FANDOM

Autorstwa Davrena

Alan Tonmar to syn Chrisa Tonmara

Biografia

Wczesne Życie

Alan był synem Chrisa Tonmara i Emily Tamon. Matka jednak umarła, kiedy syn miał 5 lat. Ojciec od dnia jego urodzenia planował jego szkolenie. Wiedział, że będzie doskonałym Jedi. Jednak od zawsze coś było w nim, że blisko niego była ciemna strona.

Szkolenie na Jedi

Jego ojciec bardzo mocno przykładał się, aby najlepiej wyszkolić syna. Alan utworzył miecz o niebieskiej klindze. Młody chłopak szybko został rycerzem Jedi. Potem pomagał razem z ojcem utrzymać pokój w galaktyce z Galaktyczną Ochroną. Udawało im się to czasu.

Odnalezienie Jacka Mandara

Kiedy Chris wyruszył w pewną podróż, ponieważ poczuł wielką moc, kazał synowi poczekać w pewnej kantynie.  30 latek przystał na propozycje. Potem Chris znalazł Jacka Mandara, którego miał zamiar wyszkolić.Kiedy dotarli to kantyny, wiele łowców nagród zauważyło Chrisa, za którego głowe można było dostać 2 000 000 kredytów. Na szczęście zdążyli uciec. Znaleźli też zniszczoną wioskę. To było Wanobi.

Walka z Resztkami

Znaleźli zniszczoną 5 lat temu wioskę. Nagle jednak wyszedł pewien człowiek, który mieszkał w ruinie swojego domu. Powiedział, że to sprawka resztek Zakonu Zwolenników Imperium. Chris się zdziwił, po czym natychmiast poinformował Galaktyczną Ochronę. Siły Ochrony poleciały na Coruscant, z nimi stary Jedi a za nim kolejno  20 i 30 latek. Podczas bitwy między dwoma organizacjami, Darth Antarius spotkał Jedi, jego syna oraz Jacka. Jacka i Alan pokonał bez problemu, ale ledwo pokonał Chrisa, który uciekł z Jackiem i Alanem.

Ciemna strona mocy

Jack szkolił się na Jedi. Szybko osiągnął status padawana. Chris był bardzo dumny ze swojego nowego ucznia, co spowodowało zazdrość u Alana, którego co raz bardziej ciągneła potęga ciemnej strony mocy. Po tym, jak Jack wrócił to domu po sprawie z Yakenem, okazało się, że Chris jest ciężko chory. Lekarstwo było dostępne w bazie Antariusa. Kiedy Jack Mandar i Alan Tonmar weszli to bazy Zakonu, postanowili się rozdzielić. Alan trafił na Antariusa, którego zaatakował. Antarius wygrał, i zaproponował układ. Jeśli Alan zostanie jego uczniem, daruje mu życie, oraz pomoże jego ojcu w ciężkiej chorobie. Ten przystąpił na propozycje. Kiedy Mandar ich znalazł, nie mógł uwierzyć własnym oczom. Syn jednego z najpotężniejszych Jedi jest po ciemnej stronie mocy. Zaatakował Antariusa, z którym stoczył walkę, którą przegrał. Szybko uciekł, i powiedział to ojcu Alana, któremu dał lekarstwo, które zdobył wcześniej.

Szkolenie na Sitha

Alan co raz bardziej stawał się prawdziwym Sithem. Nauczył się nawet dusić mocą oraz zamienił swój stary miecz  na  miecz z czerwonym ostrzem. Nie miał kontaktu z ojcem i przyjacielem. Chris był smutny, że jego syn jest po ciemnej stronie. Pewnego razu po ukończeniu szkolenia przez Jacka Chris umarł.

Ostateczna walka i śmierć

Kiedy resztki Zakonu stawały się co raz potężniejsze, Ochrona traciła wiarę w wygraną. Jednak Jack już jako pełnoprawny rycerz Jedi wygłosił mowę sytuacyjną, która przekonała wszystkich to działania. Podczas ataku Galaktycznej Ochrony na bazę resztek Zakonu, Mandar się dostał to pokoju Antariusa, tam jednak również był Alan,  który stoczył walkę z przyjacielem. Mandar ją wygrał. Antarius widząc możliwości Mandara zaproponował mu przejście na Ciemną Stronę Mocy. Kiedy ten się nie zgodził, Antarius zabił Alana. Wściekły Jedi zaatakował Sitha. Mandar wygrał walkę, przebijając Sitha. Wziął ciało Alana i pochował je na Jakku. Podczas imprezy z okazji wygranej,  Alan oraz Chris ukazali się Jackowi jako duchy mocy. Przed śmiercią Alan zdążył przeprosić Jacka i przejść na Jasną Stronę.

Post Mortem

Po śmierci Alan dostał pośmiertny tytuł Mistrza Jedi i nazwano na jego część Akademie Jedi.