FANDOM

Arania to dość duża planeta umiejscowiona w Odległyach Rubieżach w niewielkim układzie Riffois. Jest zamieszkiwany przez dominujących gadowatych Aran i zdziesiątkowaną rasę kotowatych Kaaalukuóv.

Historia

Era pre-republikańska

Na tysiące lat przed powstaniem Starej Repubiliki na antypodach Arani rozwinęły się dwa odmienne gatunki- gadowaci Aranie i kotowaci Kaaalukovie. Po setkach lat niewiedzy na temat swego istnienia, pielgrzymujący do miejsc świętych na terenach Aran, Kaaalukovie natknęli się na swych sąsiadów. Pomiędzy nimi niebawem wybuchł krwawy konflikt który potrwał wiele tysięcy lat. Kaaalukovie łaknęli ziem i niewolników zaś Aranie ponieśli próbę narzucenia swej kultury i wiary na równie prymitywny gatunek.

Wojny Mandaloriańskie

Setki tysięcy lat później, szamani Aran poczęli przepowiadać iż posłaniec Diabakuny(bóg wojny), syn mroku i niebios uderzy pięści twardą, pięścią mocno i dławić pocznie wszystkie byty złowróżbne(czyt. Kaaalukuóv). Wtedyż to cywilizacja Aran prawdopodobnie wymarłaby iż składano coraz to więcej ofiar z wojowników, dla Diabakuny aby przysłał swego posłańca który wsparłby ich w walce z Kaaalukami; samców w owym okresie pozostało jedynie, około setki. Wkrótce, na planecie rozbił się Jedi imieniem Ran'kata który został wzięty przez gady za posłańca.

Koniec wojny Kaaalukuóv i Aran

Niebawem Ran'kata stanął na czele armii gadów i poprowadził ich w ostatecznej bitwie ku zwycięstwu nad rasą Kaaalukuóv. Następnie wsparł Aran w dalszym rozwoju techniczno-gospodarczym po czym cywilizacja gadów stała się potężnym i znaczącym imperium. Kaaalukovie zaś byli zmuszeni zejść do podziemia, zdominowani przez potęge Aran.

W przygotowaniu...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki