FANDOM

Accle to planeta pustynno-wulkaniczna w układzie o tej samej nazwie.

Specyfikacje planety

Accle jest planetą wulkaniczną. Większość wulkanów wygasła, ale na powierzchni płyną rzeki lawy. Poprzez działania wulkanów klimat Accle gwałtownie się zmienił, kiedyś było tam wiele drzew i roślin, a teraz są tam tylko wulkaniczne pustynie. 

Miszkańcy

Na Accle mieszka około 0,6 biliona mieszkańców. Większość z nich (63%) mieszka w Toledo City - stolicy. W stolicy jest kosmoport

Praca

Mieszkańcy planety większośći pracują w kopalniach, największa z nich Genuas, zatrudnia 30 tysięcy pracowników. W kopalnach wydobywanie są holokryształy, gaz Tibanna (w stanie stałym) i wiele innych kryształów. 

Na Accle mieszczą się też zakłady Fuster Corporaton, w których produkuje się okręty kosmiczne i broń, więc stanowiła dla Laginatu istotne źródło sił. Naukowcy z Accle pracują nad tym by na planecie można było chodować rośliny.

Historia

Przed pojawianiem się Sithów na planecie nie było miast, bo planeta była zbyt jałowa by rodowici mieszkańcy mogli rozwinąć infrastrukturę. Dopiero po ich przybyciu na planecie rozwinął się przemysł górniczy i wybudowano liczne miasta, a ludność była najliczniejsza w całym sektorze. Po odejściu Sithów rozwój zwolnił. Gdy przybyli na planetę członkowie Zakonu i gdy powstał Laginat Accle stała się najważniejszym ośrodkiem produkcyjnym w państwie. Zostały otwarte Stocznie i fabryki, całe wojsko Laginatu opierało się na produkcji na Accle. Po rozpoczęciu wojny, rebelianci wielokrotnie próbowali przejąć produkcję, ale Laginat miał tam silną ochronę i nie dopuścił do przejęcia planety.

Na Acce doszło także do krwawej rewolucji, w której zginęło 184 osoby.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki