FANDOM

Era-legacyEra-niEra-osEra-soj
Era-canonverse-dark

Marynarce, która przywozi nas na pole bitwy jesteśmy oczywiście wdzięczni, ale to po wylądowaniu Armii Imperialnej na planecie zaczyna się prawdziwa wojna.
— Wielki Generał Cassio Tage

Armia Imperialna, potocznie nazywana Armią Nowego Imperium to planetarna gałąź sił zbrojnych odnowionego Imperium Galaktycznego, stworzona, tak jak Marynarka Imperialna, Milicja Imperialna i Korpus Szturmowców w 36 roku ABY na mocy dekretu o przywróceniu porządku. Trzon Armii Imperialnej stanowią zmechanizowane regimenty piechoty pochodzące z różnych planet członkowskich Imperium, ale obecne są w niej również jednostki pancerne, pomocnicze, specjalistyczne i inne. Regimenty Armii w zależności od miejsca pochodzenia różnią się, odzwierciedlając wielokulturowy charakter Imperium, zachowując jednakże jednolitość w typach używanego ekwipunku. W większości przypadków Armia Imperialna odpowiada za toczenie długich kampanii wojennych, służbę garnizonową i okupacyjną, gdyż wymagające szybkości i precyzji zadania są pozostawiane Siłom Specjalnym Armii Imperialnej i jeszcze bardziej elitarnemu Korpusowi Szturmowców. Armia ma stosunkowo dobre wyposażenie i składa się z zawodowych żołnierzy i ochotników, w czasie wojny czasem uzupełnianych przez pobór.