwala im na ataki z zaskoczenia i szybki odwrót.