FANDOM

Era-sojEra-col
Era-canonverse-dark

Autorstwa Foxa1010
Koordynaty
Nad tym artykułem pracuje Fox1010. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.
Bastian Kryze był królem Mandalorian żyjącym w okresie Państwa Mandaloriańskiego. Tron objął po tragicznej śmierci swojego ojca w 355 ABY.

Biografia

Wczesne życie

Narodziny (338 ABY)

Bastian urodził się latem roku 338 ABY na Kryzooine jako jedyny syn króla Mandalory Felixa Kryze i królowej Fleur. W tym samym dniu urodził się również Xander Thanisson - młodszy syn przyjaciół jego rodziców. Od samego początku był radosnym i ruchliwym dzieckiem. Jego rodzice często zabierali go na spacery po okolicy, gdzie mógł spokojnie się wybiegać. W pierwszych miesiącach zaczęła się też kształtować więź między nim a Xanderem.

Dzieciństwo (338 - 350 ABY)

Wygląd

Bastian był szczupłym i wysokim mężczyzną. Miał brązowe oczy i brązowe włosy. Można o nim powiedzieć, że wywoływał wzdychania u dziewcząt budową swojego ciała, a także wyrazistym wyrazem twarzy. Ubierał się raczej wygodnie, ale zawsze gustownie i zgodnie z obowiązująca modą.

Osobowość i umiejętności

Bastian był ambitnym, energicznym i wiecznie uśmiechniętym władcą. Cechowała go szczerość i otwartość. W sytuacjach kryzysowych zachowywał zimną krew i wesoły wyraz twarzy, który nie zawsze pasował do sytuacji. Zawsze wychodził naprzód, żeby w razie komplikacji wziąć odpowiedzialność na siebie. Nie odznaczał się zbytnią skromnością, był pewny siebie, ambitny, czasem bywał cyniczny. Miał znakomite poczucie humoru. Ludzie ciągneli do niego, mimo że kiedy wpadał w złość, stawał się bardzo nieprzyjemny. Był świetny w walce wręcz oraz na odległość. Zachowując rodzinną tradycję doskonale radził sobie w myśliwcu czy podczas planowania strategii. Jedynym co można mu było zarzucić, to jego narwanie i czasem nieprzemyślane działanie związane z podejmowaniem ryzyka, jednak zawsze wierzył, że to co robi, jest obowiązkiem każdego szanującego się Mandalorianina.

Relacje

Xander Thanisson

Xander Thanisson

Xander Thanisson.

Bastian i Xander byli najlepszymi przyjaciółmi. Znali się od dziecka, gdyż w 35 ABY losy ich przodków skrzyżowały się i Thanissonowie osiedlili się na Kryzooine. Utrzymywali ze sobą kontakt przez całe życie, zachowaniem nieraz bardziej wyglądali na braci niż na przyjaciół. Zarówno jeden, jak i drugi był ojcem chrzestnym dziecka swojego przyjaciela. Razem brali udział w wielu bitwach, przygodach, trudne chwile miewali raczej rzadko. Xander zawdzięczał Bastianowi tyle samo, co Bastian Xanderowi. Nieraz udawało im się razem wyjść z trudnej sytuacji. Przyjaciele mieli wiele wspólnego, czego przykładem może być, że oboje urodzili się tego samego dnia.

Miver Vayer

Bastian i Miver poznali się na Mandalorze w 350 ABY podczas rocznicy śmierci Neuro Visli. Zamienili wówczas parę zdań i każdy odszedł w swoją stronę. Bliżej poznali się dopiero w 356 ABY, kiedy Bastian brał udział w spotkaniu organizacji Mandaloriańskich organizowanym przez PM. Po spotkaniu długo rozmawiali, a ich dalsze wspólne historie pozwoliły im się zaprzyjaźnić, co zacieśniło się po wybuchu wojny w 360 ABY.

Ciekawostki