FANDOM

Bitwa o księżyc Bypp była jedną z najbardziej krwawych bitew Wojen Klonów, lecz też jednym z największych zwycięstw statku Biskup.

Przebieg

Kiedy to na planecie Muunlist trwało oblężenie stolicy, a wojska separatystów rozpoczęły ucieczkę, na orbicie stacjonował statek kapitana Yugona, Biskup. Zdesperowani konfederaci rozpoczęli przebijanie się przez blokadę, krwawa pożoga zniszczyła kilka Accalamatorów, albowiem separatyści postanowili wyprowadzić swe ostatnie siły ze stojącej w płomieniach stolicy. Kilkanaście dywizjonów myśliwców z pokładu Biskupa zostało wysłanych do walki, tym zaś udało się odeprzeć natarcie droidów-sępów. Kiedy to sępy odwróciły uwagę kapitana Venatora, wtedyż krążownik dowódcy seperatystów wysłał kilka potężnych wiązek jonowo-magnetycznych prosto w kadłub, baterie turbin oraz mostek, niesczęsnego Biskupa. Na szczęście strzał w mostek był chybiony. Okręt, poważnie uszkodzony, zaczął tracić poziom i osuwać się w strone planety. Wejście w pole grawitacyjne Muunlistu, oznaczałoby śmierć całej załogi oraz kilku setek ludności miasta. Yugon nie pozwolił na to. Kazał odpalić zapasowe silniki, przez kilka minut magnetyzować a następnie rogrzać antymagnesy. Antygamnesy, rozgrzrane do dosłownej czerwoności, przyciągnęły do siebie zapasowe turbiny i odbiły dodając im wiele mocy. Turbiny rozbłysnęły nieopisywalnym blaskiem i uniosły statek do właściwej pozycji. Fala magnetyzmu, wystrzelona z antymagnesów i turbin, otwarła studnię nadprzestrzenną- ta wessała jedynie statki konfederatów, antymagnesy Biskupa zaś, naelektryzowały go i przez najbliższe kilka godzin nie był w stanie wejść w studnię- był przez nią odpychany. Bitwa była wygraną...

Skutki

Statki separatystyczne zostały wyplutę przez nadprzestrzeń nieopodal Csilli i doszczętnie rozgromione przez Chissów. Lecz nie. Kilka kapsuł z głównego krążowniko wylądowało na Csilli, lecz nie wiadomo jak potoczyły się losy uciekinierów ze statku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki