FANDOM

Ten artykuł dotyczy zagadnienia realnego

Leia (szablon).png
Pomóż mi, Obi-Wan Kenobi!
Artykuł Biblioteka Arkanii to zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.
Ten fragment artykułu wymaga poszerzenia o informacje ws. nadania uprawnień administratora Papanoidzie, Addamkowi i Avedzie, jak również ws. odejścia Lordthiona w 2015 roku.

Biblioteka Arkanii bądź Biblioteka Fanonu Star Wars jest encyklopedią internetową na serwerze Wikia, założoną 29 lipca 2008 roku.

Biblioteka Arkanii stanowi jedną z największych wiki o tematyce Gwiezdnych Wojen na świecie – pod względem ilości artykułów ustępuje jedynie angielskiemu SW Fanon.

Historia

Darth Kamil, szukając w galaktyce pozostałości po dawnym Imperium Sithów, zawitał na planetę Arkanię – planetę mieszczącą się w obszarze zwanym Koloniami. Natrafił tam na ocalałą z bombardowania wschodnią (największą, bardzo dobrze ukrytą pod ziemią) część biblioteki Mrocznych Lordów, nazywaną przez nich Veeshas Tuwan.

Spędził tam wiele miesięcy zgłębiając tajniki Ciemnej Strony Mocy. Gdy posiadł niezbędną wiedzę i wyczerpał jej zasoby zlecił swemu ziemskiemu odpowiednikowi, przed wyruszeniem w dalszą drogę, stworzenie na jej miejscu Biblioteki Fanonu. Darth Kamil – ten z krwi i kości – rozrysował plany architektoniczne z posągami, fasadami, a także zaplanował wszystkie malowidła zdobiące budynek. W ciągu paru dni ściągnął w tajemnicy na Arkanię masę robotników i rozpoczęła się budowa biblioteki.

Pierwszym człowiekiem, który ujrzał ją w pełnej krasie był Dave. Zachwycił się nią tak, iż postanowił zapełnić tysiące pustych półek zapiskami ze swoich dawnych podróży. Jednak ani Darth Kamil, ani Dave nie są w stanie spisać całej historii galaktyki. Postanowili zachęcić młodych amatorów przygód, by również zaczęli opisywać swoje przygody – w nadziei, że kiedyś poznamy dokładnie dzieje bardzo odległej galaktyki...

Początki Arkanii

29 lipca 2008 roku, Darth Kamil zakłada Bibliotekę Fanonu Star Wars – stronę dotyczącą fanonu Gwiezdnych Wojen.

1 września tego roku, Darth Kamil modernizuje, dostępne w ramach wiki, forum, jak również tworzy nowe logo dla Biblioteki. Tego dnia Biblioteka zostaje oficjalnie otwarta do edycji.

1 sierpnia 2011 roku, Darth Kamil ostatni raz edytuje Bibliotekę Arkanii.

Adopcja Arkanii

18 stycznia 2014 roku, Lordtrion adoptuje Bibliotekę. Po nadaniu uprawnień przez helpera, przenosi na nią wszystkie artykuły z Star Wars CustomWars Wiki. W tym czasie Biblioteka Arkanii łączy się z niewielkim Star Wars Fanon Polska Wiki.

Następnego dnia, Addamek09 otrzymuje uprawnienia administratora, a 20 stycznia dostaje je SuperSzym – założyciel Star Wars Fanon Polska Wiki.

19 kwietnia tego roku, PieskkuPL dołącza do Biblioteki Arkanii, tworząc swój profil.

Rok 2015

W Lutym, do wiki dołącza Neuro 121

W marcu, archiwiście o nicku Silver635 zostają nadane uprawnienia moderatora dyskusji. Już miesiąc później ten sam użytkownik zostaje mianowany administratorem.

W sierpniu do Biblioteki dołącza użytkownik Semmon.

W październiku Biblioteka przeżywa moment kryzysowy w aktywności użytkowników, na szczęście pojawia się nowy edytor - Komandor Fly

W listopadzie Silverow i nadane zostają uprawnienia biurokraty.

W grudniu dochodzi do pierwszych zgrzytów między Biblioteką, a wcześniej współpracującą z nią Fanonpedią. Jej użytkownicy kłócą się z archiwistami (użytkownikami Biblioteki), dokonują spamów oraz ataków na czat. Pod koniec miesiąca Addamek09 utracił uprawnienia administratora, z powodu nieaktywności.

Silver635, jako jedyny aktywny administrator, próbuje zażegnać konflikt pomiędzy dwoma wikiami. Nie udaje się mu to, ponieważ samotny administrator niewiele może zdziałać. Pod koniec grudnia do rozmów pokojowych dołącza się SuperSzym.

W ramach próby zakończenia konfliktu Mustafar29 i Komandor Fly robią debatę, zaproponowaną przez tego pierwszego. Prowadzącym był Michał56. W trakcie dyskusji Komandorowi skończyła się bateria, wiec nie mógł uczestniczyć w debacie, którą urwano.

20 grudnia, po długim okresie nieaktywności, powraca PieskkuPL. Niedługo później dostaje on uprawnienia Moderatora.

27 grudnia do biblioteki dołącza  Darth Kamil Sith.

Rok 2016

SWSW.png

Sojusz Witryn Star Wars

W styczniu, użytkownicy ustanawiają Radę Sześciu, w której skład wchodzą administratorzy, moderatorzy oraz moderatorzy czatu – jej liderem zostaje wybrany Silver635, a jego zastępcą – na okres dwóch miesięcy – SuperSzym. W połowie miesiąca dochodzi do porozumienia pomiędzy Fanonpedią a Biblioteką Arkanii. Mustafar – założyciel oraz biurokrata Fanonpedii – zgadza się, podczas prywatnej rozmowy na czacie z SuperSzymem, na pokój. Od tamtej chwili, niegdyś zwaśnione wikie istnieją ze sobą w symbiozie. Poważną edycję zaczyna także archiwista o nicku Semmon. 

Od 2 stycznia Darth Kamil Sith jest nieaktywny.

W lutym następuje okres intensywnego rozwoju Biblioteki. W pierwszym tygodniu do wiki dołącza Smokescreen4, a niedługo później Mikstefan. W drugim tygodniu lutego Arkania wyprzedza fińskie SW Fanon i staje się trzecią, co do wielkości wikią w swojej tematyce. Ponadto 13 lutego użytkownik Neuro 121 obchodzi rocznice pierwszego roku na Arkanii.

W trzecim tygodniu lutego Biblioteka przechodzi metamorfozę wyglądu, przez co wyglądem zaczyna przypominać prawdziwą, gwiezdnowojenną bibliotekę. Pod koniec lutego Biblioteka wyprzedza Fanonpedię w ilości artykułów. Fanonpedia jednak dogania Bibliotekę, jednak – ponieważ różnice są niewielkie – postanowiono się o to nie kłócić. Pod koniec lutego Smokescreen4 zostaje moderatorem czatu, co budzi u niektórych użytkowników wątpliwości, lecz ostatecznie wszystko dobrze się kończy.

W marcu do Biblioteki dołącza nowy archiwista – DarkWarrior14. W tym samym miesiącu jeden z administratorów, Komandor Fly, stracił uprawnienia administratora. W tym samym miesiącu Fanonpedia i Biblioteka podejmują ostateczne kroki w stronę pokoju. Na skutek rozejmu powstaje Internetowy Klub Star Wars, zrzeszający strony o Gwiezdnych Wojnach.

Tysięcznym artykułem biblioteki zostaje Star Wars Fanonpedia.

W kwietniu do biblioteki dołącza RXON. W tym samym miesiącu Sojusz Witryn Star Wars zostaje opuszczony przez Star Wars Fanonpedię i Kroniki Yody Wiki po tym, jak ich admini - Mustafar29 i TerrorDaktyl - sterroryzowali czat Biblioteki Arkanii.

W maju do biblioteki powraca Darth Kamil Sith po tym jak do edytowania zachęcił go Komandor Fly. Na okres 10 dni Komandor Fly opuszcza bibliotekę. Natomiast DarkWarrior14 powraca po miesięcznej przerwie.

W czerwcu Semmon i Maciekn11 tracą uprawnienia. DarkWarrior14 i Semmon opuszczają Bibliotekę. Komandor Fly zgłosił kandydaturę Smokescreena4 na administratora, jednak mimo poparcia innych użytkowników kandydat odmówił. 29 dnia tego miesiąca odbywa sie glosowanie na Lidera. Wygrał je Fox1010. Nowym moderatorem jest Havenite officer. Na encyklopedię powrócił GorgonzolaSW. Wiceliderem zostaje Havenite Officer. Jednocześnie jest też Strażnikiem Praw. Konstytucja zostaje zaktualizowana.

W lipcu SuperSzym próbuje dogadać się z Mustafarem29 na temat wspólnej egzystencji obu wiki. Komandor Fly natomiast dostaje przywilej Prowadzącego Wybory. Semmon powraca na Arkanię i odzyskuje uprawnienia. Havenite Officer zrzeka się z kolei uprawnień na jego rzecz.

W wrześniu Użytkownik PieskkuPL zostaje Adminem, wyrównując ilość użytkowników z uprawnieniami do 2/2/2.

Rok 2017

25 lutego do wiki dołącza MasterXroyal.

marcu, w zastępstwie za Semmona i z poparciem społeczności, WojtekNinjaZX zostaje moderatorem. W tym samym czasie powstaje serwer Discord Biblioteki.

W marcu do wiki dołącza Toslaw1 oraz HaiseSasaki12.

W kwietniu MasterXroyal odchodzi z wiki. W tym samym miesiącu powraca do wiki.

Administracja

Twórcy

  • Darth Kamil – odkąd Dave poddał mu pomysł stworzenia Fanonwiki, młody Sith zajął się nią głównie od strony technicznej, ale także czasem pisze tutaj artykuły.
  • Dave – młody bard, awanturnik i poszukiwacz przygód. W Bibliotece zajmuje się w większości własną twórczością, jak i zarówno doradza swemu towarzyszowi w sprawach Biblioteki.
  • Lord Trion – upadły Jedi, razem z Killerlegusem odnalazł tą bibliotekę porzuconą przez poprzednich opiekunów. Adoptował ją, wyremontował i zmienił jej wygląd. Bardzo surowy, dba o porządek, rzadko opisuje dzieje galaktyki. 

Administratorzy

  • Silver635 – Mistrz Jedi, dawny uczeń Lorda Triona oraz Szyma, który po wielu tygodniach ciężkiej pracy został Opiekunem Wiedzy. Wraz z SuperSzymem, pilnuje porządku w bibliotece, by nic nie zakłóciło pracy pozostałych archiwistów. Oprócz tego, ten Jedi potrafi doskonale rysować.
  • SuperSzym – wygnany Jedi, pacyfista. Został wyrzucony z zakonu za chęć pokoju z Sithami. W przeciwieństwie do nich, nie korzysta z ciemnej strony i nie chce rządzić galaktyką. Używa zielonego miecza. Jest szansa, że Luke Skywalker pozwoli mu wrócić do zakonu. Pisze wiele własnej twórczości, zajmuje się porzuconymi stronami, dba o porządek. Można u niego zamawiać okładki do książek z fanonu.
  • Fox1010
  • PieskkuPL – Rycerz Ren, były Imperialny komandos oraz rodowity mandalorianin. Dołączył 19 kwietnia 2014 roku, a powrócił do stałego edytowania 20 grudnia 2015 roku.

Moderatorzy i moderatorzy czatu

  • Neuro – mandalorianin, który dołączył na Arkanię w dniu 13 lutego 2015 roku, choć prawdopodobnie znał tą stronę już w sierpniu 2014 roku.
  • Smokescreen4 – żołnierz, walczy w słusznych sprawach, jest bardzo honorowy. Jeśli nie musi, nie zabija.
  • Semmon

Wygląd

  • Logo Biblioteki dla skórki Wikia zaprojektował SuperSzym. Znajduje się na nim żołnierz 501 Legionu, symbol fanów, jako że 501 Legion to nazwa międzynarodowego fanklubu Gwiezdnych wojen, którą zaadaptowano do uniwersum.
  • Logo dla skórki Monobook sporządził SuperSzym.
  • Tło przedstawia panoramę Coruscant widzianą ze świątyni Jedi.
  • Favicona, czyli niewielki obrazek przy tytule karty w przeglądarce, to Wielki Holokron – legendarna "baza danych" Jedi, symbolizujący fakt, że jesteśmy biblioteką tworzącą fanon.

Odznaki

Ikony wyszukiwania

Zobacz też

Więcej z Fandomu

Losowa wiki