FANDOM

555(nazywany Jednostką 555) był Droidem bojowym typu B2.Służył on w armii separatystów,pod dowództwem Darth Maula.Był on jednym z najdłużej aktywnych droidów.

Początki istnienia [ 38 BBY-36 BBY ]

555 został stworzony w 38 BBY.Wtedy przeszedł trening,który zdał doskonale.W 37 BBY został przydzielony do oddziału Dartha Maula.Jego pierwszą misją było odnalezienie i zabicie Jedi A'Klyackcha.Rycerz Jedi znajdował się na planecie Mygeeto.Oddział na czele Dartha Maula wyruszył na ową planetę.Wkrótce znaleźli Jedi,który chował się w elektrownii jądrowej.A'Klyackchca bronił się dzielnie,lecz zginął przebity ostrzem miecza Maula.Wkrótce oddziałowi przyznano nowe zadanie.W 36 BBY oddział Dartha Maula miał za zadanie zniszczyć Buntowników z Rodii.Wkrótce rozpętała się bitwa,pomiędzy oddziałem Sitha,a buntownikami.555 zniszczył Działa Laserowe,przez co buntownicy stracili ochronę ich bazy.Darth Maul razem z oddziałem wdarł się do bazy Rodianinów i wymordował ich wszystkich.Ich dowódca,Navik obronił się przed klingą miecza świetlnego,ale nie uniknął rakiety wystrzelonej przez 555.Rodianin zginął.Bunt został rozwiązany,a Rodia przyłączyła się do Separatystów.

Misja na Felucii [ 35 BBY ]

555 awansowany na Komandora Droidów,wyruszył ze swoim oddziałem na Felucię w celu zniszczenia Jednostek Republiki.Gdy mieli wylądować,od razu zostali zestrzeleni przez Działa Przeciwlotnicze.Większość droidów została zniszczona,ale mały oddział na czele 555 przetrwał.Wkrótce zostali zaatakowani przez Acklayów.Szybko poradzili sobie z bestiami i wyruszyli w kierunku wystrzałów,które zestrzeliły ich statek.Gdy doszli do bagna zauważyli mały obóz Republiki.Żołnierze Republiki nie mogli zauważyć oddziału 555,gdyż skryli się w trawie.Nagle oddział wstał i zaczął atakować "Psy Republiki"(tak nazywały ich Droidy B2).Cały oddziałżołnierzy został rozgromiony,a droidy przejęły obóz.Następnie wyruszyli naprzód,gdzie prawdopodobnie znajdował się główny obóz wroga.Wkrótce dotarli do obozy,przykucli w bagnie,przez co żołnierze ich nie widzieli.Skryty 555 zauważył Działa Przeciwlotnicze.Poinformował swój oddział o jego planie.Po chwili z bagna wydobyła się rakieta,która zniszczyła działo.To samo zrobiła druga rakieta z kolejnym działem.W tej samej chwili reszta oddziału wyszła z bagien i zaatakowała swoich wrogów.Ostatni żołnierz wystrzelił rakietę,po czym został zastrzelony przez 555.Owa rakieta zniszczyła trochę droidów.555 połączył się z dowódcą,który znajdował się w statku dryfującym na orbicie planety.555 chwilę porozmawiał z dowódcą,po czym usiadł na korzeniu drzewa i czekał.Wkrótce przybył statek Separartystów.Oddział droida B2 wszedł na pokład i odleciał z planety.

Bitwa na Mustafar[ 34 BBY-33 BBY ]

Wkrótce oddział na czele Dartha Maula zaatakował Mustafar.Obenie tam znajdowały się oddziały żołnierzy Republiki,które nadzorowały wydobywanie surowca,potrzebnego do "zatankowania" statków i myśliwców.Gdy oddział Dartha Maula wylądował,od razu przejął 3 sektory.555 z niewielką grupą droidów wyruszył do pomieszczenia kontroli mostów.Kiedy weszli do środka,zaczęli ostrzeliwać grupę żołnierzy znajdujących się w pomieszczeniu.555 zniszczył kontrolery mostów,przez co wszystkie mosty zatonęły w lawie.Dzięki temu czynowi,Armia Konfederacji zyskała przewagę.Oddziały separatystów walczyły z żołnierzami Republiki.Cała bitwa trwała rok.W 33 BBY na planetę przybył Jedi.Darth Maul wyruszył zmierzyć się z przybyszem,podczas gdy 555 i 324 bronili lądowiska.Żołnierze nie mogli do nich dojść,gdyż mosty zostały zawalone.Po paru minutach droidy zauważyły w drzwiach Jedi.Owym Jedi okazał się być Obi-Wan Kenobi.Przepaść nie sprawiła mu kłopotów.Przeskoczył nad nią.Rozciął na pół 324,a po chwili zaatakował 555.Droid B2 dzielnie się bronił,lecz nie miał żadnych szans z Jedi.Mistrz Kenobi odciął mu rękę,a po chwili zepchnął do lawy.Ciało Droida zatonęło w rzece lawy.Poświęcenie 555 poszło na marne.Jego oddział został zniszczony,a Darth Maul z dwójką droidów odleciał z planety jako jeden z trzech ocalałych z Separatystów po Bitwie o Mustafar.

Źródła

Więcej z Fandomu

Losowa wiki