FANDOM

Autorstwa Papanoida

Namedal
Gratuluję awansu, Admirale.
Ten artykuł został odznaczony jako artykuł na medal, więc na pewno warto go przeczytać.
Pragniemy pogratulować wspaniałej pracy autorowi tego artykułu.

Annikin Starkiller, a tak naprawdę Annikin Marek, to owoc romansu imperialnej kapitan Juno Eclipse i Sitha Galena Marka. Matka w obawie o to, że Vader będzie próbował odnaleźć dziecko swego niedoszłego adepta, dziecko przybrało za nazwisko pseudonim swego ojca. Annikin posługiwał się świetlnym mieczem typu Tonfa (shoto strażnika), o żółtym kolorze klingi. Potomek słynnego Bendaka Starkiller'a.

Biografia

Młodość

Niedługo po śmierci Galena Marka, Juno Eclipse dowiedziała się że jest w ciąży. Od razu była pewna kto jest ojcem- jej kochanek Starkiller. W obawie przed gniewem Dartha Vadera, uciekła na odległą planetę Ilum i tam zrodziła syna. Wychowywała go w ruinach Świątyni przepełnionej różnorakimi świetlnymi kryształami. Aura Mocy od najmłodszych lat towarzyszyła mu w życiu. Tam mogli czuć się bezpieczni. Wiele lat mieszkał w ruinach, u boku towarzyszących mu duchów Mocy... Kiedy to młody Marek kończył rok dwunasty, Juno usłyszała o tym, jakoby Imperium zostało obalone, Imperator i Vader byli martwi, a zarazem powstał Nowy Zakon Jedi. Eclipse, wiedziała że Galen pragnąłby aby jego syn został rycerzem Jedi, podobnie jak on. I tak udała się do Preaxeum na Yavin IV. Tam młody Annikin rozpoczął szkolenie.

Szkolenie

Drzemie w nim nieokiełznany potencjał. Lecz, ja go okiełznam. Przyrzekam ci.
— Luke Skywalker, do Juno Eclipse, podczas pierwszego spotkania z Annikinem.

Niedługo po tym, Annkin skonstruował swój pierwszy miecz świetlny którym posługiwał się aż do śmierci. Był jednym z wielu młodych uczniów Akademii, Luke albowiem pokładał w nim wielkie nadzieje. Młody Marek był także wielce zdolny. Szybko nauczył się podstaw szermierki i opanował wiele umiejętności Mocy. Szybko był w stanie już pokonywać innych w wielu pojedynkach treningowych. Młody Jedi nie brał czynnego udziału w konfliktach. W wieku zaledwie siedemnastu lat został mianowany rycerzem Jedi, i to właśnie wtedy wybuchła insurekcja koerliańska, w której to rycerz brał czynny udział. Po zakończeniu wojny, mistrz Skywalker, oświadczył Annikinowi, że jest w nim zbyt wiele gniewu, aby brał udział w następnych konfliktach. Starkiller zrozumiał swego mistrza i pozostał w Akademii, szkoląc nowe pokolenia.

Inwazja Yuuzhan Vongów

Niedługo po rozpoczęciu inwazji Annikin udał się w serce konfilktu, aby tamże walczyć. Młody rycerz Jedi walczył dzielnie w wielu bitwach. Po około dwóch latach wojny, podczas jednej z setek potyczek, został bardzo ciężko ranny w nogi i nie był w stanie brać udziału w dalszej walce. Po kilku miesiącach, kiedy to jego kuracja dobiegała końca, Vongowie rozpoczęli szturm na Coruscant. Mieszkańcy wpadli w panikę, lecz Annakinowi, udało się w ostatniej chwili zbiec na niewielkim promie, którym udał się na Ilum. Tam, w ruinach świątyni, błagał starożytne duchy Mocy, aby dopomogły mu zniweczyć siły najeźdźcy. Tam napotkał ducha mrocznego Jedi, żyjącego ponad sześćdziesiąt lat wstecz, Xanatosa który przemówił, a pewne wypowiedziane przez niego zdanie zapadło w umyśle Annikina na wiele lat- Mrok to potęga, która pali zło, to oszpecone dobro, potęga wieczna, potęga mocna. Daj jej się kierować, ona cię poprowadzi, niech cię nie zwodzi światło dnia, płyń mocą mroku i blaskowi ciemności.... Następne trzy lata spędził na medytacji, i zgłębianiu odwiecznych tajników Mocy. Odmieniony przybył jedynie na ostatnie dwie bitwy wojny. Wziął czynny udział w bitwie o Coruscant, wraz z kapitanem Depem Koolilarem dowodząc okrętem Gniewny Krayt, który jednak został zniszczony, choć Jedi wraz z Koolilarem zbiegli.

Zniknięcie

Szablon:Cytat:Nie jestem Jedi. Nie jestem Sithem. Jestem nicością. Nie są znane przyczyny odejścia Starkillera, lecz prawdopodobne jest to iż był rozdarty pomiędzy siłą rycerzy Jedi, a potędze Ciemnej Strony i zaszył się ponownie na Ilum, w swym dawnym domu- ruinach świątyni. Albowiem, niedługo po zakończeniu inwazji i powrocie Annikina na planetę kryształów, spotkał tam on ducha swego ojca, z którym to stoczył zażarty pojedynek, a następnie wypowiedział w.w słowa. Pozostał tam na jakiś czas, aby niebawem powrócić, silniejszym, mocniejszym, potężniejszym...

Powrót

W końcu powrócił, dokładnie w 36 ABY. Za ponowną namową ducha Xanatosa, został on Lordem Sithów, podobnie jak niegdyś ojciec. Zrozumiał że to jedyna słuszna ścieżka Mocy. I tak, postanowił zniszczyć Zakon i odnaleźć w jego szeregach zdolnego ucznia, łaknącego ciemności. Padło na młodego przedstawiciela rasy Vulptreen, który to został ochrzczony Darthem Qulorem, zaś sam Annikin Darthem Cheronem. Postanowił on, że naprawi galaktykę. Zniszczy zło, dobro i wprowadzi ponowny Mrok, który ukształtuję galaktykę na jego własną modłę, aby stworzyć nową galaktykę, odmienioną, lepszą bezpieczniejszą... Tak też z uczniem, ruszyli na Ossus, aby tam uzyskać świątynną kulę Zamor- starożytny ithorański artefakt Mocy. Odebrali go rycerzom Jedi, po dłuższej walce z mistrzem Skywalkerem. Zbiegł wraz ze swym uczniem na Ilum, gdzie wykorzystali tamtejszą aurę Mocy, aby obudzić drzemiące tam monstra Mocy. Wyssali z nich Moc zapomocą kuli aby skumulować ów, całą energię w purpurowym krysztale Veenam. Skumulowany mrok, eksplodował, zbierając okropne żniwa. Jedi, nie mogli stać bezczynnie; kiedy to mrok, docierał powoli do Zewnętrznych Rubieży, za pomocą medytacji utworzono barierę która zniweczyła Mrok. Luke udał się na Ilum, aby tam stanąć twarzą w twarz- naprzeciw Sithów. Stoczył krwawy pojedynek z dwoma Sithami, szybko unicestwiając niedoświadczonego zdrajcę- Dartha Qulora- aby zająć się Starkillerem. Choć Annikin i Luke, byli już bardzo wyczerpani starciem, Luke cisnął kryształem Veenam, w serce Annikina. Mrok rozprzestrzenił się po jego ciele wyżerając narządy i inne- Cherona. Po chwili mrok rozsadził Sitha, pozostawiając z niego jedynie suche szczątki i strzaskane kości. Tak zakończył się żywot, tego który  probował naprawić galaktykę, jednak Ciemna Strona go zwiodła.

Dziedzictwo

Wiele lat później, albowiem w 40,5 ABY, Luke Skywalkera nawiedziło widmo Annikina. Ten, opowiedział mu iż zrozumiał swój błąd. Zrozumiał że podobnie jak jego ojca, zwodziła ich ciemność, i wieczna klątwa Ciemnej Strony Mocy, pozostawi swe piętno na jeszcze wiele pokoleń rodziny Marek. Skywalker, jednak powiedział mu iż zadba, o jego zbłąkany umysł i ukoi dręczoną duszę, ów Starkillera, za pomocą wielu medytacji poświęconym zmarłym. Nikt nigdy więcej nie widział, Annikina. Odszedł, a jedyną jego spuścizną była jego broń- miecz świetlny który został przekazany następnym pokoleniom.

Źródła

Więcej z Fandomu

Losowa wiki