FANDOM

Biskup - przełomowy okręt, stworzony około 40 lat przed bitwą o Yavin. Był to prototyp nowej lini( która później i tak nie weszła do sprzedaży) Ecapse(czyt. Ikejps) oddany w ręce Marynarki Republiki. Wiele lat później, noworepublikańscy badacze krążowników bez namysłu wrzucili statek do kategorii Venatorów. Czemu? Ponieważ plany, szkice i koncepcje Biskupa zostały podczas Wojen Klonów wykorzystane do stworzenia niszczycieli klasy "Venator".

Historia okrętu

Pierwszy kapitan, Wojny Klonów

Pierwszym kapitanem, przełomowego Biskupa został, w 28 BBY, świeżo upieczony oficer, Jolee Yugon. Ten bardzo przywiązał się do swego okrętu. Albowiem, sześć lat później, rozpoczęły się Wojny Klonów- "Biskup" wraz ze swym kapitanem, brali udział w setkach bitew, potyczek, walk i starć.

Bitwa o księżyc Bypp

Kiedy to na planecie Muunlist trwało oblężenie stolicy, a wojska separatystów rozpoczęły ucieczkę, na orbicie stacjonował Biskup. Konfederaci rozpoczęli przebijanie się przez blokadę, krwawa pożoga zniszczyła kilka Accalamatorów. Kilkanaście dywizjonów myśliwców z pokładu Biskupa zostało wysłanych do walki, tym zaś udało się odeprzeć natarcie droidów-sępów. Kiedy to sępy odwróciły uwagę kapitana, wtedyż krążownik dowódcy seperatystów wysłał kilka potężnych wiązek jonowo-magnetyczną prosto w kadłub, baterie turbin oraz mostek, niesczęsnego Biskupa. Na szczęście strzał w mostek był chybiony. Okręt, poważnie uszkodzony, zaczął tracić poziom i osuwać się w strone planety. Wejście w pole grawitacyjne Muunlistu, oznaczałoby śmierć całej załogi oraz kilku setek ludności miasta. Yugon nie pozwolił na to. Kazał odpalić zapasowe turbiny, a następnie rogrzać antymagnesy. Antygamnesy, rozgrzrane do dosłownej czerwoności, przyciągnęły do siebie zapasowe turbiny i odbiły dodając im wiele mocy. Turbiny rozbłysnęły nieopisywalnym blaskiem i uniosły statek do właściwej pozycji. Otwarta została studnia hipernapędowa- wessała jedynie statki konfederatów, antymagnesy Biskupa zaś, naelektryzowały go i przez najbliższe kilka godzin nie był w stanie wejść w studnię- był przez nią odpychany. Bitwa była wygraną...

W czasie władzy Imperium

Po proklamacji Imperium, kapitan porzucił statek, albowiem przydzielono mu nowy. Statek odesłano do stoczni Kuat, gdzie został zmodernizowany, i wyposażony w nowe działa i napęd. Przez pewien okres, Biskup był militarnym transportowcem żołnierzy.

Źródła

Więcej z Fandomu

Losowa wiki