FANDOM

EraUR(czeska)ErawkEraIMP(czeska)

Autorstwa Smokescreena4
Pójdę za tobą komandorze, choćbym miał zginąć.
— Raid do Kyle'a na Queel [źródło]

CT-9992 znany lepiej jako Raid. Żołnierz-klon i członek 150 Legionu Armii Republiki. Jedna z ważniejszych postaci Kronik Kyle'a.

Historia

Powstanie

Raid powstał razem z innymi klonami na Kamino. Zaprzyjaźnił się z Jetem.

Misja na Relen

250px-Rookies00

Raid i inne klony na statku

Jednym z pierwszych zadań Jeta i Raida było dostarczenie kodów dostępu do dysku twardego z komputera Lona Thewana, skorumpowanego polityka, który popełnił damobójstwo. W raz z nim przepadły informacje o innych skorumpowanych politykach. Część z nich została jednak zapisanych na dysku twardym, lecz potrzebny był kod dostępu. Kody wiezione przez Jeta i Raida miały odblokować system i ujawnić potrzebne informacje. Statek, którym lecieli został zaatakowany i musiał awaryjnie lądować na Relen, dzikiej planecie. Statek rozpadł się na dwie części. W jednej z nich byli Jet i Raid, jedyni ocalali z katastrofy oraz kody. W drugiej znajdował się nadajnik, który mógł wezwać pomoc. Jetowi i Raidowi udało się dotrzeć do nadajnika i wezwać pomoc, zabijając przy tym Bestię Relen, ogromnego stwora, którego ulubionym pożywieniem są ludzie.

Służba w 150 Legionie

Jet i Raid dostali się do 150 Legionu po bitwie o Orgel. Powodem tego była bowiem przegrana na Orgel i strata wielu żołnierzy. Jet i Raid mieli ich zastąpić.

Jedną z misji było schwytanie Kitaia Brixa, padawana który zdradził zakon Jedi i zaczął służyć Darthowi Sidiousowi. Kitai został rozstrzelany przez Jeta i Raida.

Rozkaz 66

Nieznane są losy Raida w czasie rozkazu 66, lecz wiadomo, że zaraz po nim usunął z swojej głowy chip kontroli.

Dalsze losy

Po zwolnieniu ze służby wszystkich klonów, Raid zamieszkał na Queel. Utrzymywał kontakt z innym członkiem z 150 Legionu, Smoke'iem. Założył własny sklep, w którym sprzedawał różnorakie przedmioty.

Powrót

Clone trooper boarding party by lordofcombine-d5xc5de

Grupa Kyle'a w starych zbrojach klonów na statku Bofy.

Po 2 latach od rozkazu 66, Kyle postanowił, że trzeba zabić Bofę Hrazisa, który jako Wielki Inkwizytor miał za zadanie tropić i zabijać rebeliantów. Kyle widział jednak, że sam go nie pokona. Nawet razem z Mattem byli zbyt słabi. Bofa osiągnął bowiem już znacznie wyższy poziom i miał armię za zawołanie. Skontaktował się więc z dwoma klonami, którym ufał, czyli z Raidem i Smoke'iem. Raid bez wachania przyjął propozycję Kyle'a. Jako że Smoke miał już rodzinę, a nawet syna, zgodził się jedynie być pilotem na misji. Potem czwórka dawnych członków 150 Legionu Armii Republiki poleciała na Orgel. Kyle twierdził, że Paul nadal żyje. Jak się okazało, była to prawda. Paul zgodził się walczyć u boku dawnych kompanów. Usunięli mu chip kontroli i polecieli na statek Bofy. Dzięki znajomości kodów bezpieczeństwa, które nie zostały zmienione od Wojen Klonów, grupa łatwo dostała się do środka. Smoke został na statku. Kyle i Paul polecieli zamątować bombę na rdzeniu statku, a Raid i Matt pobiegli na mostek, by odblokować wejście do rdzenia. Wejście zostało odblokowane, ale Bofa wyczuł niebezpieczeństwo i zabił Raida i Matta, gdy wracali na statek.

Osobowość

Raid był wyjątkowo porywczy. Najpierw strzelał, potem myślał. Mimo to był świetnym żołnierzem. Nigdy nie odmawiał pomocy przyjaciołom.

Ciekawostki

  • Jet i Raid pojawiali się w Kronikach Kyle'a prawie zawsze razem. Dopiero w bitwie o Queel Jet pojawił się bez Raida, ale u boku innego klona Roy'a.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki