FANDOM

Autorstwa Fargothena
Era-colEra-rev
Era-canonverse-dark

Lepiej przeżyć jeden dzień jak smok niż sto lat jak robak
— Boza Kai do jednego ze swoich generałów

Boza Kai, zwany również Boza Tir (khzk. Boza Święty), Boza Wielki czy Zguba Wszechświata to pierwszy Kaghan Nieskończonej Ordy, powszechnie uważany za jednego z najpotężniejszych wodzów wszech czasów. Jego Orda podczas swojej wędrówki z Southriver do Skyriver zatrzymała się w Attrenikos, pokonując miejscowe mocarstwo, Imperium Konstantyńskie. Osłabione wojną, niepokojami i ogólną niestabilnością państwo zostało zmuszone do zapłacenia kontrybucji Boza Kaiowi, nie tylko finansowej, ale również w postaci wyposażenia wojskowego, podobnie jak większość pozostałych attreńskich państw. Wzmocnione tym siły Khazzaków zdołały dwa lata później dokonać inwazji na teren całego znanego kosmosu. Pod wodzą Boza Kaia Khazzacy podczas tak zwanego potopu ze swoją blisko 60 bilionową armią zdobyli ponad 14 milionów planet, odnieśli ogromne zwycięstwa i doprowadzili do upadku wielu potężnych państw.

Biografia

Osobowość i cechy

Boza był praktycznym, przyziemnym i dbającym o dobro swoich ludzi przywódcą. Osobiście był hedonistą, poligamistą i upartym tradycjonalistą, acz zarazem szybko i z wielką chęcią przyjmował wszelakie nowości technologiczne i sprytnie korzystał z podkradzionych od innych kultur/państw taktyk i strategii oraz wyposażenia, utylizując je by zapewnić swoim wojownikom szybką wygraną i kolejne podboje. Nienawidził kultury skyriverańskiej i gardził ich otwartością i widocznym zanikiem tradycji w ich społeczności.

Wysoce religijny i w swojej religijności okrutny, Boza skazywał na śmierć całe narody za najmniejsze przewinienia wobec niego i jego hordy. Uznawał siebie za "prawną karę Tunguza (Khazzackiego Boga) zesłaną na niewierzące ludy Skyriver". Wbrew pozorom, Boza nie był rasistą, gdyż nienawidził jednakowoż wszystkich niewiernych. Lubował się w torturowaniu ofiar oraz był znany ze swoich niesamowicie okrutnych czynów, m.in. wlał stopioną rękawicę z beskaru do uszu i oczodołów Mandaloriańskiego generała, oraz za jego rozkazem zamordowano całe miasto i wypełniono ich trupami przejęty okręt Sojuszu Międzygalaktycznego, po czym go wysłano na kurs zderzeniowy z Peralią.

Ciekawostki

  • Imperium Boza Kaia było największym w historii wszechświata państwem.
  • Boza Kai jest wzorowany na kilku historycznych postaciach, które pochodziły ze stepów Centralnej Azji i zasłynęły ze swoich podbojów, jak m.in. Attyla, Timur Chromy, Seldżuk oraz Czyngis-Chan.