FANDOM

Ten artykuł dotyczy okresu Wojen klonów

Nie jestem byle admirałem. Jestem Bor Acker!
— Pierwsze słowa Bora do Bofy Hrazisa.

Bor Acker - admirał floty 150 Legionu Armii Republiki, jeden z najlepszych admirałów czasów Wojen Klonów.

Historia

Początki

Bor urodził się na Coruscant. Już jako dziecko wykazywał wysokie zdolności przywódcze. W wieku 12 lat został przyjęty do Akademii Wojskowej Starfire, jednej z najlepszych uczelni tego typu. W wieku 20 lat został żołnierzem senackim, a w wieku 26 lat admirałem floty.

Wojna

Bor uczestniczył w wielu bitwach Wojen Klonów. Jego pierwszą porażką była bitwa na Orgel. Wojska 150 Legionu zostały rozgromione. Barowi udało się jednak przeżyć.

Rozkaz 66

Gdy Kyle otrzymał rozkaz 66, nie wykonał go. Zamiast tego zabił klony będące w pokoju z Barem i Mattem Tagurem, którzy dyskutowali o strategii w bitwie o Queel, planecie na której właśnie byli. Matt obezwładnił Kyle'a. Ten wyjawił prawdę o kanclerzu i rozkazie 66. Bar nie uwieżył jednak w te słowa i uznał klona za zdrajcę. Wyciągnął blaster i miał strzelić w klona, ale mistrz Tagur zdążył odciąć mu rękę i przebić mieczem.

Osobowość

Bor był bardzo oddany i lojalny sprawie Republiki. Zaślepiło go to jednak i nie zauważył, że jego mentorem jest ktoś, kogo tak naprawdę chciał zgładzić.

Ciekawostki

  • Bor wspominał, że gdy zakończy karierę wojskową, zajmie się polityką.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki