FANDOM

Ten artykuł dotyczy okresu autonomii Mandalorian

autorstwa Fox1010

Armia Republiki Systemowej, w skrócie ARS była jednostką militarną odpowiedzialną za ochronę państwa i planet do niego należących, a także walkę z wrogiem. Dzieliła się na 10 pomniejszych armii, którą każdą jedną dowodził Wezyr. 10 000 000 żołnierzy, czyli 2/3 armii stanowiły klony Jango Fetta stworzone ze skradzionej próbki z Kamino i wyhodowane w 19 BBY, jednak procesu ich starzenia nie przyspieszono całkowicie, gdy klony ukończyły 10 lat (biologicznie 20) ich proces starzenia zatrzymano, by przetrwały dłużej.

Mniejsze jednostki

ARS dzieliła się na 10 armii, pod którą podlegało kilkanaście pomniejszych jednostek.

Specjalizacje

Poza zwykłymi żołnierzami, wyróżniało się także inne specjalizacje, w tym pustynną, podwodną czy zwiadowczą.

Żołnierz ARS.jpg
Żołnierz Żołnierz był podstawową jednostką ARS. Zwykli żołnierze stanowili nieco ponad 50% całej Armii.
Pilot.png
Pilot Pilotami byli zwykli żołnierze, którzy zazwyczaj chcieli nimi być lub mieli talent, a także przeszli dodatkowe szkolenie.
Arsbagiennyklon.jpg
Siły leśne, bagienne i podwodne Tego typu żołnierzy wyszkolono do walki i przemieszczania się przez bagna i lasy. Posiadają mundury w kolorach brązowozielonych, które ich maskują.
Wojsko śnieżne.png
Oddziały Śnieżne Siły śnieżne były zwykłymi żołnierzami, wyposażonymi w termoszczelne pancerze.
Zwiadowcy RS.jpg
Zwiadowcy Ta niesamowicie cenna formacja stanowiła główne źródło informacji na polu bitwy. Byli lżej opancerzeni od innych żołnierzy oraz posiadali specjalne hełmy z przyrządami pomagającymi w orientacji w terenie.
Mydyk.png
Medycy Medycy byli zwykłymi szeregowymi, przeszkolonymi jednocześnie w zakresie leczenia i udzielania pierwszej pomocy.
Mechanik.jpg
Technicy Niektórzy byli szkoleni nie w zakresie walki, tylko mechaniki. Tego typu żołnierze naprawiali myśliwce i kanonierki oraz serwisowali droidy astromechaniczne.
Gwardia.jpg
Gwardziści Gwardziści byli wydzieloną jednostką z 1. Armii RS, zajmowali się głównie ochroną stolicy i okolic.
Dywizjon Pustynny.jpg

Żołnierze Pustynni

Siły pustynne niczym nie różniły się od innych żołnierzy prócz stroju w barwach brązowo-karmelowych.
Breakout.png

Siły specjalne

Siły specjalne zawsze brały na siebie ciężkie zadania, których inne jednostki nie mogły wykonać.

Droidy

Oprócz żołnierzy w skład ARS wchodziły także droidy.

Hierarchia

  1. Prezydent (1)
  2. Wezyr (10)
  3. Wielki Admirał/Generał (20)
  4. Admirał/Generał (100)
  5. Młodszy Admirał/Generał (200)
  6. Pułkownik (1 000)
  7. Major (2 000)
  8. Komandor (4 000)
  9. Kapitan (20 000)
  10. Porucznik (100 000)
  11. Plutonowy (200 000)
  12. Sierżant (1 000 000)
  13. Kapral (2 000 000)
  14. Szeregowy (10 000 000)

Jednostki Organizacyjne

  1. ARS - Prezydent
  2. Armia - Wezyr
  3. Armia/Flota Sektorowa - Wielki Admirał/Generał
  4. Legion - Admirał/Generał
  5. Korpus - Młodszy Admirał/Generał
  6. Pułk - Pułkownik
  7. Brygada - Major
  8. Dywizja - Komandor
  9. Batalion/Dywizjon - Kapitan
  10. Kompania/Eskadra - Porucznik
  11. Pluton - Plutonowy
  12. Oddział - Sierżant
  13. Drużyna - Kapral

Wezyrowie (Do uzupełnienia)

Okres 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
20 BBY - 10 BBY

CC-1010

(Fox)

CC-5050

(Denal)

CC-7823

(Fletch)

CC-1993

(Jet)

CC-0075

(Hawk)

CC-0076

(Falcon)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki