FANDOM

T en artykuł dotyczy okresu upadku RepublikiTen artykuł dotyczy okresu Wojen klonów

autorstwa Smokescreen4
Nie, nie, nie! To nie może się tak skończyć. Dostarczymy te kody choćby niewiem co! Nie poddm się, nie poddam!
— Jet do Raida [źródło]

CT-9991 znany lepiej jako Jet. Klon i członek 150 Legionu Armii Republiki. Jedna z ważniejszych postaci Kronik Kyle'a.

Historia

Powstanie

Jet powstał razem z innymi klonami na Kamino. Zaprzyjaźnił się z Raidem.

Misja na Relen

Images.jpg

Jet na atakowanym statku

Jednym z pierwszych zadań Jeta i Raida było dostarczenie kodów dostępu do dysku twardego z komputera Lona Thewana, skorumpowanego polityka, który popełnił damobójstwo. W raz z nim przepadły informacje o innych skorumpowanych politykach. Część z nich została jednak zapisanych na dysku twardym, lecz potrzebny był kod dostępu. Kody wiezione przez Jeta i Raida miały odblokować system i ujawnić potrzebne informacje. Statek, którym lecieli został zaatakowany i musiał awaryjnie lądować na Relen, dzikiej planecie. Statek rozpadł się na dwie części. W jednej z nich byli Jet i Raid, jedyni ocalali z katastrofy oraz kody. W drugiej znajdował się nadajnik, który mógł wezwać pomoc. Jetowi i Raidowi udało się dotrzeć do nadajnika i wezwać pomoc, zabijając przy tym Bestię Relen, ogromnego stwora, którego ulubionym pożywieniem są ludzie.

Służba w 150 Legionie

Jet i Raid dostali się do 150 Legionu po bitwie o Orgel. Powodem tego była bowiem przegrana na Orgel i strata wielu żołnierzy. Jet i Raid mieli ich zastąpić.

Jedną z misji było schwytanie Kitaia Brixa, padawana który zdradził zakon Jedi i zaczął służyć Darthowi Sidiousowi. Kitai został rozstrzelany przez Jeta i Raida.

Bitwa o Quill

Podczas bitwy o Queel Jet, Komandor Kyle i Roy mieli za zadanie zdobyć działa separatystów. Roy został rozstrzelany przez droidy po drodze, a Jet poświęcił swe życie, odpychając Kyle'a, w kierunku którego leciał pocisk z jednego z dział.

Osobowość

Jet był bardzo oddany walce u boku Komandora Kyle'a. Oddał życie, by go ratować. Cechowała go wyjątkowa upatrość.

Ciekawostki

  • Jet i Raid pojawiali się w Kronikach Kyle'a prawie zawsze razem. Dopiero w bitwie o Queel Jet pojawił się bez Raida, ale u boku innego klona Roy'a.
  • Znany był inny klon o pseudonimie Jet, służący u boku Ki-Adi Mundiego na początku Wojen Klonów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki