FANDOM

autorstwa Silver635
Koordynaty.png
Nad tym artykułem pracuje Silver635. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.
ARS-5001 znany lepiej jako "Rook"klon a zarazem pilot, który brał udział w wielu bitwach jako dowódca Eskadry Świt

Biografia

Wczesne życie (20 BBY - 15 BBY)

Rook urodził się w roku 20 BBY na planecie Kamino. Podczas szkolenia odkryto jego zdolności pilota oraz dowódcy. W 15 BBY został pilotem a zarazem dowódca Eskadry Świt.

Operacja na Illum (10 BBY)

Pięc lat później, Rook dołączył do klonów, które brały udział w bitwie o Illum. On i jego eskarda oraz Eskarda Duchów w krytycznym momencie bitwy, wspomogli siły Kompanii Zmierzch, odpierającej ataki droidów Sojuszu na terenie planety.

Bitwa o Kalzus (10 BBY)

Podczas bitwy o Kalzus, Rook wraz z towarzyszami czekał w hangarze "Starkiller" na odpowiedni sygnał do ataku. Nagle flota Sojuszu zaatakowała okręt. Eskadra Świt z Rookiem na czele wskoczyła do myśliwców i ruszyła na pole bitwy.

Konflikt Onderoński (5 BBY - 0 BBY/ABY)

Niewiele wiadomo o udziale Rooka w Konflikcie Onderońskim. Wiadomo tylko że napewno brał udział w drugiej bitwie o Onderon oraz w bitwie o Dragus. Główne zasyłynął w tej pierwszej bitwie, gdy to zniszczył wrogie myśliwce, zmuszając Sojusz do odwrotu.

Dalsza część wojny (1 ABY - 3 ABY)

Bitwa o Azkanis IV (1 ABY)

W roku 1 ABY, Rook walczył w bitwie o Azkanis IV. Wspierał oddział Breakout podczas bitwy.

Bitwa o Bislan (1 ABY)

Uwaga: Ta sekcja jest w trakcie tworzenia. Niektóre informacje mogą być nieszczegółowe lub niekompletne.

{{{1}}}

Bitwa Sasput (2 ABY)

{{{1}}}

Bitwa o Datin III (2 ABY)

Rook brał także udział w bitwie o Datin III wraz Mistrzem Jedi, Marcusem Varhem. Bitwa toczona zarówno w powietrzu jak i na ziemi była przegrana dla Republiki.

Bitwa o Sittus (3 ABY)

W roku 3 ABY, walczył wraz z eskadrą w bitwie o Sittus przeciwko siłom Sojuszu. Wraz z pozostałymi członkami eskadry poleciał swoim myśliwcem w celu zniszczenia wielkiego okrętu transportowego Sojuszu. Podczas przeprawy zginął jeden z ludzi Rooka Skinner. Eskadra nie odniosła więcej żadnych strat a Rook podłożył materiały wybuchowe niedaleko mostku i odleciał. Dzięki zniszczeniu okrętu transportowego, część bitwy a dokładnie część powietrzna stała się zwycięstwem Republiki.

Bitwa o mgławicę Drogus (3 ABY)

No, chłopcy, czuję że dzisiaj jest nasz wielki dzień.
— Rook do członków eskadry podczas odprawy przed bitwą.

Podczas bitwy o mgławicę Drogus, Rook i jego towarzysze z eskadry stacjonowali w drugim hangarze na statku o nazwie "Creepy". CC-5001 na próźno czekał na sygnał do ataku. Ten nigdy nie nastąpił. Kilka chwil po rozpoczęciu bitwy, w drugi hangar trafił republikański wrak innego okrętu i Rook zginął podczas eksplozji.

Pojawienia

Ciekawostki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki