FANDOM

autorstwa Komandor Fly

Bitwa o Fen to jedna z bitew 54 ABY.

Historia

Przyczyny

Exer i Henryk kontynuowali ofensywę. Planeta Fen leżała na dwóch szlakach zaopatrzeniowych Atronu. Faxar i Found obmyślili plan obrony.

Plan Nowej Republiki

Henryk będzie dowodził flotą, Mustafar siłami lądowymi, Exer całą operacja, Revrer Shan eskadrami. Henryk zaczai sie w pobliskim systemie. Revrer Shan zaatakuje eskadrami blokadę. Mustafar i kanonierki wylądują w trakcie starcia na planecie. Wtedy Revrer Shan i jego eskadra podzielą sie na dwie grupy. Kedną, która będzie osłaniać grupę dwa i grupę druga, która zniszczy generatorem osłon. W krytycznym momencie bitwy miała wlecieć flotą Henryka.

Bitwa

Found deszyfrowal wiadomość z planami Republiki. Faxar zaatakował flotę Henryka. Blokad Atronu zaatakowała kanonierki, a nie myśliwce. Część kanonierek wylądował, jednak starły sie w nierównej walce. Revrer Shan skorzystał z tego, że Atron ich nie atakował. Jedi zniszczył statek dowodzenia. Kanonierki wylądowały. Smigacze przetransportowaly broń do Mustafara. Siły Atronu przegrywały. Faxar pojmał Henryka i zniszczył jego flotę. Fen została podbita.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki